Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 sep 2006 13:32

ik hoop het ook voor je!

Even over dat dit een refo forum is:

Ik denk dat we als refo's is wat meer onze naastenliefde moeten tonen ipv op de persoon af iemand flink om de oren te slaan met de manier waarop wij de Bijbel interpreteren.
Een discussie moet altijd mogelijk zijn maar ga wel respectvol met elkaar om.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 sep 2006 13:42

Beste Denkertje21. Ik heb je reactie op je post nog eens nagelezen en trek toch bepaalde conclusies:

Denkertje21 schreef:"waar liefde woont..." wat zal dat gezellig zijn bij jou in je omgeving! Weg met die vieze flikkers en vooral niet in de kerk, want je wilt toch voraal met je maten over die "lekkere wijven' kunnen blijven praten zonder dat je het idee hebt dat zo'n viezerik naar jouw kont zit te kijken! Ophangen die handel! Niet toch?

Dit was jouw reactie op deze van mij:

Markie schreef:Mensen met zulke gevoelens zijn mij goed en best, ik ken er ook verschillende, als ze het maar niet in praktijk brengen en zeker niet op iemand projecteren die er niets van moet hebben. Laat ze het maar lekker voor zich houden.

Je gaat hier dus niet een beetje, maar héél erg over de schreef.
Ik zei dus al dat ik ook homo's in mijn omgeving ken. Daar ga ik ook normaal mee om in tegenstelling tot wat jij suggereert.
Tevens suggereer je dat ik me vooral bezighoudt met gesprekken over 'die lekkere wijven'.
Hieruit maak ik een soort van aversie tegen hetero's op... Tevens kan ik je melden dat gesprekken met mijn vrienden eigenlijk vrijwel nooit over 'die lekkere wijven' gaan.

Voorts heb ik niet gezegd dat men mensen met homoseksuele gevoelens op dient te hangen.
Ik heb alleen gemeld dat Sodom en Gomorra mede om die reden verwoest zijn.

Dan schrijf je nog dit:
Denkertje21 schreef:Want het gaat ook wel over mij hé, als Markie schrijft over 'de smerigste soort!

Dit was jou reactie op deze van mij:
Markie schreef:Als ik die beelden zie van die homo's op die bootjes in de Amsterdamse grachten krijg ik al kotsneigingen!
Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar dit is wel van het smerigste soort in elk geval.

Jij bent dus ook elk jaar in de Amsterdamse grachten te vinden tijdens die homodagen?
Dat zeg je hier zelf namelijk, gezien je reactie op mijn posting.
Ik schreef namelijk ook dat niet iedere homoseksueel zo is, maar jij dus blijkbaar wel.

Dat je het niet eens bent met mijn mening is tot daar aan toe, maar ga niet allerlei laster over me zitten vertellen want daar ben ik niet echt van gediend.
Bovendien lees je maar half ook en vind je het nodig mensen uit bepaalde kerkverbanden tegen hun schenen te trappen.
Dat mag, maar ga dan zelf niet de zielige figuur uit lopen hangen hier als het andersom ook gebeurt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 sep 2006 13:44

Markie schreef:Sorry maar volgens mij verliezen sommige mensen uit het oog dat dit een refo forum is.

Als men dan met ideeën en meningen komt die daar lijnrecht tegenover staan kan men bepaalde dingen verwachten. Hetzelfde kun je verwachten als je als refo op een moslimforum gaat posten, om maar een voorbeeld te noemen.
Als het dan zover is gaan betreffend personen zielig zitten doen en zich zitten beklagen.
Anderen gaan ( zoals gebruikelijk, en blijkbaar een teken van onmacht) tegen bepaalde kerkverbanden aan zitten schoppen.

En nogmaals ik vind homosexuele mensen goed en best zolang ze het maar niet op mij projecteren of uitleven waar ik bij ben. Als hetero stellen dit doen vind ik dat evenmin prettig maar wekt het toch minder weerzin op moet ik zeggen.

Denkertje21 schreef:Weet je, ik raak er al een beetje aan gewend om hier voor 'smerig, zondig, god-onterend en ranzig' te worden uitgemaakt.

Ik ben hier toch in het huis van mijn broeders en zusters???
Ben blij dat ik morgen weer in het huis van God zit en waar Hij met met bezig wil zijn en me wil bemoedigen om dit soort kreten hire te aanvaarden...

Waar zou dit aan liggen? Misschien is bij jezelf te rade gaan...

Je begon heel even enige verlichting te vertonen, doch helaas bleek het een vergankelijke vuurvlieg. En leer nou toch eens lezen of houd je snater: er is al zo vaak gezegd dat men het te allen tijde oneens mag zijn en daar voor uit mag komen, maar het gaat erom HOE je iets zegt.

1. Ik vind homoseksualiteit smerig en Godgeklaagd.
2. Ik keur homoseksualiteit af omdat ik in de Bijbel (citaat).

Mag ik de tegenstanders van homoseksualiteit verzoeken toon 2 te volgen en mag ik de voorstanders van homoseksualiteit verzoeken ook op die toon te spreken? Dan blijft het namelijk een gesprek en wordt het niet ordinair schreeuwen.

Voor wie dat te moeilijk vindt, jammer, maar daar moeten we dan maar niet meer op ingaan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 sep 2006 13:57

Gerdien B. schreef:Was het niet Jezus die zei: 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen'

Dat klopt inderdaad. Betekent dit dat je willens en wetens gewoon maar raak kan of mag leven?

Ik zou de doodstraf voor homo's niet kunnen verantwoorden naar God toe.
Daarbij heb ik homo's net zo lief als andere naasten. Al zegt dat weer niet dat ik het met alles eens ben, maar zij als personen heb ik lief zoals we onze naasten lief moeten hebben.

Dat is ook mijn mening, alleen zeg ik het anders.
GerdienB schreef:
Markie schreef:Mensen met zulke gevoelens zijn mij goed en best, ik ken er ook verschillende, als ze het maar niet in praktijk brengen en zeker niet op iemand projecteren die er niets van moet hebben. Laat ze het maar lekker voor zich houden.

Je sugereert nu hier of dat homo's hun gevoelens over willen brengen op hetero's. Ik heb hier irl nog nooit wat van gemerkt. Ik denk eerder dat je er bang voor bent dat ze het doen ipv dat het echt zo is.
Wat heb je te vrezen? je hebt toch een vriendin, dan hoef je toch niet bang te wezen voor homo's?
Zij mogen hun liefde net zo uiten als dat hetero's dat mogen.
Ik heb zelf een hekel aan de geklef in het openbaar, dat stellen nog geen 2 tellen van elkaar af kunnen blijven. Dat vind ik van hetero's net zo vervelend als van homo's

Ik ben niet bang dat dit gebeurt hoor, maar ik vind het wel walgelijk als ze in het openbaar liefdeuitingen doen zeg maar. Van hetero's vind ik dat ook al, maar dat komt toch meer 'natuurlijk' op me over.
GerdienB schreef:
Markie schreef:Als ik die beelden zie van die homo's op die bootjes in de Amsterdamse grachten krijg ik al kotsneigingen!
Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar dit is wel van het smerigste soort in elk geval.

smerig is jou mening. Daarbij vind ik dat je je wel extreem uitlaat en het getuigt zeker niet van de christelijke naasteliefde. Ik snap niet hoe je zulke uitlatingen kunt verantwoorden naar God toe straks, maar dat laat ik dan ook aan jou over.
Ik ben ook niet voor de parade's in Amsterdam, maar ook niet voor zulke heteroparade's. laten we maar gewoon doen, dan doen we al gek genoeg.
Daarbij vinden alle homo's die ik er tot nu toe over gesproken heb vreselijk. Ze moeten nu aan alle mensen gaan uitleggen dat niet alle homo's in lere broeken rond lopen en meer van dat zo vooroordelen.

Ja ik kan soms misschien wel wat extreem overkomen, maar sommige postings van anderen komen op mij ook extreem over. Misschien is dit juist wél christelijke naastenliefde. Ik wil anderen behoeden voor het verderf waar ik ze in zie zakken. Moet ik dan alles goedkeuren waarvan ik weet dat het fout is en zo anderen de afgrond in zien glijden? Dat vind ik dus niet kunnen. Kun jij dat straks wel verantwoorden naar God toe denk je?

Wat ik ook raar vind is dat ik al meer reacties gezien heb van mensen die gehoord hebben van alle homo's die ze gesproken hebben dat die een afkeer hebben van wat jaarlijks plaats vindt in Amsterdam.
Hierbij vraag ik me op mijn beurt dan weer af waarom er toch zoveel animo voor is elk jaar...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 sep 2006 14:03

Optimatus schreef:
Je begon heel even enige verlichting te vertonen, doch helaas bleek het een vergankelijke vuurvlieg. En leer nou toch eens lezen of houd je snater: er is al zo vaak gezegd dat men het te allen tijde oneens mag zijn en daar voor uit mag komen, maar het gaat erom HOE je iets zegt.

1. Ik vind homoseksualiteit smerig en Godgeklaagd.
2. Ik keur homoseksualiteit af omdat ik in de Bijbel (citaat).

Mag ik de tegenstanders van homoseksualiteit verzoeken toon 2 te volgen en mag ik de voorstanders van homoseksualiteit verzoeken ook op die toon te spreken? Dan blijft het namelijk een gesprek en wordt het niet ordinair schreeuwen.

Voor wie dat te moeilijk vindt, jammer, maar daar moeten we dan maar niet meer op ingaan.

Weleerwaarde Optimatus, zou ik een verklaring van u mogen over u uitspraak dat ik mijn snater moet houden?

Misschien dat u zelf is goed moet leren lezen, en vooral moet leren accepteren dat iedereen een vrije meningsuiting heeft en dingen op zijn of haar eigen manier mag zeggen. Dus niet op een door jouw voorgeschreven wijze.

Zolang u dat nog niet lukt lijkt het me niet passelijk anderen te gebieden hun snater te houden.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 03 sep 2006 14:31

Laat ik maar niet 'inhoudelijk' reageren op de postings van Markie. Ik denk ook niet dat dat zou kunnen omdat het nogal inhoudsloos is.

Het maakt wel weer heel erg duidelijk hoe nodig het is om mij als refo-homo hier te laten horen, omdat ik er (nog) wel tegen kan als er op me gescholden wordt, als ik verguisd wordt of met m.i. verkeerd genterpreteerde bijbelteksten om de oren wordt geslagen.

Heel veel jongeren (en ouderen) hebben al lang afgehaakt omdat ze figuren als Markie tegen het lijf lopen.

Lieve Markie en anderen, lees het volgende gedicht nou eens over en over...

God, wat is het donker
wat vliegt de nacht mij aan.
'k hoor nu al al die stemmen
die bij het daglicht spreken gaan.
Een mens te zijn als velen
dat is mij nooit gelukt.
En daardoor liep ik dag en nacht,
ja jarenlang gebukt.
En God waar blijft Uw licht dan,
als het bijna niet meer gaat.
Ik kan mij eenzaam voelen,
of zelfs U mij dan verlaat!
En kijk, daar komt de zon op!
Bent U er dan toch voor mij?
De vreugde duurt maar even
en is dan plots voorbij.
Want hoor daar zijn die stemmen:
hé, mietje, homofiel!
Zo kreeg ik door de jaren heen
die krassen op mijn ziel.
Ik ben niet als een ander
dat vindt men nogal naar.
Maar zelf is men bekrompen;
dat vind ik toch zo raar!
Want als ze zelf zo waren
zoals ik ter wereld kwam;
Dan hielden ze hun monden dicht
en schrokken ze zich lam!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 sep 2006 14:50

Markie schreef:
Gerdien B. schreef:Was het niet Jezus die zei: 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen'

Dat klopt inderdaad. Betekent dit dat je willens en wetens gewoon maar raak kan of mag leven?

nee, dat betekent dat veroordelen van anderen zo makkelijk is zonder eerst naar onze eigen gebreken te kijken.

Zou je hem dan iets positiever en respectvoller willen formuleren? Want nu haalde ik het er niet uit

Ik ben niet bang dat dit gebeurt hoor, maar ik vind het wel walgelijk als ze in het openbaar liefdeuitingen doen zeg maar. Van hetero's vind ik dat ook al, maar dat komt toch meer 'natuurlijk' op me over.
Dat ligt dan meer aan jou dan aan de homo's want dat is jou gevoel waar zij van jou maar op moeten letten.

Ja ik kan soms misschien wel wat extreem overkomen, maar sommige postings van anderen komen op mij ook extreem over. Misschien is dit juist wél christelijke naastenliefde. Ik wil anderen behoeden voor het verderf waar ik ze in zie zakken. Moet ik dan alles goedkeuren waarvan ik weet dat het fout is en zo anderen de afgrond in zien glijden? Dat vind ik dus niet kunnen. Kun jij dat straks wel verantwoorden naar God toe denk je?

Wat jij wil dat anderen niet doen, doe dat zelf dan ook niet!
Ook al posten anderen in jou ogen niet goed, daarom geeft dat neit jou het recht om het ook te doen om vraag dan netjes of ze anders willen posten.
Je hoeft niet alles goed te keuren maar het gaat om de toon van discuseren. Als het zo hard er aan toe gaat getuigt het niet van respect voor elkaar. Ook in onderlinge liefde kan je elkaar vertellen over God en alles wat geloof met zich mee brengt.
Je doet nu net of mensen hier naar de hel gaan omdat ze bepaalde standpunten posten. Ik durf dat niet te zeggen, want dat laat ik aan God over. Ik kan ze alleen duidelijk maken wat mijn mening is.

Wat ik ook raar vind is dat ik al meer reacties gezien heb van mensen die gehoord hebben van alle homo's die ze gesproken hebben dat die een afkeer hebben van wat jaarlijks plaats vindt in Amsterdam.
Hierbij vraag ik me op mijn beurt dan weer af waarom er toch zoveel animo voor is elk jaar...
Er lopen dan neit alleen homo's maar ook hetero's rond in Amsterdam. Geen idee waarom het zo loopt maar dat vraag ik me met meer dingen af.
Ben allang blij dat ik er niet heen hoef, want ik zou er denk ik ongelukkig vandaan komen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 sep 2006 15:01

Denkertje21 schreef:Laat ik maar niet 'inhoudelijk' reageren op de postings van Markie. Ik denk ook niet dat dat zou kunnen omdat het nogal inhoudsloos is.

Het maakt wel weer heel erg duidelijk hoe nodig het is om mij als refo-homo hier te laten horen, omdat ik er (nog) wel tegen kan als er op me gescholden wordt, als ik verguisd wordt of met m.i. verkeerd genterpreteerde bijbelteksten om de oren wordt geslagen.

Heel veel jongeren (en ouderen) hebben al lang afgehaakt omdat ze figuren als Markie tegen het lijf lopen.

Lieve Markie en anderen, lees het volgende gedicht nou eens over en over...

God, wat is het donker
wat vliegt de nacht mij aan.
'k hoor nu al al die stemmen
die bij het daglicht spreken gaan.
Een mens te zijn als velen
dat is mij nooit gelukt.
En daardoor liep ik dag en nacht,
ja jarenlang gebukt.
En God waar blijft Uw licht dan,
als het bijna niet meer gaat.
Ik kan mij eenzaam voelen,
of zelfs U mij dan verlaat!
En kijk, daar komt de zon op!
Bent U er dan toch voor mij?
De vreugde duurt maar even
en is dan plots voorbij.
Want hoor daar zijn die stemmen:
hé, mietje, homofiel!
Zo kreeg ik door de jaren heen
die krassen op mijn ziel.
Ik ben niet als een ander
dat vindt men nogal naar.
Maar zelf is men bekrompen;
dat vind ik toch zo raar!
Want als ze zelf zo waren
zoals ik ter wereld kwam;
Dan hielden ze hun monden dicht
en schrokken ze zich lam!

Je spreidt nu je zwakheid wel heel erg ten toon hier. Eerst allerlei dingen gaan zitten beweren over mij, waarop ik vervolgens inhoudelijk reageer en je vervolgens er vanaf maken met de mededeling dat het inhoudsloos is etc.
Vervolgens kom je met een gedicht op de proppen wat voor mij helemaal geen inhoud heeft.

Sorry maar ik snap je niet goed hier? Bedoel je soms in dit topic? Dan sla je de plank weer volledig mis namelijk, want ik reageer pas sinds gister in dit topic, terwijl dit topic al bijna 3 jaar oud is.

Over inhoudsloos gesproken...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 sep 2006 15:16

Gerdien B. schreef:
Markie schreef:

nee, dat betekent dat veroordelen van anderen zo makkelijk is zonder eerst naar onze eigen gebreken te kijken.

Nu veroordeel je mij dus ook. Hoe weet jij dat ik niet naar mijn eigen gebreken kijk? Bovendien zou niemand dus niets meer over iemand anders zijn gedrag mogen zeggen dan?

Zou je hem dan iets positiever en respectvoller willen formuleren? Want nu haalde ik het er niet uit

Hoe moet ik iets wat in mijn ogen negatief is positief formuleren? Ik ben geen minister :wink:

Dat ligt dan meer aan jou dan aan de homo's want dat is jou gevoel waar zij van jou maar op moeten letten.

Dat ze het doen is hun goed recht evenals het mijn recht is het walgelijk te vinden.

Wat jij wil dat anderen niet doen, doe dat zelf dan ook niet!
Ook al posten anderen in jou ogen niet goed, daarom geeft dat neit jou het recht om het ook te doen om vraag dan netjes of ze anders willen posten.
Je hoeft niet alles goed te keuren maar het gaat om de toon van discuseren. Als het zo hard er aan toe gaat getuigt het niet van respect voor elkaar. Ook in onderlinge liefde kan je elkaar vertellen over God en alles wat geloof met zich mee brengt.
Je doet nu net of mensen hier naar de hel gaan omdat ze bepaalde standpunten posten. Ik durf dat niet te zeggen, want dat laat ik aan God over. Ik kan ze alleen duidelijk maken wat mijn mening is.

Anderen hebben dus meer rechten dan mij hier volgens jou? Waarom?
Denk je dat aan mijn vraag gehoor zal worden gegeven? Daarvoor loop ik iets te lang mee beste Gerdien :wink:
Of mensen die bepaalde dingen posten naar de hel gaan beslis ik gelukkig niet over! Er zijn hier mensen die het vaak nodig vinden anderen met een bepaalde overtuiging tegen de schenen te schoppen wat erg onder de gordel is.
Ik maak mensen ook alleen duidelijk wat mijn mening is, net zoals jij.
Alleen jij veroordeelt de manier waarop ik het doe.( was je zelf toch zo op tegen, op veroordelend gedrag? :wink: )

Er lopen dan neit alleen homo's maar ook hetero's rond in Amsterdam. Geen idee waarom het zo loopt maar dat vraag ik me met meer dingen af.
Ben allang blij dat ik er niet heen hoef, want ik zou er denk ik ongelukkig vandaan komen.

Mij zullen ze er ook zeker niet zien, ik zou er misselijk vandaan komen.

