Volgens mij is bewust geen kinderen willen dat juist, dan hoef je geen tijd in kinderen te steken, geen geld aan uit te geven enz.rosalie83 schreef:Ja, als je het heel nuchter bekijkt is kinderen krijgen egoistisch.
Moderator: Moderafo's
elbert schreef:rosalie83 schreef:elbert schreef:Gen. 9:7: Maar gijlieden, weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt; teelt overvloediglijk voort op de aarde, en vermenigvuldigt op dezelve.
Yep, maar waar staat dat het lichamelijk bedoeld wordt?
Ik ga nog even verder met muggenziften: voorttelen is een oud Nederlands woord dat we met "geslachtelijke voortbrenging" moeten vertalen. Wat dat betreft is het zo lichamelijk als het maar kan.
rosalie83 schreef:OK thanks, en inderdaad: ook andere vertalingen zeggen iets soortgelijks. Maar God zei dat tegen Adam en Eva. Dat wil dan toch nog niet zeggen dat wij het zo moeten doen?
rosalie83 schreef:Ja, als je het heel nuchter bekijkt is kinderen krijgen egoistisch.
elbert schreef:rosalie83 schreef:OK thanks, en inderdaad: ook andere vertalingen zeggen iets soortgelijks. Maar God zei dat tegen Adam en Eva. Dat wil dan toch nog niet zeggen dat wij het zo moeten doen?
Ik zeg het altijd maar zo: God zegt tegen ons dat we ons moeten vermenigvuldigen, maar niet met hoeveel precies. Dat kan voor ieder mens weer anders liggen. Daarbij denk ik aan (on)vruchtbaarheid, levensomstandigheden, enz.rosalie83 schreef:Ja, als je het heel nuchter bekijkt is kinderen krijgen egoistisch.
Dat vraag ik me af. Wie met een egoistische instelling kinderen wil, komt er snel genoeg achter dat het gezin dan geen gezellige bedoening wordt. Want kinderen vragen veel aandacht en hebben die ook nodig. Van ouders wordt een flinke investering gevraagd qua liefde en opvoeding. Wie niet bereid is om die investering te doen, doet er goed aan om heel goed na te denken over z'n instelling.
Annemieke86 schreef:Ik persoonlijk denk er wel eens over om kinderen te nemen maar zeker niet meteen nadat ik getrouwd ben
André schreef:Volgens mij is bewust geen kinderen willen dat juist, dan hoef je geen tijd in kinderen te steken, geen geld aan uit te geven enz.rosalie83 schreef:Ja, als je het heel nuchter bekijkt is kinderen krijgen egoistisch.
Nee,Aragorn schreef:André schreef:Volgens mij is bewust geen kinderen willen dat juist, dan hoef je geen tijd in kinderen te steken, geen geld aan uit te geven enz.rosalie83 schreef:Ja, als je het heel nuchter bekijkt is kinderen krijgen egoistisch.
Is egoïsme niet het laten nastreven van je eigen belangen ten koste van anderen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten