Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Bij ons in de kerk is het zo dat alleen bekeerde mensen die genade hebben ontvangen van de Heere en die mogen weten dat hun zonden vergeven zijn aan het avondmaal kunnen aangaan. Dit moet een ieder wel voor zichzelf beslissen.
Dat is volgens mij in elke kerk, alleen liggen de criteria anders...
Naar verhouding vind ik dat er in onze kerk niet erg veel mensen aangaan, maar er blijven er altijd zitten die niet durven of vrijmoedigheid hebben. Bij ons gaat ongeveer 4,5 - 5% van de hele gemeente aan (dus ongeveer 10- 12 % van de belijdende leden).
Marnix schreef:Naar verhouding vind ik dat er in onze kerk niet erg veel mensen aangaan, maar er blijven er altijd zitten die niet durven of vrijmoedigheid hebben. Bij ons gaat ongeveer 4,5 - 5% van de hele gemeente aan (dus ongeveer 10- 12 % van de belijdende leden).
Huh? Zijn er in jullie kerk dan zo weinig leden die in Jezus geloven?!?! En hebben er dan zoveel mensen belijdenis gedaan zonder dat te doen?!
Marnix schreef:Naar verhouding vind ik dat er in onze kerk niet erg veel mensen aangaan, maar er blijven er altijd zitten die niet durven of vrijmoedigheid hebben. Bij ons gaat ongeveer 4,5 - 5% van de hele gemeente aan (dus ongeveer 10- 12 % van de belijdende leden).
Huh? Zijn er in jullie kerk dan zo weinig leden die in Jezus geloven?!?! En hebben er dan zoveel mensen belijdenis gedaan zonder dat te doen?!
Ik ken diverse mensen die niet aan het avondmaal gaan maar bij wie ik aan hun geloof niet twijfel.
Ik kan de gereserveerde houding om aan te gaan wel begrijpen als ik het avondmaalformulier lees. ("wie onwaardig eet en drinkt, die eet en drinkt zichzelf een oordeel...") Ik meen ook dat er staat dat ze 'met dubbele slagen gestraft zullen worden', dus extra zwaar.
Om dat nu direct te koppelen aan 'het niet geloven in Jezus' gaat te ver. Ik ken diverse mensen die niet aan het avondmaal gaan maar bij wie ik aan hun geloof niet twijfel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten