Bloemenkind schreef:Dat is toch weer de angst die opspeelt hè.
De angst dat jullie die dit lezen er ook genoeg van krijgen...
Maar goed, voorlopig post ik dapper door
Goed zo, blijven doen hoor. Wij zullen wel bewijzen dat je angst ongegrond is.
Gister overdag voelde ik me redelijk 'rustig'.
Maar gisteravond was het weer zwaar
Ik werd (weer eens) geconfronteerd met mijn beperkingen a.g.v. mijn eetstoornis & depressie en oh, wat was ik boos op mezelf.
En nog steeds
Niet eens zozeer om wat ik mezelf aandoe, maar om de gevolgen die het voor anderen heeft, voor mijn vriend m.n.
Waardoor ik me intens slecht en schuldig voel![]()
Je schuldig voelen heeft alleen zin als je er wat aan kon doen. En misschien kun je dat op dit moment niet. Begrijp me goed, het is niet de bedoeling dat je doorslaat naar zelfmedelijden, want daar heb je ook niks aan, maar je kunt je schuldgevoel voor 2 dingen aanwenden. 1) jezelf verder neerhalen, of 2) als krachtbron om positief aan de slag te gaan. Ik hoop uiteraard dat het je lukt voor 2 te gaan.
Ik was ook weer boos op God, boos omdat Hij me niet helpt.
Terwijl ik me tegelijkertijd realiseer dat ik veel te bang ben voor hulp, ook voor 'Goddelijke' hulp.
Op die momenten haat ik mijn vrije wil
Tja, een willoos robotje lijkt me anders ook niks.
Vlakbij waar ik woon zit een gezondheidscentrum waar verschillende therapieën worden aangeboden.
Daar zitten verschillende vormen tussen die mij wel wat lijken.
Ik denk na over acupunctuur, klassieke homeopathie, craniosacraal therapie en haptotherapie.
Het klinkt allemaal behoorlijk alternatief. Nou ja, ik hoop dat je er baat bij hebt. Overweeg je ook wat meer reguliere hulpverlening? Misschien kun je het combineren ofzo.
Ik weet dat ik mijn eetstoornis nog niet los wil laten.
Hoeveel last en beperkingen ik er ook van ondervind, ik ben nog veel te bang het los te laten
Dus had ik bedacht dat het misschien goed is iets lichaamgerichts te gaan doen, zoals haptotherapie.
Misschien helpt me dat meer vrede te krijgen met mijn lichaam en hoef ik alles wat er in mij leeft, niet meer te uiten in anorectisch gedrag.
Ik hoop dat het lukt. Bewust met je lichaam bezig zijn is ook erg belangrijk.
Anyway, de folders liggen in huis, het centrum ligt op 1 minuut loopafstand, dus ik zit erover te denken komende week eens een intake gesprek aan te vragen. Misschien dat zij me kunnen helpen te bepalen wat goed voor mij kan zijn. Misschien een combinatie, of eerst het een, dan het ander.
Wat een goede stap. Ik hoop dat het je allemaal een eindje de goede richting in helpt. Een gesprek kan natuurlijk nooit kwaad. Goed hoor!
Voorlopig probeer ik maar weer de boosheid en haat en schuldgevoelens te observeren en er te laten zijn.
Maar het verdriet dat daaronder ligt, dat is nog wat lastiger
Klopt, dat is lastig. De hele reden dat er van die heftige "verdediging" overheen ligt is waarschijnlijk omdat het onderliggende ook hetfig is. Maar geef niet op, laagje voor laagje kom je er wel, en dan kan je het ook aan. Ook dat verdriet kun je observeren en laten gaan.
Sterkte!