MrSokkie schreef:froske schreef:Ik durf het niet uit te sluiten, maar ik heb er wel sterke vraagtekens bij.
Laat ik wat stelliger zijn. Ik denk dat het niet kan. Ik geloof dat je seksualiteit zo'n sterk onderdeel van je algemene identiteit uitmaakt (net als je geestelijke geslacht en je afkomst/ras) dat je die niet kan veranderen.
Ik vind het wel jammer dat het steeds de nadruk ligt op en grotendeels uitkomt bij de seksualiteit. Mijn
geaardheid is veel meer dan seksuele verlangens. Dat is een 'zijn' een mij thuisvoelen bij een andere jongen, het klik-gevoel, het gevoel van thuiskomen. Zelfs zonder seks voel ik me gewoon veel meer aangetrokken tot het wezen van een man! Da's veel meer dan seks!
En dat wezen is niet te veranderen, zelfs als ik het zou willen! Je kunt hooguit hetero
doen, als je er toe gedwongen zou worden, maar wel met tegenzin! Hetero's kunnen ook homo
doen, als ze er toe gedwongen worden, maar beste hetero's hier: dat gaat toch tegen je hele wezen in? Nou, zo geldt dat ook voor mij als homo!