Corine schreef:Wat betreft hechting, zou het niet uitmaken of je een adoptiekindje al heel jong krijgt, of dat het al ouder is?
Het lijkt mij dat dat wel verschilt eigenlijk.
dat verschilt zeker wel degelijk. het gaat allemaal over hechting. een ouder kind kan bvb hechtingsproblemen hebben omdat t bvb nooit iemand gehad heeft die van m hield. maar een jonger kindje kan ook hechtingsproblemen hebben. t ligt net aan t kindje, of t wel of geen liefdevolle omgeving heeft gehad, maar ook aan jullie als adoptieouders. t hangt van zoveel dingen af.
maar zo kun je in bepaalde landen ook complete gezinnen (broertjes en zusjes uit 1 gezin) adopteren. dan heb je dus meerdere kinderen van verschillende leeftijden. volgens mij zijn polen en colombia zulke landen. hoe denken jullie daar over??
en wat denken jullie van special needs kinderen??? dat zijn kinderen met bvb een (lichte) handicap of een medisch probleem.
en voor mij persoonlijk zijn china (ligt op mijn hart, weet ook niet waarom) en zuid afrika (6 maanden gewoont) landen waar ik wel eens aan zit te denken.
ik vind dit trouwens een hele leuke discussie/ gesprek...