Dominees uit de Chr. ger.kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

RobertvandenB
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor RobertvandenB » 05 sep 2006 12:38

Beste iedereen,

Met interesse en verbazing heb ik deze topic gelezen. Als nieuwe bezoeker van deze site heb ik misschien niet zoveel recht om te reageren, als Christelijk Gereformeerde des te meer.

Tijdens het lezen van deze topic moest ik terugdenken aan een preek, die onze predikant een tijd geleden hield. Het ging over de oorlogssignalen in het oude Israel, de trompetten die waarschuwden voor gevaar en opriepen tot de strijd. Hij zei hierover dat een predikant vergeleken kan worden met zo’n trompet, een alarmsignaal om mensen te waarschuwen. En toch, zei hij, zijn er nog steeds mensen die, als ze het alarmsignaal horen, bij elkaar gaan zitten en het er met elkaar over hebben dat díe trompet toch wel helderder klonk dan déze, dat deze toon toch zuiverder was, dat ze het signaal wel eens beter hadden gehoord.

Zo gaat het ook met predikanten, ging hij verder. Sommige mensen horen de preek en bespreken dan met elkaar dat het deze keer toch minder was, dat die andere dominee het toch beter kan zeggen. Een predikant is, als hij zijn roeping goed verstaat, niet meer maar ook niet minder dan een trompet, gebruikt door Gods Geest om de mensen te waarschuwen dat zíj, dat wíj, zonder bekering nog verloren liggen onder Gods toorn.

Het lijkt me goed om dit te realiseren.

RvdB

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 10 sep 2006 11:47

Ds.G.R.Procee,Chr.Geref.Pred te Hamilton(CAN) wordt beroepen door de Chr.Geref.Kerk te Noordeloos over ong 14 cdagen

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 sep 2006 08:55

Vorige week hadden we student A. Huigen. Die man is goed te volgen, en erg 'inhoudsvol'. Dat is dan weer prettig. Weet iemand waar hij vandaan komt?

Volgende week student H.J. Vazquez. Geen idee wie dat is.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 11 sep 2006 09:27

Huigen is idd erg goed, tenminste dat vind ik ook :lol: Vlgs mij komt hij uit Aqoy (als ik het zo goed schrijf)

Wie die andere is weet ik niet, nog nooit van gehoord.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 sep 2006 09:33

Google zegt dit: Acquoy :wink:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 11 sep 2006 09:34

daar komt/kwam hij weg. Of hij er nog woont weet ik niet :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 sep 2006 09:39

Dat is best wel een eind rijden (ik denk rond de 1,5 uur, het ligt vlakbij Geldermalsen)

Maargoed, dat is niet echt belangrijk.

Ik vind het trouwens een voordeel dat wij geen vaste dominee hebben. We hebben dan af en toe een dominee er bij zitten die niet echt 'pakkend' is, al verschilt dat weer per mens, maar vaak ook weer wel een 'goede' dominee. Je hoort zo veel verschillende dominee's, en je krijgt niet een mening in je gepompt. Dit klinkt allemaal wat oordelerig, maar ik heb het niet voor niets tussen haakjes gezet.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 11 sep 2006 10:56

[quote="L'être extraterrestre"]Vorige week hadden we student A. Huigen. Die man is goed te volgen, en erg 'inhoudsvol'. Dat is dan weer prettig. Weet iemand waar hij vandaan komt? .... quote]

A. Huijgen woont in V'daal is lid van de gemeente V'daal-Pniel en is AIO aan de TU in Apeldoorn.

Ds. Versluis (voormalig kand. versluis) die woonde in Acquoy.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 11 sep 2006 10:57

ik haal die twee altijd door elkaar :oops:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 sep 2006 11:00

Hij is wát?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 11 sep 2006 11:03

voor zover ik weet: hij kon beroepsbaargesteld worden, maar daar hij heeft er voor gekozen om nog verder te studeren aan de TUA. Ooit heb ik gehoord van voor hoogleraar.
Of dit bedoeld word met AIO weet ik niet :wink:

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 11 sep 2006 11:08

AIO is toch Assistent in Opleiding?

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 11 sep 2006 11:11

Machiavelli schreef:AIO is toch Assistent in Opleiding?

normaal gesproken wel ja :) maar je weet nooit waar dat eindigt.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 11 sep 2006 11:12

Napoleon schreef:
Machiavelli schreef:AIO is toch Assistent in Opleiding?

normaal gesproken wel ja :) maar je weet nooit waar dat eindigt.
:mrgreen: True

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 11 sep 2006 11:31

...we hadden ds. Huygen een aantal weken geleden (tijdens de hitte des daags meen ik...)...waren zulke mooie diensten! Heel jammer dat we hem niet kunnen beroepen :| ...geldt ook voor ds. v. Zonneveld (em.) Gisteren hadden we voorber. op het H.A. Ochtendpreek uit Jes. ('...al waren uw zonden als scharlaken...' en rest van de tekst) 's Middags over Mozes. Zo jammer dat we hem pas DV aanstaand jaar weer kunnen horen ...komt doordat ds. Egas het beroep naar Middelharnis heeft aangenomen en dan moet ds. v. Zonneveld vaker gaan preken op Urk- Eben-Haezer.
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Terug naar “Archief”