Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 31 aug 2006 15:24

Andréa B. schreef:
Poesje schreef:Ik vind een gezin pas echt compleet als er kinderen zijn. (Maar goed, dat is mijn mening:) )

Dat zou ik maar niet te hard zeggen.

Waarom zou ik dat niet te hard moeten zeggen?
Als je m'n posting goed leest, begrijp je hoe ik het bedoel.
Een gezin is voor mij compleet, als er of eigen kinderen zijn, óf adoptiekinderen..
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 31 aug 2006 15:28

Poesje schreef:
Andréa B. schreef:
Poesje schreef:Ik vind een gezin pas echt compleet als er kinderen zijn. (Maar goed, dat is mijn mening:) )

Een gezin is voor mij compleet, als er of eigen kinderen zijn, óf adoptiekinderen..

prima gezegd hoor poesje

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 31 aug 2006 15:28

gerdien B heeft mijn mening over adoptie trouwens prima verwoord...

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 31 aug 2006 15:34

tweetietwee schreef:
Poesje schreef:
Andréa B. schreef:

prima gezegd hoor poesje

Dat dacht ik ook.. :D

Herman Finkers

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 31 aug 2006 15:40

mw schreef:
rosekapje schreef:
rosalie83 schreef:
Gerdien B. schreef:Zodra ik eigen en adoptie kinderen in 1 huis zou rondlopen dan zijn ze allemaal mij even dierbaar.

Dit gaat over mijn wens ;)

OK duidelijk ;)

Ik denk inderdaad dat dat dan niet uitmaakt!

ik heb samen met mijn man 1 kindje van ons samen, daarnaast had mijn man al een zoontje, dat is dus mijn stiefzoon, (tis wel geen adoptie). Mijn stiefzoontje ken ik dus al veel langer als mijn eigen kindje, maar voor mijn eigen kindje voel ik veel en veel meer als voor mijn stiefzoon, ik denk dus dat het wel degelijk uitmaakt (heeft ook zeer zeker te maken met de bloedband, wat Poesje al aanhaalde).
(Of ik moet een verschrikkelijke hork zijn :roll: )

bloedband scheelt ook zker wel.
Het het scheelt ook of je stiefzoon bij je inwoont of niet, aan je hecht, je ziet als zijn moeder, enz enz. Kweetniet hoe dat bij jullie is

hij woont niet bij ons, maar er is natuurlijk wel een omgangsregeling. Hij ziet mij niet als zijn moeder of iets wat daarop moet lijken. Dat ben ik ook niet. Ikzelf zie hem ook niet als mijn kind.

Vroeger ( :mrgreen: ) dacht ik ook vrij makkelijk over adopteren, dat doe ik wel even als ik zelf geen kinderen krijg of idd die is hier ook al genoemd, dan hoef ikzelf tenminste niet te bevallen (wat ik overigens zo weer zou doen).
Nu denk ik dat ik niet geschikt zou zijn voor adoptie. Ik denk niet dat ik van een geadopteerd kindje net zoveel kan houden als van mijn eigen kind. Zo'n kindje heeft recht op het meeste en dat zou ik niet kunnen geven ben ik bang

@ Rosalie, je moet bij adoptie wel aan meer criteria voldoen dan een bepaald salaris verdienen (waar ik ook zo mijn gedachten over heb) en of je geen strafblad hebt.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 15:41

rosekapje schreef:@ Rosalie, je moet bij adoptie wel aan meer criteria voldoen dan een bepaald salaris verdienen (waar ik ook zo mijn gedachten over heb) en of je geen strafblad hebt.

Daarom zette ik er ook ETC achter!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 31 aug 2006 15:46

excusez moi, niet goed gelezen 8-[
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 31 aug 2006 16:02

Wat betreft hechting, zou het niet uitmaken of je een adoptiekindje al heel jong krijgt, of dat het al ouder is?
Het lijkt mij dat dat wel verschilt eigenlijk.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 31 aug 2006 16:07

Corine schreef:Wat betreft hechting, zou het niet uitmaken of je een adoptiekindje al heel jong krijgt, of dat het al ouder is?

Bij een gezinnetje hier uit de straat wel. Ze hebben een meisje gekregen van een paar maanden (6 mnd dacht ik), en een meisje die 5 was.
Met dat oudste meisje hebben ze het erg moeilijk gehad. De hechtingsperiode duurde ook erg lang. Op één of andere manier lukte het niet.. Maar ik weet niet of dat bij iedereen zo is..

Herman Finkers

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 aug 2006 17:04

k zou niet zo snel adopteren uit een ver land.. en vooral niet uit landen zoals afrika!! China en Japan komen bij mij eerder in aanmerking....

het punt waar ikzelf over struikel is de cultuur wat deze kinderen in hun lichaam hebben. Daarnaast is het wel goed dat je deze kinderen hier op zou voeden... maar hun cultuur is anders, vooral als de kinderen al een stukje ouder is. Ik zou zelf daar geld heen sturen en een paar kinderen financieel te adopteren en dan in nederland iets van pleegzorg ofzo te doen.......

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 31 aug 2006 18:51

Ik vind het wel een mooi optie...Maar het kan behoorlijk heftig zijn denk ik.
Bij ons is er een gezin uit de kerk die nu 3 adoptiekindjes heeft. Wel keigaaf om ze te zien!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 aug 2006 19:48

Tja ik zou ook wel willen adopteren als ik zelf geen kinderen zou kunnen krijgen, maar als ik heel erg eerlijk ben, ben ik toch wel erg blij en ook dankbaar dat wij blew een eigen kindje ontvangen!
Mijn oom en tante zijn bezig voor een tweede adoptie kindje (zijn onvruchtbaar) en het duurt echt heel erg lang, tis een moeilijke en zware weg die ze moeten gaan!!! Ik vind het dan ook erg moeilijk om met mijn 'dikke' buik langs te gaan bij hen!

Wel denk ik nog steeds aan pleeggezin worden, bijvoorbeeld in de vakantie voor een paar weken ofzo, maar dan wil ik wel dat mijn eigen kind(eren) hier niet onder lijden.

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 01 sep 2006 13:38

Poesje schreef:
Andréa B. schreef:

Sorry... 8-[
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 01 sep 2006 18:02

Corine schreef:Wat betreft hechting, zou het niet uitmaken of je een adoptiekindje al heel jong krijgt, of dat het al ouder is?

dat verschilt zeker wel degelijk. het gaat allemaal over hechting. een ouder kind kan bvb hechtingsproblemen hebben omdat t bvb nooit iemand gehad heeft die van m hield. maar een jonger kindje kan ook hechtingsproblemen hebben. t ligt net aan t kindje, of t wel of geen liefdevolle omgeving heeft gehad, maar ook aan jullie als adoptieouders. t hangt van zoveel dingen af.

maar zo kun je in bepaalde landen ook complete gezinnen (broertjes en zusjes uit 1 gezin) adopteren. dan heb je dus meerdere kinderen van verschillende leeftijden. volgens mij zijn polen en colombia zulke landen. hoe denken jullie daar over??

en wat denken jullie van special needs kinderen??? dat zijn kinderen met bvb een (lichte) handicap of een medisch probleem.

en voor mij persoonlijk zijn china (ligt op mijn hart, weet ook niet waarom) en zuid afrika (6 maanden gewoont) landen waar ik wel eens aan zit te denken.

ik vind dit trouwens een hele leuke discussie/ gesprek... :D
Afbeelding

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 sep 2006 19:24

rosalie83 schreef:
Gerdien B. schreef:Stel dat we zelf geen kinderen kunnen krijgen, dan is dit zeker iets wat we denk ik zullen overwegen.

Waarom alleen als je zelf geen kinderen kan krijgen?
Ik bedoel: er zijn zo veel kinderen op de aarde, en ook in Nederland, die in een tehuis zitten te wachten op een paar die ze wil adopteren!

Ik hoop toch dat ik een aantal eigen kinderen mag ontvangen; niet alleen omdat ik gek op kinderen ben en ze als de bekroning op de liefde jegens mijn geliefde zie, maar, een klein beetje van belang, omdat ik ze ook graag mijn naam mee wil geven: een stukje familiehistorie. Dat gaat met adoptiekinderen niet, ofschoon die natuurlijk dierbaar zouden zijn als zij in huis zouden komen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”