Seksuele afwijkingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 14 sep 2006 06:24

Cisca schreef:
marma schreef:
Gershwin schreef:Juist. En verder blijft het mooi getheoretiseer in de lucht, zolang de persoon hier zelf niet komt melden waarom het zo'n groot probleem is voor hem :)

Weleens geprobeerd om je eigen in te leven in iemand anders??

Gershwin zeer zeker vaker dan je denkt, je kunt echt goed met hem praten en begrijpt je tenminste :wink:

Ik denk dat het komt dat de situatie onbekend is voor jullie. Je heb er geen idee van hoe rot zoiets is. Als het gaat over homofilie o.i.d. worden zulke opmerkingen niet gemaakt omdat dat veel bekender is. Hier wat wordt lacherig over gedaan en dat kan echt heel rot overkomen.
Snap het wel hoor, als je er zelf niet mee te maken heb (gehad), dan klinkt het ook wel heel apart. Totdat je gaat begrijpen hoe kapot je eraan kan gaan.
Iedereen heeft zo z'n problemen en als je het zelf niet meegemaakt heb, is het ook moeilijk om je eigen in te leven.
Het was ook niet de opzet van dit forum om te discuseren hoe groot een probleem mag zijn voordat je hulp ga zoeken of wat dan ook, ik vroeg me alleen af of ik erg makkelijk was of die vrouw erg moeilijk.
Is me geloof ik inmiddels wel duidelijk.
Sorry Gershwin, 't onderwerpt ligt wat gevoelig bij mij, kan ik zulke opmerkingen niet goed hebben.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 14 sep 2006 07:58

marma schreef:Ik denk dat het komt dat de situatie onbekend is voor jullie. Je heb er geen idee van hoe rot zoiets is. Als het gaat over homofilie o.i.d. worden zulke opmerkingen niet gemaakt omdat dat veel bekender is. Hier wat wordt lacherig over gedaan en dat kan echt heel rot overkomen.

Sorry hoor, maar ik vind niet dat je dit kunt vergelijken met homofilie, dat is een geaardheid, en geen afwijking dus totaal iets anders.
Als je over een onderwerp als dit begint, kun je verwachten dat er door sommigen lacherig wordt gereageerd, daar kun je van te voren rekening mee houden.
Daarbij kun je er van uit gaan dat Gershwin nooit de bedoeling heeft om iemand te kwetsen, zo is hij helemaal niet.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 14 sep 2006 08:27

Cisca schreef:
marma schreef:Ik denk dat het komt dat de situatie onbekend is voor jullie. Je heb er geen idee van hoe rot zoiets is. Als het gaat over homofilie o.i.d. worden zulke opmerkingen niet gemaakt omdat dat veel bekender is. Hier wat wordt lacherig over gedaan en dat kan echt heel rot overkomen.

Sorry hoor, maar ik vind niet dat je dit kunt vergelijken met homofilie, dat is een geaardheid, en geen afwijking dus totaal iets anders.
Als je over een onderwerp als dit begint, kun je verwachten dat er door sommigen lacherig wordt gereageerd, daar kun je van te voren rekening mee houden.
Daarbij kun je er van uit gaan dat Gershwin nooit de bedoeling heeft om iemand te kwetsen, zo is hij helemaal niet.

Ik kom weet nog niet genoeg van jullie om te kunenn weten hoe iemand is, ben nieuw ;-)
Waarom lacherig reageren om zo'n onderwerp? Lijkt me echt geen logica. Nogmaals: als je het kende, deed je dat niet. Weleens op internet iets gelezen over fetisjisten? Hoe moeilijk die het kunnen hebben?
Oké, geen vergelijking met een homofiel, met een exhibitonisten, travestieten o.i.d. dan?

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 14 sep 2006 08:28

Daarbij kun je er van uit gaan dat Gershwin nooit de bedoeling heeft om iemand te kwetsen, zo is hij helemaal niet.[/quote]

Trouwens, dat jij het niet als probleem ziet, dat wisten we al. (even terugscrollen...)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 sep 2006 08:40

Cisca schreef:

Onzin natuurlijk. Je mag er toch vanuit gaan dat men in een serieus gesprek serieus op dingen ingaat. Kennelijk bestaan er dus toch nog de nodige taboes op seksueel gebied.

En dat er ergere problemen zouden zijn doet er ook helemaal niet toe, daarmee kun je alles wel bagatelliseren.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 14 sep 2006 08:45

Aragorn schreef:
Cisca schreef:

Onzin natuurlijk. Je mag er toch vanuit gaan dat men in een serieus gesprek serieus op dingen ingaat. Kennelijk bestaan er dus toch nog de nodige taboes op seksueel gebied.

En dat er ergere problemen zouden zijn doet er ook helemaal niet toe, daarmee kun je alles wel bagatelliseren.

Dank je!!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 14 sep 2006 10:20

marma schreef:Trouwens, dat jij het niet als probleem ziet, dat wisten we al. (even terugscrollen...)

