columbus schreef:die boodschap op zich is niet verkeerd, het is de manier waarop die gebracht word. waarom moet het op een manier zoals met die kruisscene?
om te shockeren? wat wil ze nu met die kruisiging in combinatie met haar boodschap bereiken?
waarom moet een link met Christus aan het kruis worden gelegd? is die situatie in Afrika de schuld van de christenen? er zijn 6 miljard mensen waarvan ongeveer een 5e deel christenen, de noodzaak kan ik nog steeds niet ontdekken eerlijk gezegd. toch maar schoppen tegen het christendom dan (verhuld in een mooie boodschap maar toch)?
er zijn tegenwoordig zoveel manieren om mensen te bereiken met een boodschap, het kan best anders.
Er zijn zeker andere manieren om mensen te bereiken, daarin ben ik het met je eens. Wij zouden dit waarschijnlijk anders doen. M.i. is de kruisigingsscene een aanklacht tegen tegen het katholieke standpunt inzake AIDsbestrijding, nl verbod op condoomgebruik. Nu heeft dit t.a.v. Afrika wel heel veel met het christendom te maken.
Neem de actie van Modonna dan ook niet te persoonlijk. Katholieke Refowebbers zijn immers in de minderheid. . . maar ook niet iedere katholiek is het eens met dit standpunt.
Maar goed, bovenstaande is meer de politieke kant. Het mooie is m.i. dat het nummer in combi met het visuele op meerdere vlakken geintergrpeteerd kan worden. Op persoonlijk vlak, relationeel, geloof en poitiek. Ik vraag mij nog steeds of of God niet kan spreken door zoiets. . . er zit m.i. een kern van Jezus boodschap in. En dan bedoel ik niet dat jij daar direct wat in moet zien. Maar misschien je buren?
scape