acties tegen concert madonna

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 sep 2006 17:16

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Voor degenen die graag zien dat christenen niet altijd lieverdjes zijn: Één zwaluw maakt nog geen zomer. Maar het zou ook wel eens het eerste schaap kunnen zijn dat over de dam loopt, al denk ik dat het meevalt.

Ik zou dat helemaal niet graag zien, maar dat voorbeeld van die zwaluwen geldt ook veel meer voor andere bevolkingsgroepen (mn moslims) dan sommigen hier misschien willen geloven.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 sep 2006 17:19

columbus schreef:je mag kritisch zijn op dat concert van Madonna

Kritisch zijn houdt m.i. ook in dat je je verdiept in de materie voor je er uitspraken over doet. - Wat is het doel van de act bijvoorbeeld. En dat is iets wat ik soms mis.

en je mag best protesteren,

Tuurlijk mag je protesteren. Je moet alleen niet verwachten dat er ook maar een hond naar je luistert.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 04 sep 2006 17:25

MrSokkie schreef:Ik zou dat helemaal niet graag zien, maar dat voorbeeld van die zwaluwen geldt ook veel meer voor andere bevolkingsgroepen (mn moslims) dan sommigen hier misschien willen geloven.

Hoe kan het dan dat de terreuracties worden gezocht in de moslimhoek, of iig mensen die zich voordoen als zijnde moslim, en niet in de christelijke hoek.

Natuurlijk heb je overal godsdienstwaanzinnigen, en als dit verhaal waar is moeten ze het ook vanuit de eigen hoek meteen keihard aanpakken, maar voordat we echt kunnen spreken over aanslagen die worden opgeëist door een splintergroepering van de SGP zijn we toch wel wat lichtjaren verder denk ik zo...
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 04 sep 2006 17:35

MrSokkie schreef:
columbus schreef:je mag kritisch zijn op dat concert van Madonna

Kritisch zijn houdt m.i. ook in dat je je verdiept in de materie voor je er uitspraken over doet. - Wat is het doel van de act bijvoorbeeld. En dat is iets wat ik soms mis.

en je mag best protesteren,

Tuurlijk mag je protesteren. Je moet alleen niet verwachten dat er ook maar een hond naar je luistert.

ik weet wat het doel van de act is en daar heb ik ook al eerder in dit topic op gereageerd

je weet nooit wie er luisterd als er geprotesteerd word, maar ik geef toe dat het schijnt alsof er bij welk protest dan ook niet geluisterd word.
neemt niet weg dat je je stem kan laten horen, is het niet zo dat vaak gezegd word dat christenen zich vaker moesten roeren? nu gebeurt het en dat is het ook weer niet goed :wink:

ik vond trouwens die man die geinterviewd werd (zag het filmpje op Nu.nl) wel duidelijk, het was een getuigenis en ook nog eens op tv!
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 04 sep 2006 18:05

Wat ik mij afvraag . . . zou God tot iemand, een bezoeker gesproken hebben tijdens het concert?

De combinatie "live to tell" en dan het beeld van de kruisiging in combinatie met de andere beelden?

Scape

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 04 sep 2006 21:06

Zuss schreef:
Markie schreef:Wat in elk geval duidelijk is is dat iedereen een ingeschapen Godsbesef heeft.

Waarom zouden op een forum als dit anders atheïsten actief zijn?

De wens is de vader van de gedachten. Moet je is kijken als de dood daar is of ze die zonder angsten tegemoet zien. Dat zijn er maar zeer weinigen.

Iets in hun vertelt ze dat ze toch op plaatsen zoals hier moeten kijken. Wat dat is? Hetgene wat ze zelf ten allen tijden zullen blijven ontkennen.

Ik kan niet voor andere atheisten spreken, maar ik weet wel waarom ik hier actief ben; Ik wist niet eens van het bestaan van het refo-web af, pas na die actie van Sterre / Zoyla ben ik hier terechtgekomen. Het zou eigenlijk een eenmalige actie van mij zijn, maar ik vind het leuk om met mensen te praten die er een andere mening op na houden. Al is het maar om een beetje meer begrip te kweken voor elkaar.
Dat ik hier kom heeft niks met een zoektocht naar geloof of zingeving te maken, ik ben namelijk helemaal niet op zoek. Ik weet al heel lang wat zin geeft aan leven.
Ik vind het echt jammer dat jij mijn gevoelens en oprechtheid ontkent. In feite beweer je al op voorhand dat ik lieg.

Nog ff voor Markie, ik ben erg benieuwd naar jouw reactie op deze post van mij.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 04 sep 2006 21:14

henkie schreef:
Optimatus schreef:kan ik geen onderbouwing vinden van deze stelling. Zou daar een (liefst met Bijbelteksten) aanvulling aan kunnen worden toegevoegd? Bij voorbaat dank.

Die off topic discussie hebben we een paar pagina's geleden al gehad. Terug naar het onderwerp aub :-)

Die hebben we helemaal niet gehad want men is na het posten van de tekst die men aandroeg niet op mijn reactie ingegaan.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 04 sep 2006 21:17

reform schreef:[De kruisiging wordt gewoon als marketinginstrument gebruikt.

