acties tegen concert madonna

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 sep 2006 22:47

Wie zegt dat het christendom het meest belachelijk wordt gemaakt? Dat vraag ik me ten zeerste af..

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 01 sep 2006 23:03

Aragorn schreef:Wie zegt dat het christendom het meest belachelijk wordt gemaakt? Dat vraag ik me ten zeerste af..

Het is wel zo dat het 'gemakkelijker' is om het christendom belachelijk te maken, je krijgt minder weerstand in de zin van 'doodsbedreigingen'. En zo langzamerhand zijn dergelijke bespottingen wel ingebed, wat ook iets zegt over de gemiddelde christen wellicht.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 sep 2006 23:07

Dat is waar, maar ik geloof dat Mohamed minstens zoveel te verduren krijgt als Jezus. We hebben natuurlijk de cartoon-kwestie gehad, en het is ook aardig 'ingebed' om de Islam een achterlijke godsdienst te vinden en grappen te maken over maagden in het hiernamaals.

Niet om dit soort zaken jegens het christendom te bagatelliseren, maar het is hierin bepaald niet uniek.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 01 sep 2006 23:24

Grappen over Jezus zijn er net zoveel als over Mohammed en Allah. Maar, je zult het niet snel zien dat het nagedaan word.

Ik vind het ronduit kinderachtig wat ze gedaan heeft. Maargoed, ze zoekt het maar uit. Het is niet mijn probleem waar zij later komt. (Hoe veroordelend)

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 01 sep 2006 23:31

Aragorn schreef:Dat is waar, maar ik geloof dat Mohamed minstens zoveel te verduren krijgt als Jezus. We hebben natuurlijk de cartoon-kwestie gehad, en het is ook aardig 'ingebed' om de Islam een achterlijke godsdienst te vinden en grappen te maken over maagden in het hiernamaals.

Niet om dit soort zaken jegens het christendom te bagatelliseren, maar het is hierin bepaald niet uniek.

Eens, maar Moslimgrappen worden minder hardop uitgesproken. Christenen zijn een makkelijke doelgroep omdat wij er enkel met woorden tegenin gaan (laten we dat ook zo houden aub).
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 02 sep 2006 11:57

Toch zouden we iets minder het idee moeten hebben dat we nu in een val trappen... Het doet me denken aan het liedje 'hahaha je vader', van kvk..

Alles wat je terugzegt pakken ze je op...dus zeg je maar niks meer terug, dan hebben ze helemaal hun zin...Die concerten worden echt niet meer uitverkocht door alle commotie!

Het zou me gaaf lijken dat er iets zou gebeuren waardoor het concert niet door zou gaan. Zoiets als 'God laat niet met zich spotten!', maar het is niet het belangrijkste... Je hebt van die dromen, van die stille gebeden tot God, die soms gewoon niet verhoord lijken te worden, maar die je wel meer rust vanbinnen geven, en dat is misschien ook wel het belangrijkst. Weten dat je samen voelt, hoeveel je van Jezus houdt, en hoeveel pijn het doet dat er op zo'n manier met hem wordt omgegaan...
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

André

Berichtdoor André » 02 sep 2006 13:07

Eigenlijk is het helemaal niet het 'naspelen' van Jezus's kruisiging.
1. Ze is geen man.
2. Wsl worden er geen spijkers gebruikt.
3. Wsl hou ze haar kleding aan.

Ik vind het maar weinig consequent.
Dacht ik zojuist hardop......in een rationeel moment.

Atje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Atje » 02 sep 2006 13:12

Maar vanaf wanneer kan iets dan wel? Mag je een film maken over het leven van Christus? Of een hippie-musical? Engelse humor? Mag een cartoon over Jesus?
Waarom is dat zo?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 02 sep 2006 13:37

Atje schreef:Maar vanaf wanneer kan iets dan wel? Mag je een film maken over het leven van Christus? Of een hippie-musical? Engelse humor? Mag een cartoon over Jesus?
Dat is denk ik iets persoonlijks. Zo vind ik 'Life of Brian' minder aanstootgevend dan 'The Passion of the Christ' terwijl er massa's christenen anders over denken.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 sep 2006 14:39

André schreef:Eigenlijk is het helemaal niet het 'naspelen' van Jezus's kruisiging.
1. Ze is geen man.

Klopt, ik denk ook dat ze wil zeggen: net zoals Jezus heb ik ook een boodschap (live to tell), namelijk dat we, zoals ook in de bijbel staat, moeten zorgen voor onze naasten en in dit specifieke geval voor aidswezen in Malawi (waar ze een weeshuis opgericht heeft).

Dat is dus iets anders dan 'Jezus naspelen' oid.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 02 sep 2006 15:20

In die zin zou ik wel eens weten waarom ze het zo doet, wat is de achterliggende gedachte. Daar kunnen we nu alleen maar over speculeren. Wellicht zouden de SGP-jongeren eerder eens een gesprek met Madonna moeten aanvragen? :)
And I love you

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 sep 2006 15:33

Flappie schreef:Wellicht zouden de SGP-jongeren eerder eens een gesprek met Madonna moeten aanvragen? :)

De kans dat je dat voor elkaar krijgt lijkt mij vele malen kleiner dan de kans dat je de muren van de Arena in kan laten storten door de kracht van het gebed. :P

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 02 sep 2006 15:49

MrSokkie schreef:
Flappie schreef:Wellicht zouden de SGP-jongeren eerder eens een gesprek met Madonna moeten aanvragen? :)

De kans dat je dat voor elkaar krijgt lijkt mij vele malen kleiner dan de kans dat je de muren van de Arena in kan laten storten door de kracht van het gebed. :P

Wellicht gaan ze dat laatste dan wel proberen.... 8)
And I love you

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 02 sep 2006 15:55

André schreef:Eigenlijk is het helemaal niet het 'naspelen' van Jezus's kruisiging.
1. Ze is geen man.

Maar iedereen snapt wat ze ermee bedoelt... :wink: Ze kwetst er écht mensen mee, en dat is jammer...
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 sep 2006 16:20

Dreamster schreef:
1. Ze is geen man.

Maar iedereen snapt wat ze ermee bedoelt... :wink: Ze kwetst er écht mensen mee, en dat is jammer...

Oja? Wat bedoelt ze er dan mee?

Terug naar “Archief”