kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 sep 2006 11:35

[quote="fish]Wen daar eerst maar eens aan, het getrouwd zijn en het samen leven, voordat je aan de verantwoordelijkheid van kinderen begint. Want na de zoveelste doorwaakte nacht wordt je relatie wel op de proef gesteld hoor![/quote]

Ik was vrijwel binnen 3 weken na ons trouwen zwanger, natuurlijk is het snel en moesten we ook wel even 'wennen' aan het idee straks een kleintje te hebben maar ik vind niet dat het zo super belangrijk is om eerst een aantal maanden/jaren te wachten met kinderen krijgen!! Ik zie het als een geschenk wat niet op MIJN tijd in mijn leven komt maar op GODS tijd! En dat wil niet zeggen dat ik tegen voorbehoedsmiddelen ben, want als je 5 kinderen hebt en je kunt het gewoon niet aan is het niet echt handig om nog 3 kinderen te krijgen.... dat zie ik ook wel in mijn omgeving/werk (psychiatrie) (maar waarom geen groot gezin als je het wel aankunt?)
Ik denk dat het altijd moeilijk blijft om kinderen op te voeden en dat het nooit een 'perfecte timing' is om aan kinderen te beginnen.... Ik ben blij zoals het nu is, en dankbaar dat ik in elk geval zwanger kan worden en naar verwachting ook een (gezond) kind kan krijgen!!!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 sep 2006 15:33

Helemaal mee eens Lammetje!

Zelf heb ik verkering.
Ons verlangen is om een gezin te stichten.
We zijn beide dol op kinderen en het is van ons beide al lang een grote wens.
Als je de verantwoording van kinderen aan gaat moet je hem ook dragen.
Als je al 3 kinderen hebt en eht valt je erg zwaar, dan moet je wel reeel blijven of het verstandig is. Kan jij en je partner het aan, trekken de andere kinderen het?
Dan is er nog een medische kant. Als een dokter een zwangerschap ernstig afraad, dan moet je die verantwoording ook nemen tegen over jezelf of je vrouw.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 05 sep 2006 17:36

Ik zie het helemaal nog niet zitten om aan kinderen te beginnen, ik kan niet zo goed tegen het gekrijs van kleine kinderen. Ja, serieus. Ik kan veel hebben, heel veel vanwege het werk dat ik doe, maar als ik zo'n klein kind hoor brullen en krijsen, ben ik dus echt weg. Het geluid is op de een of andere manier zo irritant en gaat bij mij door merg en been. Ik weet ook niet wat het is, maar dat geluid "triggert" gewoon iets.

Daarnaast, ik wil dit werk nog niet opgeven, en nog veel meer van de wereld zien. En of ik uberhaupt kinderen wil? Geen idee eigenlijk, ik zit er zeker niet om te springen. ( is dan ook erg blij met durex). Maar ja, dat zal voor anderen anders zijn.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 sep 2006 18:17

Een optie is toch ook dat je blijft werken terwijl je kinderen hebt?

mijn voorkeur gaat ook uit na nog 1 dag in de week en 1 weekend in de maand dan. Stel dat het gezin er onder zou lijden dat ik werk, dan zou ik het wel opgeven.

topkok

Berichtdoor topkok » 05 sep 2006 19:02

nouw ik heb dan wel verkering trouwen zou nog wel ff duren, als het er ooit van komt hoop het wel natuuk:D:D maar ik zou zeker wel kinderen willen krijgen, en ook als man een aantal dagen op het kind/kinderen passen. Omdat het niet zo moet zijn als je heel veel 's avonds werk wat met mijn beroep het geval is. En je komt 's avonds thuis en ze vragen mama wie is dat dan!! nee laat mij maar lekker 2 daagjes huisman wezen boeit me niks!!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 05 sep 2006 19:03

groot gelijk kokkie!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 05 sep 2006 19:27

Katlheen schreef:Ik zie het helemaal nog niet zitten om aan kinderen te beginnen, ik kan niet zo goed tegen het gekrijs van kleine kinderen. Ja, serieus. Ik kan veel hebben, heel veel vanwege het werk dat ik doe, maar als ik zo'n klein kind hoor brullen en krijsen, ben ik dus echt weg. Het geluid is op de een of andere manier zo irritant en gaat bij mij door merg en been. Ik weet ook niet wat het is, maar dat geluid "triggert" gewoon iets.

