Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 11 sep 2006 22:07

Denkertje21 schreef:
Wullimpie schreef: Over een relatie tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht is de bijbel mijns inziens duidelijk.

Eureka!!! Stop de persen!!! Wereldnieuws:
Wullimpie heeft het antwoord

Zou je dat met ons willen delen Wullimpie???

ik kan me voorstellen dat het onderwerp je aan het hart gaat, maar zou je alsjeblieft een beetje fatsoenlijk kunnen reageren als je het niet met iemand eens bent. graag ook op de bal spelen en niet op de man.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 11 sep 2006 22:32

Denkertje21 schreef:
Wullimpie schreef: Over een relatie tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht is de bijbel mijns inziens duidelijk.

Even inhaken Denkertje. Ik ben blij met je openheid, en dat je discussie nog steeds wilt aangaan, maar heb aub een beetje respect richting andersdenkenden. Je maakt Wullempie belachelijk, en daarmee iedereen die zijn mening deelt. Dus je beledigt mij ook. Waarvoor mijn hartelijke dank....
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 11 sep 2006 22:34

Napoleon schreef:
ik kan me voorstellen dat het onderwerp je aan het hart gaat, maar zou je alsjeblieft een beetje fatsoenlijk kunnen reageren als je het niet met iemand eens bent. graag ook op de bal spelen en niet op de man.

Beste Napoleon,
Dit is ook niet echt mijn manier van reageren, maar in een eerdere post had ik al aangegeven dat de bijbel kennelijk geen eenduidige oplossing geeft... En vervolgens wordt dat zonder enige nuance van tafel geveegd..

Had ik net de opening gemaakt van wederzijds respect voor elkaars standpunten, en ja hoor daar komt Wullimpie met zo'n opmerking...

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 11 sep 2006 23:06

Denkertje21 schreef:
Napoleon schreef:

Beste Napoleon,
Dit is ook niet echt mijn manier van reageren, maar in een eerdere post had ik al aangegeven dat de bijbel kennelijk geen eenduidige oplossing geeft... En vervolgens wordt dat zonder enige nuance van tafel geveegd..

Had ik net de opening gemaakt van wederzijds respect voor elkaars standpunten, en ja hoor daar komt Wullimpie met zo'n opmerking...

Wat is er mis met een dergelijke opmerking? Die opmerking is al vaker gemaakt. Mijns inziens is de bijbel daar ook duidelijk over. Dat jij aangeeft dat de bijbel kennelijk geen eenduidige oplossing heeft is nog geen wet van meden en perzen. Kennelijk doe jij de teksten, zoals al vaker gezegd, waarvan ik zeg 'het staat er toch duidelijk', af als excessen. Daar zit nu het verschil.
Laatst gewijzigd door Flappie op 11 sep 2006 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 sep 2006 23:09

Het is de toon die de muziek maakt, heren...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 11 sep 2006 23:12

Optimatus schreef:Het is de toon die de muziek maakt, heren...
\

De toon maakte de muziek anders bepaald niet vals dit keer.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 sep 2006 09:53

froske schreef:Ik durf het niet uit te sluiten, maar ik heb er wel sterke vraagtekens bij.

Laat ik wat stelliger zijn. Ik denk dat het niet kan. Ik geloof dat je seksualiteit zo'n sterk onderdeel van je algemene identiteit uitmaakt (net als je geestelijke geslacht en je afkomst/ras) dat je die niet kan veranderen. Je kunt je seksualiteit wel volledig onderdrukken en vervangen door ander, meer wenselijk seksueel gedrag. Maar therapiën die daarop gericht zijn, zou je bijna als moord kunnen beschouwen omdat je een deel van de identiteit van de "patient" om zeep helpt.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 13 sep 2006 11:53

Eensch :wink:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 13 sep 2006 12:41

MrSokkie schreef:
froske schreef:Ik durf het niet uit te sluiten, maar ik heb er wel sterke vraagtekens bij.

Laat ik wat stelliger zijn. Ik denk dat het niet kan. Ik geloof dat je seksualiteit zo'n sterk onderdeel van je algemene identiteit uitmaakt (net als je geestelijke geslacht en je afkomst/ras) dat je die niet kan veranderen.

Ik vind het wel jammer dat het steeds de nadruk ligt op en grotendeels uitkomt bij de seksualiteit. Mijn geaardheid is veel meer dan seksuele verlangens. Dat is een 'zijn' een mij thuisvoelen bij een andere jongen, het klik-gevoel, het gevoel van thuiskomen. Zelfs zonder seks voel ik me gewoon veel meer aangetrokken tot het wezen van een man! Da's veel meer dan seks!

En dat wezen is niet te veranderen, zelfs als ik het zou willen! Je kunt hooguit hetero doen, als je er toe gedwongen zou worden, maar wel met tegenzin! Hetero's kunnen ook homo doen, als ze er toe gedwongen worden, maar beste hetero's hier: dat gaat toch tegen je hele wezen in? Nou, zo geldt dat ook voor mij als homo!

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 13 sep 2006 13:14

Denkertje21 schreef:

Volgens mij heb ik dat al meerdere keren gedaan.

Zoals al gezegt, dat jij die teksten niet wilt zien betekent niet dat ze er niet zijn.
Als jij dan vervolgens doet alsof een ieder in zijn eigen gemoed mag beslissen of het wel of niet kan, kan ik niet anders dan daarop reageren.

Ik gebruik niet voor niets de woorden "mijns inziens", ik heb de waarheid niet in pacht, maar dit is mijn overtuiging, en die blijf ik uiten, dat recht heb ik, net zoals jij het recht hebt om het hier mee oneens te zijn.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 13 sep 2006 14:02

Uhm, er is een antwoord op praktiserende homo's, en ik ben het met willumpie eens dat de Bijbel dara duidlijk in is.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 13 sep 2006 15:25

Wullimpie schreef: Zoals al gezegd, dat jij die teksten niet wilt zien betekent niet dat ze er niet zijn.

Ja hoor ik zie ze wel maar ik, en met mij heel veel anderen zien daar iets anders in dan jij. Om het simpele feit dat er niet eenduidig staat dat een relatie in liefde en trouw niet mag.

Maar wat ik een paar posts eerder heb geschreven, is veel belangrijker. Bij hetero's draait het toch ook niet alleen maar om seks (mag ik hopen). Mijn geaardheid is veel meer dan alleen maar seksuele behoefte!

PS. Wullimpie: sorry als ik te hard van leer trok tegen je. Maar je begrijpt vast wel dat het vet vermoeiend is om te horen dat velen zo stellig zijn over de inhoud van deze 7 bijbelteksten, terwijl ik dat er met de beste wil van de wereld niet in kan lezen.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 13 sep 2006 16:14

MrSokkie schreef:

Laat ik wat stelliger zijn. Ik denk dat het niet kan. Ik geloof dat je seksualiteit zo'n sterk onderdeel van je algemene identiteit uitmaakt (net als je geestelijke geslacht en je afkomst/ras) dat je die niet kan veranderen. Je kunt je seksualiteit wel volledig onderdrukken en vervangen door ander, meer wenselijk seksueel gedrag. Maar therapiën die daarop gericht zijn, zou je bijna als moord kunnen beschouwen omdat je een deel van de identiteit van de "patient" om zeep helpt.

Daar ben ik het wel mee eens. m.i. gaat het vaak meer om bisexuele mensen waarbij het homo-zijn net iets meer is dan het hetero zijn. Door de therapie leer je de homo-gevoelens onderdrukken en zou je als hetero kunnen gaan leven. Maar toch zul je dan blijven knokken met de homo-gevoelens, die zijn niet weg, maar worden onderdrukt.

Ik geloof ook niet echt in het genezen zoals bedoelt wordt bij Different. Maar misschien kunnen ze eens een duidelijke uitleg geven over de oorzaak maar dan ook hun behandeling...
- Home is in my head -

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 sep 2006 20:09

Denkertje21 schreef:Ik vind het wel jammer dat het steeds de nadruk ligt op en grotendeels uitkomt bij de seksualiteit. Mijn geaardheid is veel meer dan seksuele verlangens. Dat is een 'zijn' een mij thuisvoelen bij een andere jongen, het klik-gevoel, het gevoel van thuiskomen. Zelfs zonder seks voel ik me gewoon veel meer aangetrokken tot het wezen van een man! Da's veel meer dan seks!

Ja, en al dat gene wat jij beschrijft valt bij mij onder het kopje seksualiteit. Seksualiteit is oneindig veel meer dan alleen het lichamelijke. We hebben het dus wel over hetzelfde.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 13 sep 2006 22:25

Wullimpie schreef:
Denkertje21 schreef:

Volgens mij heb ik dat al meerdere keren gedaan.

Zoals al gezegt, dat jij die teksten niet wilt zien betekent niet dat ze er niet zijn.
Als jij dan vervolgens doet alsof een ieder in zijn eigen gemoed mag beslissen of het wel of niet kan, kan ik niet anders dan daarop reageren.

Ik gebruik niet voor niets de woorden "mijns inziens", ik heb de waarheid niet in pacht, maar dit is mijn overtuiging, en die blijf ik uiten, dat recht heb ik, net zoals jij het recht hebt om het hier mee oneens te zijn.

Volgens mij zegt deze tekst genoeg:
Leviticus 18 vers 22: Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Terug naar “Archief”