Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 30 aug 2006 19:20

M.i. is je beeld van homo's een beetje verwrongen. Niet alle homo's lopen zich zo te uiten op een boot in de grachten van amsterdam hoor :shock:

Homo's zijn doorgaans gewone mensen met een lange broek aan en een netjes overhemd o.i.d.

Kijk anders een x op http://www.christengay.nl, daar kun je zien dat er ook nog serieuze homo's zijn :wink:
- Home is in my head -

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 30 aug 2006 19:27

Boekenlezer, ik heb een vraagje voor je, jij bent toch zo tegen homo's? nou, als jij nou heel erg goed met een collega van je bevriend was en dan niet gewoon van "oke ik kan goed met hem opschieten.." maar echt van: "wow, hij is echt aardig!" en hij vertelt je onder 4 ogen dat hij homo is en het niet verder durft te vertellen, wat zou JIJ dan doen?
zou jij hem gelijk afstoten en zeggen: ik wil niks met homo's te maken hebben?
of zou je hem in vertrouwen nemen, en hem stimuleren om het ook anderen te vertellen, hem te helpen?
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

meboy

Berichtdoor meboy » 30 aug 2006 19:36

Maar zelfs dan nog froske...

Al zóuden ze allemaal in hun blote kont lopen. En al vínden we dat met z'n allen niet goed; waar is de Christelijke wang gebleven?

Christen zijn is niet jezelf als het middelpunt van het universum maken. Als MIJN gevoel en MIJN mening en MIJN weerzin geprikkeld wordt dan geeft mij dat niet het recht om het principe oog om oog en tand om tand te hanteren.

Toen de woede van de schare over het gedrag van de hoer tot een eruptie kwam brachten ze haar voor Jezus. Ze schreeuwden het uit; GOD! dit vind U niet goed! En daarom helpen wij U om haar kapot te maken! (vrij vertaald) Wat was het antwoord van God zelf?

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Kwam die vrouw weg met haar gedrag? Nee, toen iedereen weg was en ze er nog maar met z'n tweetjes stonden, God en dat hele kleine hoopje mens toen zei God: ga heen, zondig niet meer... Weet je wat het medicijn was? LIEFDE! geen haat!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 aug 2006 20:16

gave_meid schreef:Boekenlezer, ik heb een vraagje voor je, jij bent toch zo tegen homo's? nou, als jij nou heel erg goed met een collega van je bevriend was en dan niet gewoon van "oke ik kan goed met hem opschieten.." maar echt van: "wow, hij is echt aardig!" en hij vertelt je onder 4 ogen dat hij homo is en het niet verder durft te vertellen, wat zou JIJ dan doen?
of zou je hem in vertrouwen nemen, en hem stimuleren om het ook anderen te vertellen, hem te helpen?

Geen idee hoe ik daar mee om zou gaan.
I.i.g. niet: hem uitschelden, of heel bot worden. In die trant zeker niet.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 30 aug 2006 20:30

Maar zelfs dan nog froske...

Al zóuden ze allemaal in hun blote kont lopen. En al vínden we dat met z'n allen niet goed; waar is de Christelijke wang gebleven?

Christen zijn is niet jezelf als het middelpunt van het universum maken. Als MIJN gevoel en MIJN mening en MIJN weerzin geprikkeld wordt dan geeft mij dat niet het recht om het principe oog om oog en tand om tand te hanteren.

Dat ben ik met je eens. Ik begrijp aan de ene kant wel dat mensen een bepaalde afkeer hebben tegen de gaypride e.d. maar dat geeft je nog geen recht om die mensen op een dusdanige manier te behandelen zoals boekenlezer die beschrijft.
- Home is in my head -

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 30 aug 2006 20:39

Boekenlezer schreef:
gave_meid schreef:Boekenlezer, ik heb een vraagje voor je, jij bent toch zo tegen homo's? nou, als jij nou heel erg goed met een collega van je bevriend was en dan niet gewoon van "oke ik kan goed met hem opschieten.." maar echt van: "wow, hij is echt aardig!" en hij vertelt je onder 4 ogen dat hij homo is en het niet verder durft te vertellen, wat zou JIJ dan doen?

denk daar nou eerst eens over na! voor je hier gaat roepen dat je echt tegen homo's bent enzo.. :?

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 30 aug 2006 20:46

gave_meid schreef:
Boekenlezer schreef:

denk daar nou eerst eens over na! voor je hier gaat roepen dat je echt tegen homo's bent enzo.. :?

Precies, als je zelf in aanraking komt of bent met mensen die homoseksuele gevoelens hebben, praat je wel anders. Dan gaat het meer leven en kun je niet meer bevooroordeeld zijn. Je kunt niet tegen homo's zijn, want dan ben je toch tegen mensen? Je kunt wel tegen sommig gedrag zijn, maar dat is anders dan een mens afschrijven.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Koffie

Berichtdoor Koffie » 30 aug 2006 21:32

gave_meid schreef:
scape schreef:We hadden wel eens een koffiepotje die hier vrolijk rondpostte . . .

ze zat geloof ik meer in de chat, met d'r vriendin opperpotje geloof ik :)

effe offtopic :oops:

Ik hoor mijn naam 8)
Ik lees tegenwoordig vrolijk mee, de behoefte om te bespreken is er wel, maar persoonlijk doe ik dat op dit moment sneller onderling met christelijke homo's/lesbiennes.
Maar er zijn dus wel degelijke lesbische vrouwen in de refokringen!

@GM dat chatten dat is toch minimaal wel anderhalf jaar geleden :shock:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 aug 2006 00:13

Goede vraag gave-meid!

Zelf ben ik door dat ik homofile en lesbische colega's had er anders tegen aan gaan kijken. Daarbij bleek dat een vriend, helaas nadat na veel gebeuren het contact al verbroken was, homo is.

Nu hebben we nog 1 collega die homo is en ik vind het altijd super om met hem samen te werken. We hebben de zelfde intersses. Daarbij spreken we ook regelmatig over geloof. Hij is zelf niet christelijk. Daarbij komt ook dit onderwerp te sprake

Als hij mij die vraag zal stellen zoals GM hier beschrijft, dan zou ik hem aanraden om er voor uit proberen te komen. Anders denk ik dat die persoon nooit echt gelukkig kan wezen omdat je een deel van jezelf verstopt voor anderen.

Tijd terug vroeg iemand aan mij: Wat doe je als je uitgenodigt word door een vriend op zijn bruiloft met zijn vriend, ga je daar dan heen?
Ook dat zal ik doen, omdat het wel mijn vriend dan is en ik hem niet om zijn geaardheid zal afstoten. Daarbij kan ik niet hem mijn principes opleggen. Al zal ik wel eerlijk tegen hem zeggen hoe ik er over denk als het ten sprake komt.
Het blijft wel overeind dat ik tegen homosexualiteit ben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 31 aug 2006 07:01

Gerdien B. schreef:Zelf ben ik door dat ik homofile en lesbische colega's had er anders tegen aan gaan kijken. Daarbij bleek dat een vriend, helaas nadat na veel gebeuren het contact al verbroken was, homo is.

Wat een heerlijke mildheid begin ik nu hier tegen te komen!
Dát is hoe je om homo's heen kunt gaan staan. Je hoeft het niet met keuzes eens te zijn en dat mag je ook best zeggen en je zult er om gerespecteerd worden.

Maar het gaat zoveel dieper dan alleen maar roepen dat de bijbel er tegen is... We zijn er nu wel achter dat dat voor veel meer uitleg vatbaar is...

't Zou toch super beangstigend zijn als de kerk vol met boeken'lezers' zou zitten? Volgens mij werd de Wet dn tien keer achterelkaar voorgelezen en zouden we de samenvatting van Jezus zelf absoluut overslaan!

Juist dat stukje: "ik ben er voor je, hoedanook", is belangrijk voor iedereen. Wat zou dat ook veel homo's binnen de kerk houden!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 08:47

Ondanks dat ik vind dat je als homo niet mag praktiseren ga ik nog altijd wel normaal met mensen die dat wel doen om. Het zou toch van de zotte zijn om die mensen links te laten liggen of zo?? Dat doe je toch ook niet bij iemand die zijn been gebroken heeft, iemand die graag wortels lust en jij niet, iemand met flaporen, iemand die geen tuin heeft, maar een balkon... OK ik noem hier rare dingen, maar mijn boodschap is denk ik wel duidelijk!?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 aug 2006 09:36

Denkertje21 schreef:
Gerdien B. schreef:Zelf ben ik door dat ik homofile en lesbische colega's had er anders tegen aan gaan kijken. Daarbij bleek dat een vriend, helaas nadat na veel gebeuren het contact al verbroken was, homo is.

Wat een heerlijke mildheid begin ik nu hier tegen te komen!

Dan had je mijn postings denk ik iets beter moeten lezen want dit roep ik al vanaf het begin. ;)

@rosalie...het is idd duidelijk :mrgreen: :wink:
Geen mensen links laten liggen, maar je mag het wel over elkaars handel en wandel met respect voor elkaar hebben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 09:55

Gerdien B. schreef:@rosalie...het is idd duidelijk :mrgreen: :wink:
Geen mensen links laten liggen, maar je mag het wel over elkaars handel en wandel met respect voor elkaar hebben.

Natuurlijk, je mag elkaar altijd bevragen, en ook best kritisch zijn, maar altijd wel met respect!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 aug 2006 11:19

Even een herhaling van een eerdere oproep: waar kan ik de teksten die tegen homoseksualiteit ageren, vinden?

Als nu even iemand een concordantietje uit de kast sleept, is deze vraag zo beantwoord.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 31 aug 2006 11:21

Koffie schreef:
gave_meid schreef:
scape schreef:We hadden wel eens een koffiepotje die hier vrolijk rondpostte . . .

ze zat geloof ik meer in de chat, met d'r vriendin opperpotje geloof ik :)

effe offtopic :oops:

Ik hoor mijn naam 8)
Ik lees tegenwoordig vrolijk mee, de behoefte om te bespreken is er wel, maar persoonlijk doe ik dat op dit moment sneller onderling met christelijke homo's/lesbiennes.
Maar er zijn dus wel degelijke lesbische vrouwen in de refokringen!

@GM dat chatten dat is toch minimaal wel anderhalf jaar geleden :shock:

ja maar ik herinner me het nog wel hoor, dat chatten 8) :mrgreen:

Terug naar “Archief”