Zuss schreef:@jort; ik heb altijd gelijk
@Markie; wat Jilakelly zegt, ik interpreteerde Aragorns tekst verkeerd. Excuses hiervoor.
Ik zou een reactie van jou op mijn eerdere post wel op prijs stellen trouwens.
Over mjadonna; ik zag gisteravond de film 'In bed with Madonna' over haar tour van een jaar of wat terug. Daarin had ze een act die zich in een kerkdecor afspeelde en ook daar waren allerlei felle reacties op, vooral in Italië. Daar heeft ze ook 2 concerten afgelast. Mijn reactie was; 'ben ik blij dat zoiets in NL niet zo snel zal gebeuren, wij hebben tenminste vrijheid van meningsuiting en expressie.'
Hadden we dat niet, dan hadden we mss ook geen refoweb, EO jongeren dag, kerkdiensten etc. Dus wij maken hier gebruik van hetzelfde recht als waar zij gebruik van maakt.
En ik kan me best voorstellen dat dit voor gelovigen beledigend is. Kunnen de tegenstanders van haar act zich voorstellen dat ik me beledigt zou kunnen voelen als ze die act inderdaad uit haar show zou halen vanwege alle protesten? Voor mij zou dat namelijk een aantasting van een grondrecht zijn.
Vrijheid van meningsuiting is tegenwoordig in Ned. de grootste onaantastbare heiligheid die er bestaat. Echter, daar waar het onderscheid tussen vrijheid van meningsuiting en het recht om te kwetsen (want dat recht eigent madonna, ik wil die naam niet eens met een hoofdletter schrijven, zich toe) verdwijnt kan er geen sprake van normen en waarden meer zijn. Als met de goddeloze act van madonna gespot wordt met Degene die mij lief is, De Here Jezus, mijn Verlosser, die plaatsvervangend voor mij aan het kruis gestorven is, voel ik mij in het diepst van mijn bestaan gekwest. Ooit heeft ene theo van gogh Diezelfde Verlosser "die rotte vis uit Nazareth" genoemd. Inmiddels heeft tvg zich moeten verantwoorden voor "Die rotte vis van Nazareth", gezeten op zijn troon in de hemel. Ooit zal ook madonna (als ze zich niet bekeert) moeten verantwoorden voor diezelfde Persoon. Ik ben er van overtuigd dat ze dan heel wat uit te leggen heeft.
Bovendien is er wel een gradatie in de zonde. Diegene die de zonde tegen de Heilige Geest gedaan heeft, zo zegt Jezus, kan niet meer vergeven worden. Die roept feitelijk het oordeel al over zich uit. De zonde tegen de Heilige Geest is het werk van God voor het werk van de satan uitmaken en/of andersom. Met datgene wat madonna hier al spottend doet, zit ze toch wel heel dicht op het randje van de zonde tegen de Heilige Geest, of ze zit er al over (dat zal ik niet beoordelen, dat doet degene die ze constant bespot op een zeker moment wel).
Bovendien zitten er 2x 50.000 mensen te juichen en te genieten van spotten met mijn Verlosser. Moet ik dat tolereren onder de noemer van vrijheid van meningsuiting? Kom nou toch.
Weet je wat vrijheid van meningsuiting feitelijk inhoud? Er bestaat vrijheid van meningsuiting zolang het maar geen christelijke mening is.
Daar komt ook nog eens bij dat ze (madonna)niet alleen de spot drijft met het christendom, dat gaat dat onverzadigbaar goddeloze mens kennelijk niet ver genoeg, nee, ook de Islam en het Jodendom moeten het ontgelden. Het is zo opzettelijk geraffineerd doortrapt, laag bij de grond en gemeen, de drie grote monotheistische wereldgodsdiensten uit te dagen met een "kijk eens wat ik durf" Ze is kennelijk niet op de hoogte van het feit dat niet alle rekeningen in het hier en nu vereffent behoeven te worden.
De koude rillingen lopen me nog over de rug bij de dvd die ik heb bekeken van de stichting "Naar House" Ze zong daar de tekst "let´s ring the bell, let´s go to hell". Tienduizenden zongen met met haar mee. Is het niet om te janken? De mensen bij tienduizenden tegelijk de hel inzingen?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.