Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 aug 2006 16:14

Niet dus als je gewoon ongesteld bent, je hardstikke normaal voelt, niet dikker wordt (je zag er niks aan hoor). dan ga je er niet vanuit dat je zwanger bent. Logisch lijkt mij.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 aug 2006 16:17

rosekapje schreef:Niet dus als je gewoon ongesteld bent, je hardstikke normaal voelt, niet dikker wordt (je zag er niks aan hoor). dan ga je er niet vanuit dat je zwanger bent. Logisch lijkt mij.

Inderdaad. Ik heb ook meerdere verhalen gehoord die hierop lijken. Een meisje wat ineens erge 'buikkrampen' kreeg en daarvoor naar de huisarts ging. Toen bleek dat ze weeën had terwijl ze dus ook helemaal van niets wist.
Afbeelding

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 aug 2006 16:17

'k Weenie, ik begrijp gewoon niet dat zoiets kan. Maargoed, dat zal dan vast komen omdat ik er nog nooit van gehoord had!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 30 aug 2006 20:20

Vandaag naar de verloskundige geweest. Denkt ze dat mijn rugpijn ws een blaasontsteking is :shock: En ik maar denken dat het er gewoon bij hoort.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 aug 2006 20:28

Oei! Daardoor loop je er misschien al wel een tijdje mee of niet? Kan je medicijnen daarvoor nemen tijdens je zwangerschap?
Tip: ga heel veel water drinken!!

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 30 aug 2006 20:33

Dan moet je ook veel naar de wc * :? pijnlijk :cry: *

Moontjuh
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Moontjuh » 30 aug 2006 20:34

tis wel sneller over..
- 4.5 kilo
aye voel me licht worde!!!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 30 aug 2006 20:40

Veel water drinken doe ik altijd al en echt heel pijnlijk is het dan ook weer niet. Alleen kon ik om mijn rug eigenlijks weinig doen maar dat gaat niet met drie kinderen die hier elke dag rondlopen. Morgen maar even naar de dokter voor een onderzoekje.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 aug 2006 20:44

Minstens 2 liter water drinken!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 aug 2006 21:25

Memmem schreef:Kraamverband heb ik ook altijd extra bijgekocht, zit in geen enkel pakket voldoende.

Kraamverband vond ik altijd rotzooi. Gebruik zo snel mogelijk gewoon maandverband met vleugels, desnoods 2 erin. Kraamverband zijn van die dikke proppen, krijg je nog zere billen van het ongemakkelijk zitten op bed.

Heb ook best lang op kraampakket moeten wachten, had het een week voor de bevalling "al" binnen. Moet er wel bij zeggen dat ik beetje laat was met aanvragen maar redeneerde meer zo van: als ik voor de 37 weken ga bevallen moet ik toch naar het ziekenhuis. Maandverband was er genoeg in huis en alcohol, watten en andere spullen had ik nog wel liggen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 31 aug 2006 10:34

*Annet* schreef:
Memmem schreef:Kraamverband heb ik ook altijd extra bijgekocht, zit in geen enkel pakket voldoende.

Kraamverband vond ik altijd rotzooi. Gebruik zo snel mogelijk gewoon maandverband met vleugels, desnoods 2 erin. Kraamverband zijn van die dikke proppen, krijg je nog zere billen van het ongemakkelijk zitten op bed.

Heb ook best lang op kraampakket moeten wachten, had het een week voor de bevalling "al" binnen. Moet er wel bij zeggen dat ik beetje laat was met aanvragen maar redeneerde meer zo van: als ik voor de 37 weken ga bevallen moet ik toch naar het ziekenhuis. Maandverband was er genoeg in huis en alcohol, watten en andere spullen had ik nog wel liggen.

Maar aangezien je met hechtingen geen plastic in het verband mag hebben is kraamverband hier altijd nog nodig geweest. Ook kan ik zelf niet tegen het plastic krijg er helemaal kapotte liezen van. Normaal gebruik ik uitwasbaar maandverband, van katoen, maar dat wil ik een kraamverzorgster maar niet aandoen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 10:38

Memmem schreef:Normaal gebruik ik uitwasbaar maandverband, van katoen, maar dat wil ik een kraamverzorgster maar niet aandoen.

HUH? Dat is toch iets van vroeger? Daarover vertelt mijn moeder als ze het over vroeger heeft! Dat is nu toch niet meer nodig?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 31 aug 2006 10:40

rosalie83 schreef:
Memmem schreef:Normaal gebruik ik uitwasbaar maandverband, van katoen, maar dat wil ik een kraamverzorgster maar niet aandoen.

HUH? Dat is toch iets van vroeger? Daarover vertelt mijn moeder als ze het over vroeger heeft! Dat is nu toch niet meer nodig?

Nee, niet nodig maar wel beter voor het milieu en beter voor mij zelf. Voor mij nooit geen plastic verband meer.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 aug 2006 11:05

Jammer dat je niet gewoon aan de tampons kan, wat heb ik een HEKEL aan maandverband, zal ook wel aan kraamverband zijn, lijkt toch op elkaar :wink:

Maar wel vervelend zeg, een blaasontsteking!!! Ik moet er ook erg voor uitkijken, heb er heel vaak last van.... nu gelukkig (nog) niet, hoop dat het zo blijft. Gebruik veel vitamine C (moest van verloskundige) en probeer veel te drinken, maar dat schiet er nog wel es bij in... :oops:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 11:56

Memmem schreef:
rosalie83 schreef:

Nee, niet nodig maar wel beter voor het milieu en beter voor mij zelf. Voor mij nooit geen plastic verband meer.

Apart, nooit gehoord! Op zich is het wel beter voor het milieu ja!
Maar doe mij maar gewoon tampons!

Terug naar “Archief”