Moderator: Moderafo's
L'être extraterrestre schreef:Dat argument vind ik klinkklare onzin. Darmee ondermijn je ouders, en zelfs de kerk zelf.
Als je je kind doopt, beloof je aan God dat je je kind zoveel mogelijk naar Zijn Woord op zult voeden. Kinderen weten nog niet wat alles inhoud, en als ze het al weten zullen ze hun kinderlijke visie erop projecteren. Darom moeten ouders hun kinderen een soort dwingen om mee te gaan naar de kerk. Dat ben jeals ouder aan God verplicht, net als je het an de regering verplicht bent om je kind naar school te laten gaan.
Wat een ander reden zou kunnen zijn is dat je tegenwoordig teveel keuze hebt. Je moet zoveel, vaak staat er een flinke druk op jongeren. En dan heb je tijd tekort. Zondag is de enige dag dat je niets moet, en dan moet je nog eens naar de kerk, voor een God die je niet ziet, en zo weinig lijkt te voelen. Ik kan me voorstellen dat je liever uitslaapt, en daarna je ding gaat doen.
L'être extraterrestre schreef:Ik moest altijd van mijn ouders, en ik moet nog steeds, maar de situatie is bij ons iets anders.
Ik denk dat je ze moet dwingen tot een jaar of 14. Daarna gaan de meetse wel zelf denken. Maar teveel de nadruk leggen op dwingen, lijkt me geen goed idee. Ik denk dat het vanzelfsprekend moet zijn dat iedereen gaat.
Denkertje21 schreef:Mag ik het oeverloos geklets noemen, tot nu toe?
Zolag kerkenraden en perdikanten niet beseffen dat er een wereld van verschil zit in datgene wat jongeren op zondag in de kerk horen en wat ze door de week voorgeschoteld krijgen, blijft het fout gaan!
Denkertje21 schreef:Blijf vooral vertellen hoe het MOET en vergeet te vertellen hoe het MAG, dan ben je ze zo kwijt!
Jongeren prikken feilloos door nep heen: er zijn maar twee soorten mensen, maar twee soorten predikanten, maar twee soorten kerken:
ECHT en ONECHT!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten