Zuss schreef: ik zag gisteravond de film 'In bed with Madonna' over haar tour van een jaar of wat terug.
Ik ook

Atje schreef:Jongens, god is echt wel mans genoeg om voor zichzelf op te komen. Als hij beledigd word roept ie wel iets terug...
Juist, dat vind ik een sterke opmerking.
Ik heb ff alle posts in dit topic gelezen (waarvan een groot deel offtopic, maar dat terzijde) en ik begrijp ook niet goed de ophef over de show van Madonna. Volgens mij is het weer een sterk staaltje van “als er geen nieuws is, maken we nieuws”. Doordat er eenmaal aandacht aan besteed is denkt een hele kudde christenen “Oh ja, dat is wel erg, laten we daar tegen protesteren”. Inderdaad, Aragorn en MrSokkie: Er bestaan veel ergere dingen waar je niemand over hoort. De reacties vind ik een beetje buitenproportioneel. Pure hype. Bovendien heeft niemand me duidelijk kunnen maken waarom haar vertoning Godslasterlijk is. Volgens mij heeft Madonna niets tegen op Jezus en is het haar intentie niet om Jezus belachelijk te maken.
Het hiergenoemde argument dat je Moslims nog veel minder kunt flikken wat betreft hun profeet, vind ik niet echt ter zake doen. Als een bepaalde bevolkingsgroep een te laag incasseringsvermogen heeft, hoeft dat voor een andere bevolkingsgroep toch niet te betekenen dat zij zich dan ook om het minste of geringste op hun pik getrapt voelen?
Ik vind niet dat alleen orthodoxe, rechtzinnige christenen het alleenrecht hebben om zich (artistiek of verbaal) te uiten over Jezus, net zomin als een moslim het alleenrecht moet hebben om uitspraken te doen over Mohammed. Als iemand gelooft dat Mohammed een pedofiel was, of dat Jezus een homoseksueel was, dat moet dat gezegd kunnen worden. Het is arrogant om het alleenrecht op te eisen om uitspraken te doen over iemand. Hoe dierbaar die persoon je ook is.
Kan iemand mij duidelijk maken waarom zhij zich gekwetst voelt door de kruisigingsscene? Ikzelf weet niet precies de context, welk statement ze er mee wilde maken en tijdens welk liedje ze het deed, maar ik kan me er weinig bij voorstellen. Kijk, dat je je gekwetst voelt door een optreden van Marilyn Manson, kan ik me voorstellen, maar in dit geval snap ik het niet goed. Graag reactie dus...
Abdijbiertje om 1:00 schreef: maar voordat we echt kunnen spreken over aanslagen die worden opgeëist door een splintergroepering van de SGP zijn we toch wel wat lichtjaren verder denk ik zo...
Een lichtjaar is een maat voor afstand, niet voor tijd.