Inderdaad, dan kun je overal wel een probleem van maken, 'k heb trouwens een kleine greep van m'n eigen ondervindingen geplaatst, misschien verduidelijkt dat iets voor je, ten opzichte van mijn mening...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 sep 2006 10:44

Dus omdat jij ergere dingen meegemaakt hebt mag je niet zeuren over kleinere problemen? Wat moet een verstoten Aids-wees zonder vrienden, medicijnen, eten en een dak boven z'n hoofd dan tegen jou zeggen? "Niet zo zeuren Cisca, het kan nog erger."?

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 14 sep 2006 10:52

Cisca schreef:
marma schreef:Trouwens, dat jij het niet als probleem ziet, dat wisten we al. (even terugscrollen...)

Inderdaad, dan kun je overal wel een probleem van maken, 'k heb trouwens een kleine greep van m'n eigen ondervindingen geplaatst, misschien verduidelijkt dat iets voor je, ten opzichte van mijn mening...

'k Vind het heel erg voor je, dat je zoveel mee moet maken. Maar als iemand een probleem heeft (hoe klein ook in jouw ogen) telt voor diegene dat probleem voor iets heel groots.
Je zou er in je uitspraken iig rekening mee kunnen houden, al vind jij het dan te belachelijk voor woorden.
Trouwens, als je het te belachelijk vind om erover te praten, zou ik als ik jou was zeker niet de moeite nemen om te reageren op dit onderwerp!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 14 sep 2006 11:31

Aragorn schreef:Dus omdat jij ergere dingen meegemaakt hebt mag je niet zeuren over kleinere problemen? Wat moet een verstoten Aids-wees zonder vrienden, medicijnen, eten en een dak boven z'n hoofd dan tegen jou zeggen? "Niet zo zeuren Cisca, het kan nog erger."?

Nee uiteraard niet, daar gaat het ook niet om, iedereen kan iets als een probleem zien, daarom hoef ik dat nog niet zo te zien, dat is heel iets anders.
Maar ja, als je dat persé zo op wilt vatten dan doe je dat toch, daar zit ik echt niet mee hoor.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 14 sep 2006 11:33

marma schreef:'k Vind het heel erg voor je, dat je zoveel mee moet maken. Maar als iemand een probleem heeft (hoe klein ook in jouw ogen) telt voor diegene dat probleem voor iets heel groots.
Je zou er in je uitspraken iig rekening mee kunnen houden, al vind jij het dan te belachelijk voor woorden.
Trouwens, als je het te belachelijk vind om erover te praten, zou ik als ik jou was zeker niet de moeite nemen om te reageren op dit onderwerp!

Hoef je niet erg te vinden hoor, 'k ziet er zelf ook niet meer mee, 'k heb het verwerkingsproces inmiddels wel achter de rug.
Waarom zou ik niet mogen reageren, en aan mogen geven dat er nog wel andere dingen zijn, lijkt me toch m'n goed recht.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 14 sep 2006 11:49

Alleen is het totaal overbodig, onnodig, onterecht en eerlijk gezegd ook enigszins apart dat je in deze discussie je eigen problemen erbij gaat halen om aan te tonen hoe minimaal dit probleem is.

Kijk, dat er wat lacherig over wordt gedaan is te begrijpen - want inderdaad, er bestaat nog altijd een gigantisch taboe op seksgebied. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je hier niet op een volwassen en normale manier over kunt discussiëren.

Maar eerlijk gezegd - en ik heb alles gelezen, dus ook alle reacties van marma - begrijp ik nog altijd niet wat nu eigenlijk het échte probleem is?

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 14 sep 2006 11:54

Voor mij is het ook geen probleem. Daar ging het me dus ook niet om. Ik hoorde van mensen die er dus wél een probleem van maakte en dat snapte ik niet goed (net zoals de meeste van jullie).
Waarom zij daar een probleem van maakt, is mij ook totaal onduidelijk dus kan ik helaas niet meer uitleg over geven.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 14 sep 2006 11:54

Misschien weet ik het trouwens ook wel - 't zal inderdaad die taboe wel zijn. Alles wat anders is is raar. Zoiets misschien.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 14 sep 2006 11:55

Cisca schreef:
marma schreef:'k Vind het heel erg voor je, dat je zoveel mee moet maken. Maar als iemand een probleem heeft (hoe klein ook in jouw ogen) telt voor diegene dat probleem voor iets heel groots.

Hoef je niet erg te vinden hoor, 'k ziet er zelf ook niet meer mee, 'k heb het verwerkingsproces inmiddels wel achter de rug.
Waarom zou ik niet mogen reageren, en aan mogen geven dat er nog wel andere dingen zijn, lijkt me toch m'n goed recht.

Je zou daar een forum over kunnen openen: welke problemen tellen mee, welke niet. Past hier niet echt thuis.

Terug naar “Archief”