Pimz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pimz » 03 sep 2006 16:02

Markie schreef:Vervolgens kom je met een gedicht op de proppen wat voor mij helemaal geen inhoud heeft.
Jij maakt het je er ook makkelijk vanaf. Denkertje21 mag jouw posts niet inhoudsloos noemen, maar als hij een gedicht plaatst wat volgens mij de spijker op de kop slaat zeg jij dat het geen inhoud heeft en verder reageer je er niet op.
Volgens mij valt er (door jou) best wel wat te zeggen over het gedicht: wat zou je zélf doen als je homo was, hoe zou je er dan over gedacht hebben?
En wees alstjeblieft eerlijk en bedenk dat het voor jezelf onmogelijk is het weg te stoppen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 sep 2006 17:07

Denkertje en Pimz, wat dachten jullie ervan om in Berkenwoude mijn gazon te komen maaien? Jullie hebben het gras immers al voor mijn voeten weggemaaid. :mrgreen:

Markie, ik probeer het nog één keer:
* Is het voor jou nu echt teveel gevraagd om je mening te ventileren zoals mensen à la Gerdien B., Flappie en een aantal anderen dat doen?
* Is het voor jou nu echt teveel gevraagd om iemand geduldig uit te leggen waarom je iets wel of niet terecht vindt, zonder je gesprekspartners al dan niet moedwillig te beledigen?
* Is het voor jou nu echt teveel gevraagd om jezelf enige vorm van nettiquette aan te meten?

Of ben je net zo onbehouwen zoals je jezelf voordoet en lijdt je aan een chronisch gebrek aan inlevingsvermogen, wellevendheid, tact en vooral christelijke naastenliefde?

In dat geval lijkt me elke discussie met jou tot mislukken gedoemd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 sep 2006 19:46

Pimz schreef:
Markie schreef:Vervolgens kom je met een gedicht op de proppen wat voor mij helemaal geen inhoud heeft.
Jij maakt het je er ook makkelijk vanaf. Denkertje21 mag jouw posts niet inhoudsloos noemen, maar als hij een gedicht plaatst wat volgens mij de spijker op de kop slaat zeg jij dat het geen inhoud heeft en verder reageer je er niet op.
Volgens mij valt er (door jou) best wel wat te zeggen over het gedicht: wat zou je zélf doen als je homo was, hoe zou je er dan over gedacht hebben?
En wees alstjeblieft eerlijk en bedenk dat het voor jezelf onmogelijk is het weg te stoppen.

Jij leest niet goed. Ik zei namelijk dat dat gedicht voor MIJ geen inhoud heeft. Klinkt opeens heel anders niet? Wat iemand anders ervan vindt moet men zelf weten.
Als het voor MIJ geen inhoud heeft waarom moet ik er dan op reageren. Ik reageer zelf op elke zin die denkertje hier onbedacht geplaatst heeft en hij neemt niet de moeite om erop te reageren. Waarom hoor ik je dáár niet over?

Je verlangt van mij dus dingen die anderen niet hoeven te doen. Hoezo bevooroordeelt?

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 sep 2006 19:50

Optimatus schreef:Denkertje en Pimz, wat dachten jullie ervan om in Berkenwoude mijn gazon te komen maaien? Jullie hebben het gras immers al voor mijn voeten weggemaaid. :mrgreen:

Markie, ik probeer het nog één keer:
* Is het voor jou nu echt teveel gevraagd om je mening te ventileren zoals mensen à la Gerdien B., Flappie en een aantal anderen dat doen?
* Is het voor jou nu echt teveel gevraagd om iemand geduldig uit te leggen waarom je iets wel of niet terecht vindt, zonder je gesprekspartners al dan niet moedwillig te beledigen?
* Is het voor jou nu echt teveel gevraagd om jezelf enige vorm van nettiquette aan te meten?

Of ben je net zo onbehouwen zoals je jezelf voordoet en lijdt je aan een chronisch gebrek aan inlevingsvermogen, wellevendheid, tact en vooral christelijke naastenliefde?

In dat geval lijkt me elke discussie met jou tot mislukken gedoemd.

Beste Optimatus,
Mag ik jou dan nog eenmaal vragen om mij geen dingen op te dringen?
Hoe en wat ik post mag ik zelf toch wel bepalen of niet?
Ik weet dat dit moeilijk te verkroppen is voor je, maar probeer het gewoon een keer. Het zal moeilijk voor je zijn om mensen een keer niet in hokjes te plaatsen, maar probeer het!

Hopelijk raak je nu eens een keer niet op de kast en kom je met een fatsoenlijke inhoudelijke reactie.

Pimz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pimz » 03 sep 2006 20:45

Markie schreef:Jij leest niet goed. Ik zei namelijk dat dat gedicht voor MIJ geen inhoud heeft. Klinkt opeens heel anders niet? Wat iemand anders ervan vindt moet men zelf weten.
Als het voor MIJ geen inhoud heeft waarom moet ik er dan op reageren.
Ik denk alleen dat het zinvol zou zijn als mensen die zo fel tegen homofilie zijn daar eens over na zouden denken.
Ik reageer zelf op elke zin die denkertje hier onbedacht geplaatst heeft en hij neemt niet de moeite om erop te reageren. Waarom hoor ik je dáár niet over?
Omdat ik wel wat beters te doen heb dan andere mensen afzeiken.

Je verlangt van mij dus dingen die anderen niet hoeven te doen. Hoezo bevooroordeelt?
Ik denk dat het voor iedereen die fel tegen homo's is zinvol is er over na te denken, niet alleen voor jou. De reden dat ik het aan jou vroeg, is dat jíj zei dat het bericht voor jou geen inhoud had, terwijl ik van mening ben dat het voor jou goed is er over na te denken.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 sep 2006 20:58

Pimz schreef:
Markie schreef:Jij leest niet goed. Ik zei namelijk dat dat gedicht voor MIJ geen inhoud heeft. Klinkt opeens heel anders niet? Wat iemand anders ervan vindt moet men zelf weten.
Als het voor MIJ geen inhoud heeft waarom moet ik er dan op reageren.
Ik denk alleen dat het zinvol zou zijn als mensen die zo fel tegen homofilie zijn daar eens over na zouden denken.
Ik reageer zelf op elke zin die denkertje hier onbedacht geplaatst heeft en hij neemt niet de moeite om erop te reageren. Waarom hoor ik je dáár niet over?
Omdat ik wel wat beters te doen heb dan andere mensen afzeiken.

Ik denk dat het voor iedereen die fel tegen homo's is zinvol is er over na te denken, niet alleen voor jou. De reden dat ik het aan jou vroeg, is dat jíj zei dat het bericht voor jou geen inhoud had, terwijl ik van mening ben dat het voor jou goed is er over na te denken.

Ik denk dat het evenzeer zinvol is dat jij mijn voorgaande posting leest alvorens ongenuanceerde uitspraken te doen mbt het feit dat ik inhoudelijk niet op dat gedicht in ga.

Je hebt wel wat beters te doen dan andere mensen af te zeiken zeg je...
Doe dat dan ook!

Waar moet ik dan precies over nadenken? Misschien is het voor jou en Denkertje een goed idee om zich eens te proberen in iemand te verplaatsen die praktiserend gedrag van homofiele mensen afkeurt.
Ik snap dat dat moeilijk is, zéker in het geval als je het zelf doet (wat me in jouw geval niet bekend is).

En nogmaals ( ik weet dat goed lezen moeilijk is, en iemand afzeiken makkelijk) LEES eens een keer goed.:shock:

Jij hebt het hier wéér over 'iedereen die fel tegen homo's is' terwijl ik het over PRAKTISERENDE homo's heb.

Ik weet niet of je de betekenis van dat woord bekend is, maar het is een wereld van verschil.

Terug naar “Archief”