Het concert was al tijden uitverkocht toen de act bekend werd :wink: Overigens buit men op allerlei christelijke festivals de kruising en het christelijk geloof graag commercieel uit 8)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 04 sep 2006 21:20

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Hoe kan het dan dat de terreuracties worden gezocht in de moslimhoek, of iig mensen die zich voordoen als zijnde moslim, en niet in de christelijke hoek.

Het christendom is ouder en kent ook vele zwarte bladzijden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 sep 2006 21:44

scape schreef:Wat ik mij afvraag . . . zou God tot iemand, een bezoeker gesproken hebben tijdens het concert?

De combinatie "live to tell" en dan het beeld van de kruisiging in combinatie met de andere beelden?

Scape

Het schijnt wel een indrukwekkend en emotioneel moment in de show te zijn geweest.. dus wie weet.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 04 sep 2006 22:11

scape schreef:Wat ik mij afvraag . . . zou God tot iemand, een bezoeker gesproken hebben tijdens het concert?

Scape

of God gesproken heeft weet ik niet, de duivel misschien?
een regel uit een liedje dat ze zong (las ik ergens op internet) 'let's ring the bell, let's go to hell'
misschien dat iemand weet wat voor boodschap madonna hier mee wil uitdragen? :? ken iemand dit liedje waar deze regel in voorkomt?
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

nurse21

Berichtdoor nurse21 » 04 sep 2006 22:29

Ik denk dat wij als christenen niet zo moeten oordelen over Madonna, wij zijn namelijk zelf net zo slecht!
We kunnen beter gaan bidden of God Madonna wil bekeren, dan zal pas de wereld op z'n kop staan!
Madonna heeft net als wij bekering nodig...

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 04 sep 2006 22:36

ik ben het met je posting eens, maar volgens mij word die kruisscene veroordeeld of iig bekritiseerd en niet madonna zelf toch? (een uitzondering daargelaten misschien)

nurse21

Berichtdoor nurse21 » 04 sep 2006 22:39

Mee eens, maar het is wel Madonna die de kruisscene speelt. :wink:

Willard
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Willard » 05 sep 2006 02:01

Zuss schreef: ik zag gisteravond de film 'In bed with Madonna' over haar tour van een jaar of wat terug.

Ik ook :-)

Atje schreef:Jongens, god is echt wel mans genoeg om voor zichzelf op te komen. Als hij beledigd word roept ie wel iets terug...

Juist, dat vind ik een sterke opmerking.

Ik heb ff alle posts in dit topic gelezen (waarvan een groot deel offtopic, maar dat terzijde) en ik begrijp ook niet goed de ophef over de show van Madonna. Volgens mij is het weer een sterk staaltje van “als er geen nieuws is, maken we nieuws”. Doordat er eenmaal aandacht aan besteed is denkt een hele kudde christenen “Oh ja, dat is wel erg, laten we daar tegen protesteren”. Inderdaad, Aragorn en MrSokkie: Er bestaan veel ergere dingen waar je niemand over hoort. De reacties vind ik een beetje buitenproportioneel. Pure hype. Bovendien heeft niemand me duidelijk kunnen maken waarom haar vertoning Godslasterlijk is. Volgens mij heeft Madonna niets tegen op Jezus en is het haar intentie niet om Jezus belachelijk te maken.
Het hiergenoemde argument dat je Moslims nog veel minder kunt flikken wat betreft hun profeet, vind ik niet echt ter zake doen. Als een bepaalde bevolkingsgroep een te laag incasseringsvermogen heeft, hoeft dat voor een andere bevolkingsgroep toch niet te betekenen dat zij zich dan ook om het minste of geringste op hun pik getrapt voelen?
Ik vind niet dat alleen orthodoxe, rechtzinnige christenen het alleenrecht hebben om zich (artistiek of verbaal) te uiten over Jezus, net zomin als een moslim het alleenrecht moet hebben om uitspraken te doen over Mohammed. Als iemand gelooft dat Mohammed een pedofiel was, of dat Jezus een homoseksueel was, dat moet dat gezegd kunnen worden. Het is arrogant om het alleenrecht op te eisen om uitspraken te doen over iemand. Hoe dierbaar die persoon je ook is.
Kan iemand mij duidelijk maken waarom zhij zich gekwetst voelt door de kruisigingsscene? Ikzelf weet niet precies de context, welk statement ze er mee wilde maken en tijdens welk liedje ze het deed, maar ik kan me er weinig bij voorstellen. Kijk, dat je je gekwetst voelt door een optreden van Marilyn Manson, kan ik me voorstellen, maar in dit geval snap ik het niet goed. Graag reactie dus...

Abdijbiertje om 1:00 schreef: maar voordat we echt kunnen spreken over aanslagen die worden opgeëist door een splintergroepering van de SGP zijn we toch wel wat lichtjaren verder denk ik zo...

Een lichtjaar is een maat voor afstand, niet voor tijd.
Durven twijfelen getuigt van een groot geloof

Terug naar “Archief”