Moderator: Moderafo's
Ikke21 schreef:Er bestaan ook nog mensen met een ingeschapen Hemel, mensen die hier op aarde altijd aan het avondmaal gaan, maar die toch verloren gaan!
Ikke21 schreef:Een ingeschapen hemel, dat zijn mensen die denken dat ze bekeerd zijn en die alles weten van de bijbel enz enz...maar wat het echte ware geloof toch niet is. Als deze mensen sterven gaan ze dan ook voor eeuwig verloren....Ik weet niet zo goed hoe ik dit duidelijk uit moet leggen, misschien weet er iemand hier nog iets meer van.
Acire schreef:Ikke21 schreef:Er bestaan ook nog mensen met een ingeschapen Hemel, mensen die hier op aarde altijd aan het avondmaal gaan, maar die toch verloren gaan!
Vogges mij bedoel je
'mensen die met een ingebeelde hemel naar de hel gaan'
TJ...da tis een cliche die in de 'zwaardere (kweet even geen betere term) kerken weleens gebruikt wordt....
Ikke21 schreef:Acire schreef:Ikke21 schreef:Er bestaan ook nog mensen met een ingeschapen Hemel, mensen die hier op aarde altijd aan het avondmaal gaan, maar die toch verloren gaan!
Vogges mij bedoel je
'mensen die met een ingebeelde hemel naar de hel gaan'
TJ...da tis een cliche die in de 'zwaardere (kweet even geen betere term) kerken weleens gebruikt wordt....
Dit wordt niet alleen in zwaardere kerken gebruikt, want ik zit echt niet in een zware kerk ofzo...maar er wordt wel voor gewaarschuwd!!
henkie schreef:Ik kan de gereserveerde houding om aan te gaan wel begrijpen als ik het avondmaalformulier lees. ("wie onwaardig eet en drinkt, die eet en drinkt zichzelf een oordeel...") Ik meen ook dat er staat dat ze 'met dubbele slagen gestraft zullen worden', dus extra zwaar.
caprice schreef:onwaardig eten en drinken is ook van toepassing op hen die wel geloven, maar die erg in de zonden liggen en daar aan vast houden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten