Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Wie zegt dat het christendom het meest belachelijk wordt gemaakt? Dat vraag ik me ten zeerste af..
Aragorn schreef:Dat is waar, maar ik geloof dat Mohamed minstens zoveel te verduren krijgt als Jezus. We hebben natuurlijk de cartoon-kwestie gehad, en het is ook aardig 'ingebed' om de Islam een achterlijke godsdienst te vinden en grappen te maken over maagden in het hiernamaals.
Niet om dit soort zaken jegens het christendom te bagatelliseren, maar het is hierin bepaald niet uniek.
Dat is denk ik iets persoonlijks. Zo vind ik 'Life of Brian' minder aanstootgevend dan 'The Passion of the Christ' terwijl er massa's christenen anders over denken.Atje schreef:Maar vanaf wanneer kan iets dan wel? Mag je een film maken over het leven van Christus? Of een hippie-musical? Engelse humor? Mag een cartoon over Jesus?
André schreef:Eigenlijk is het helemaal niet het 'naspelen' van Jezus's kruisiging.
1. Ze is geen man.
2. Wsl worden er geen spijkers gebruikt.
3. Wsl hou ze haar kleding aan.
Ik vind het maar weinig consequent.
Dacht ik zojuist hardop......in een rationeel moment.
MrSokkie schreef:Flappie schreef:Wellicht zouden de SGP-jongeren eerder eens een gesprek met Madonna moeten aanvragen?
De kans dat je dat voor elkaar krijgt lijkt mij vele malen kleiner dan de kans dat je de muren van de Arena in kan laten storten door de kracht van het gebed.
André schreef:Eigenlijk is het helemaal niet het 'naspelen' van Jezus's kruisiging.
1. Ze is geen man.
Dreamster schreef:André schreef:Eigenlijk is het helemaal niet het 'naspelen' van Jezus's kruisiging.
1. Ze is geen man.
Maar iedereen snapt wat ze ermee bedoelt...Ze kwetst er écht mensen mee, en dat is jammer...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten