acties tegen concert madonna

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 30 aug 2006 11:59

Dus straks staat er een troep sensatiebeluste ramptoeristchristenen bij de ArenA om het moment af te wachten om te juichen als het ding instort, even er vanuit gaand dat dat staat te gebeuren? Bizar.

Laten we afwachten wat er gebeurt.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 30 aug 2006 12:03

Debor@ schreef:Dus straks staat er een troep sensatiebeluste ramptoeristchristenen bij de ArenA om het moment af te wachten om te juichen als het ding instort, even er vanuit gaand dat dat staat te gebeuren? Bizar.

Laten we afwachten wat er gebeurt.

sinds waneer is een gebedswandeling gelijk aan 'een troep sensatiebeluste ramptoeristchristenen bij de ArenA '?

volgens mij draven we door....

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 30 aug 2006 12:08

Och nee, ik bedoelde niet de lui van die wandeling, maar gewoon 'losse' mensen die hopen op vallende muren en daarom bij de arena (willen) gaan kijken.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Atje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Atje » 30 aug 2006 12:14

Debor@ schreef:Och nee, ik bedoelde niet de lui van die wandeling, maar gewoon 'losse' mensen die hopen op vallende muren en daarom bij de arena (willen) gaan kijken.

De meeste mensen die niet fanatiek genoeg zijn om mee te bidden geloven ook niet dat god de arena zal laten instorten, dus het ramptoerisme zal wel meevallen.
Van de andere kant, god zou een terrorist kunnen sturen om zijn werk te doen...
Waarom is dat zo?

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 30 aug 2006 12:14

Debor@ schreef:Och nee, ik bedoelde niet de lui van die wandeling, maar gewoon 'losse' mensen die hopen op vallende muren en daarom bij de arena (willen) gaan kijken.

wie wil er gaan kijken?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 30 aug 2006 12:15

Geen aandacht aan besteden lijkt me het beste, nu heeft ze gratis reclame :wink:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 30 aug 2006 12:59

tweetietwee schreef:

wie wil er gaan kijken?

Ach, je wordt alleen maar teleurgesteld wanneer er, ondanks alle krachtsinspanningen, niks gebeurd.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 30 aug 2006 13:04

flauwekul allemaal, er is echt niemand die zoiets verwacht als dat de Arena instort.
in het verleden is het wel gebeurt bij Rasta Rostelli, hypnoseshow etc, dat de show mislukte omdat er veel mensen buiten stonden te bidden. Hij gaf zelf toe dat er krachten bezig waren waar hij geen vat op had.

Ik heb genoeg vernomen van die show van Madonna om het af te keuren en ik zal er zeker voor bidden of God wil ingrijpen op Zijn manier. en Zijn wil geschiedde.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 aug 2006 13:25

Achja, het is voor wachtende concertgangers wel leuk vermaak natuurlijk. :)

Verder lijkt me dit typisch een gehypte actie; er komt het eea in het nieuws over een kruis-act en iedereen staat op z'n achterste benen zonder zich er al te veel in te verdiepen en zonder te beseffen dat dit soort dingen en vele male ergere aan de orde van de dag zijn. Of dat Madonna misschien toch wel een punt heeft met het feit dat er miljoenen kinderen aan Aids overlijden in Afrika terwijl christenen gebedsrondes rond de ArenA maken.

Maargoed, bidden kan nooit kwaad natuurlijk.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 30 aug 2006 14:01

Aragorn schreef:Maargoed, bidden kan nooit kwaad natuurlijk.

Tenzij je voor de verkeerde dingen bid, natuurlijk.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 aug 2006 14:03

Mjah, maar als het bidden dan toch niet werkt heeft alsnog niemand er last van. Een atheist hoeft daar iig niet bang voor te zijn. :P

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 30 aug 2006 14:03

Las vandaag in de Spits een reactie van iemand, nav de SGP die dit concert wil verbieden. Eerlijk gezegd vond ik daar wel iets in zitten. Wij willen dit soort dingen verbieden, maar waarom eigenlijk??

Ik ben weleens bang dat we ons als christenen teveel aanmatigen. Het leukste zou tenslotte wel zijn een staat waarin iedereen vrijelijk mag doen wat hij of zij wilt, zonder dat er iets wordt opgelegd door een bepaald geloof of overtuiging. Dat heeft als groot voordeel dat de SGP haar subsidie kan behouden. Als ik het goed heb is er tenslotte in het NT nooit sprake geweest van een christelijke staat oid, maar wel altijd van een christelijke minderheid.

Uiteraard ben ik het ook niet met zo'n concert eens.

Atje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Atje » 30 aug 2006 14:43

Nou ja, het is natuurlijk aardig vergelijkbaar met een spotprent van Allah. Ze gebruikt de kruis act om zelf aandacht te trekken (en misschien ook om een bepaalde symboliek op te roepen). Op het moment dat zij om een bepaalde eigen reden iets doet wat van het christendom niet mag mag er niks aan de hand zijn, maar in dit geval komt haar inspiratie duidelijk van het christendom af, en in dat geval zou je je kunnen afvragen of Christenen tegen een stootje moeten kunnen of dat je er toch maar mee naar het CDA moet lopen.
Waarom is dat zo?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 30 aug 2006 14:46

Aragorn schreef:Mjah, maar als het bidden dan toch niet werkt heeft alsnog niemand er last van. Een atheist hoeft daar iig niet bang voor te zijn. :P

Nee, maar het kan wel het hart van de biddende verharden in plaats van open stellen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 30 aug 2006 14:49

Jort schreef:Las vandaag in de Spits een reactie van iemand, nav de SGP die dit concert wil verbieden. Eerlijk gezegd vond ik daar wel iets in zitten. Wij willen dit soort dingen verbieden, maar waarom eigenlijk??

Als dit soort concerten verboden gaat worden op grond van geloof, dan teken ik bezwaar aan tegen kerkdiensten op zondag.

Ik ben weleens bang dat we ons als christenen teveel aanmatigen. Het leukste zou tenslotte wel zijn een staat waarin iedereen vrijelijk mag doen wat hij of zij wilt, zonder dat er iets wordt opgelegd door een bepaald geloof of overtuiging. Dat heeft als groot voordeel dat de SGP haar subsidie kan behouden. Als ik het goed heb is er tenslotte in het NT nooit sprake geweest van een christelijke staat oid, maar wel altijd van een christelijke minderheid.

In zo'n staat leven we, bij benadering. Maar vrijheid betekent ook dat je niet altijd alles kan hebben zoals jij wilt. Die anderen zijn namelijk ook vrij om te doen wat zij willen.

Uiteraard ben ik het ook niet met zo'n concert eens.

Dan neem ik aan dat je geen kaartjes hebt? :mrgreen:

Terug naar “Archief”