Daarnaast, ik wil dit werk nog niet opgeven, en nog veel meer van de wereld zien. En of ik uberhaupt kinderen wil? Geen idee eigenlijk, ik zit er zeker niet om te springen. ( is dan ook erg blij met durex). Maar ja, dat zal voor anderen anders zijn.
Ik schijn de leeftijd te hebben dat ik geen kinderen wil, maar ik ben het met je eens. Ik kan trouwens helemaal niet tegen kinderen, dat gezeur, en dat je verantwoordelijkheid hebt, staat me ook niet echt aan. Je bent zo beperkt in je vrijheid.

Iemand nog voordelen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 sep 2006 19:27

En ik, wij, wil geen kinderen als ik getrouwd ben ;) Niet meteen iig.
We gaan trouwen, maar vinden het allebei heerlijk dan lekker te genieten van elkaar, alleen van elkaar. Eindelijk''s avonds niet meer weg hoeven, naast mekaar in slaap kunnen vallen enzo. En dan een jankend kind ertussen? Neuh, dank je ;)

En als we wel een kindje mogen krijgen, dan breng ik hem of haar het liefst naar mn schoonzus, schoonmoeder of eigen moeder, al is dat laatste niet waarschijnlijk omdat ze zelf gewoon werkt. Maar dan wil ik echt blijven werken. Ik heb dan wel onregelmatige werktijden, maar die beginnen wel half 3 al. En dan is mn a.s. man nog niet thuis. Dus die 3 uurtjes kan oma wel oppassen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 05 sep 2006 19:59

Gerdien B. schreef:Een optie is toch ook dat je blijft werken terwijl je kinderen hebt?

mijn voorkeur gaat ook uit na nog 1 dag in de week en 1 weekend in de maand dan. Stel dat het gezin er onder zou lijden dat ik werk, dan zou ik het wel opgeven.

maar ik denk dat je bij de meeste banen echt niet 1 dag in de week kan blijven....... (bij ons is 4 dagen toch wel minimaal)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 05 sep 2006 20:55

waarom niet? Of ze er nou eentje bij aannemen voor 4 dagen of voor 5 dagen maakt toch ook niet uit.

En volgens mij mogen ze je niet ontslaan als je minder wilt gaan werken.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 sep 2006 21:20

1 of 4 dagen is nogal een verschil. Ik zou de voorkeur geven aan 4 dagen of 3, minder is echt te weinig om lekker te kunnen werken. Maar in de zorg ligt dat natuurlijk weer anders dan bij het werk dat ik ga doen.

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 05 sep 2006 21:29

Iemand nog voordelen?

Als ze wat ouder zijn kunnen ze de vervelende klusjes voor je opknappen :P

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 05 sep 2006 21:33

als je oud bent personen die je bezoeken
die je bijstaan
je blijft niet alleen achter als je partner overlijd
(tenminste als de relatie tussen je kinderen goed is)

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 05 sep 2006 21:47

Bij deze voordelen moet je wel eerst de kinderen opvoeden. En dat is het probleem nu net met veel mensen die geen kinderen willen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 sep 2006 22:18

kinderen zijn een groot geschenk van God!
Daarbij zijn we zelf ook kind geweest en vonden we het fijn dat iemand ons die door tijd heen heeft opgevoed.

enorm leuk zijn de eerste woordjes, eerste stapjes, de ondeugende oogjes zodra zee dingen gaan uitproberen, de leuke uitspraken, de gezelligheid, heerlijk met ze op stap, enz.

over het blijven werken:
Ik werk idd in de zorg. Zodra je een baan hebt (in welke sector dan ook) mogen ze je nooit ontslaan omdat je minder wilt werken. Daarbij heb jij het recht om midner uren te gaan werken.

Als ik 30% wil werken moet mijn coordinator mijn collega's maar wat liever aan kijken of iemand er bij aannemen. Het is mijn recht en die neem ik. Bovendien gaat de verantwoordelijkheid die ik dan genomen heb voor kinderen voor het werk. Zou leuk zijn als het kan, maar gezin gaat voor.

Terug naar “Archief”