Jongerenavond Doorn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 14 sep 2006 00:43

Het heet zo =)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 14 sep 2006 08:45

Othello schreef:Ik heb besloten mijn kleine broertje te komen vergezellen.

Ik zal je de weg wel wijzen heur.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 14 sep 2006 12:22

O, ik kom ook geloof ik met een delegatie

topkok

Berichtdoor topkok » 14 sep 2006 17:04

ik heb er echt weer super veel zin in kzie jullie straks allemaal;)

Vergeet niet SMURFIN IS JARIG!!!!!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 sep 2006 17:47

Pff, ik ben zo doodmoe, dat ik maar niet ga, anders moet die arme Topkok al op de helft naar huis om mij, en das niet zo handig.
Naja, next time better!

Fijne avond allemaal!!!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 14 sep 2006 22:40

Het was weer geweldig mensen! Heel mooi, alleen dat standaard antwoord: "Alles" dat komt me af en toe wel de keel uit, zeg eens iets Unieks over wat Jezus gedaan heeft in je leven, dat maakt indruk :o

@ kokkie, je bent heel aardig maar wil je de volgende keer eerst gaan sporten voordat je naar Doorn gaat, je heb TEveel energie;)
" O, Lord we need forgiveness, we've wandered far away "

tactix
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor tactix » 14 sep 2006 23:09

het was echt een mooie avond ja, waar tee of 3 in Zijn naam vergaderd zijn dáár is Hij, Hij was er vanavond.
µ±ÎÒΪÄãÇëÇóµÄʱºò

Maaike

Berichtdoor Maaike » 14 sep 2006 23:16

Twas echt een supermooie avond!!! Kkon Gods aanwezigheid echt voelen! Btw, toen Koos vertelde over Bram, liepen de rillingen over mn rug...zo mooi!

Wat is ds. van Kooten trouwens een prachtige man 8)

En wat was het warm...ik heb me helemaal kapot gezweten...mn polo kan ik ongeveer uitwringen nou...

Es, je eten was vet lekker! En Gerdien, bedankt dat je me op kon komen halen enzo...

Vader, bedankt voor wat u geeft!

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 14 sep 2006 23:29

Inderdaad, was een mooie avond., Alleen in het kader van respect voor je medemens vond ik dat hij over Abdul en Mohammed erg denigrerend deed, en alleen maar omdat ze een ander geloof hebben

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 sep 2006 23:32

tactix schreef:het was echt een mooie avond ja, waar tee of 3 in Zijn naam vergaderd zijn dáár is Hij, Hij was er vanavond.

Amen!!

@ Maaikje... geen dank :P

@ bertus.. volgens mij was het de dominee er alleen maar om te doen om duidelijk te maken dat refo's nogal snel mensen als heidenen bestempelen en vergeten dat ze zelf geen haar beter zijn.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 14 sep 2006 23:40

Oh, Gerdien, maar t kwam bij mij een beetje anders over, maar oke als hij het zo bedoelde :)

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 15 sep 2006 07:33

Ik moet eerlijk zeggen dat ds van Kooten vaak wel erg kort door de bocht ging. Er was nogal wat ophef over dat Christenen overgaan tot de Islam. Juist de opmerkingen die ds van Kooten over de Islam maakte dragen daar vrees ik aan bij. Vrij denigrerend de godsdienst anders uitleggen dan het grootste deel van de Moslims zelf zou doen. En dit ook zonder toelichting doen. Ook het grapje over de "libelle" was wel leuk natuurlijk maar had hij daar bijvoorbeeld ook "de heilige oorlog" van Bunyan in kunnen vullen?

Ik vond het zingen geweldig, maar juist dit soort uitspraken gaven me een vreemde bijsmaak bij de lezing. Al was zijn oproep voor de zekerheid en waarop dat gebaseerd is wel heel helder.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 15 sep 2006 09:16

Mee eens, parsifal. Die opmerkingen waren niet echt nodig, dacht ik. Het deed ook afbreuk aan de op zichzelf ernstvolle dingen die hij daarvoor zei. Jammer.

't Was overigens mijn eerste jongerenavond. Indrukwekkend om zoveel jongeren bij elkaar te zien. De lezing zelf vond ik wat tegenvallen. Ik had er misschien meer van verwacht. Bovendien vond ik dat het eigenlijke thema veel verder uitgediept had kunnen worden; het verzandde nu een beetje in een algemeen betoog. De vragen vond ik veel interessanter. En het zingen was fijn... 8)

Maaike

Berichtdoor Maaike » 15 sep 2006 11:31

Bertus87 schreef:Het was weer geweldig mensen! Heel mooi, alleen dat standaard antwoord: "Alles" dat komt me af en toe wel de keel uit, zeg eens iets Unieks over wat Jezus gedaan heeft in je leven, dat maakt indruk :o

@ kokkie, je bent heel aardig maar wil je de volgende keer eerst gaan sporten voordat je naar Doorn gaat, je heb TEveel energie;)

Ik heb dat "Alles" nog niet zo vaak gehoord...en die sprekers kunnen niet weten dat andere sprekers dat ook zeggen.

En kokkie, je bent idd een beste jongen, maar laat de koffie de volgende keer in het bekertje :? :wink:

topkok

Berichtdoor topkok » 15 sep 2006 12:40

okey dankjewel,

Het was gezellig, maar de avond op zich was niet helemaal mijn stijl, ik kon sommige dingen goed begrijpen. Dat God alles moet doen, ben ik het helemaal mee eens, maar ik hoorde ook dingen dat ik denk van jah wat moet ik hier nou mee.
BIjvoorbeel het getuigen op je werk. ik denk dat het een plichtis dat iedereen moet getuigen op zijn werk, wij zijn het licht van de wereld het zoutend zout. En al zou je overuren daarvoor moeten doen sowhat!! ik vond zijn 'preek' een beetje uit lossen stukken bestaan het was niet een geheel.

Ik had daarna nog buiten een gesprek met ds van Kooten en ik zei tegen hem, volgens mij word God onderschat in Nederland. Ik heb zelf in Engeland gezeten God zo gigantisch veel ervaren daar. En dan kom je terug in Nederland zo anders. Zei hij: Waar kom je vandaan? Ik zei nou ik kom uit kesteren toen zij hij ooooohw. Dan breekt er bij mij iets, zo kun je toch niet omgaan met een ander kerkgenootschap waar ik lid ben, ook al is het anders, wat maakt dat uit.

daarna kwamen ze vragen of ik naar huis wou rijden dus ik liep weg zij hij suc6 met je overuren?? waarom zeg je dat waarom zeg je niet zoiets van Gods zegen jongen. Nee een sneer!!

Gelukkig krijg ik de kracht van God om te getuigen op mijn werk, door mij zal hij spreken!! hoe moeilijk het ook is vanuit mijzelf gezien, maar met God is helemaal niks onmogelijk. En overuren maken is voor mij geen probleem, die krijg ik ook uitbetaald!!!

Terug naar “Archief”