De refowebbaby's ;-)!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 28 aug 2006 13:15

lieffffffffffff

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 28 aug 2006 13:16

mw schreef:lieffff!!!!

mn schoonzus gaf aan, het is beter dan 24 uur bezig zijn.
Maar dit is echt heel vlug gegaan, ze kon gewoon niets inschatten.
hafl 10 braken de vliezen, 10 uur begonnen de weeen. Om kwart voor 12 liet ze de dokter bellen. Toen kwamen ze er niet tussen bij de huisartsenpost. Toen mn broer eindelijk iemand aan de lijn had riep mn schoonzus dat het hoofdje dr al was. Kwart over 12 was het toen. Alles hebben ze in trance doorgestaan.

nooit een huisarts je bevalling laten doen is regel 1

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 aug 2006 13:18

tweetietwee schreef:

hafl 10 braken de vliezen, 10 uur begonnen de weeen. Om kwart voor 12 liet ze de dokter bellen. Toen kwamen ze er niet tussen bij de huisartsenpost. Toen mn broer eindelijk iemand aan de lijn had riep mn schoonzus dat het hoofdje dr al was. Kwart over 12 was het toen. Alles hebben ze in trance doorgestaan.

Zorgen dat je lekker veilig in het ziekenhuis ligt!!

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 28 aug 2006 13:19

rosalie83 schreef:
tweetietwee schreef:

Zorgen dat je lekker veilig in het ziekenhuis ligt!!

of gewoon een verloskundige, die mensen zijn ervoor...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 28 aug 2006 13:21

@annet: hij heet Tromp (de Vries) vernoemd naar haar vader.

hier zijn niet eens verloskundigen. De huisartsen doen alles hier en dat gaat harstikke goed. De h.a. zijn hier ondertussen net zo kundig als de verloskundigen in ons babyrijk urk. Sommige huisartsen hebben ook hun verloskunde gehaald.
Nee hoor, geef mij maar de huisarts. Die weet ook alles van je achtergrond enzo en dan hoef je niks meer over familieziektes enzo tevertellen aan je vk. :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 aug 2006 13:22

Eenn verloskundige krijgt bij ons gewoon je persoonlijke dossier van de huisarts, hoef je ook niets meer te vertellen ;)

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 28 aug 2006 13:24

Bij ons doet de huisarts het ook maar ik kreeg natuurlijk precies in het weekend weeen dus had ik een vreemde. Dat vond ik niet echt super maar ja, hij stuurde me naar het ziekenhuis omdat het niet opschoot. Achteraf denk ik wel eens dat hij geen zin had om nog een keer voor niks naar een ander dorp te rijden..

In het ziekenhuis had ik echt een topwijffie als verloskundige maar toch hoop ik deze keer wel thuis te bevallen..

Okay, dit was weer errug offtopic..

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 aug 2006 13:25

Pffff 'k ben blij dat ik geen baby heb!

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 28 aug 2006 13:26

rosalie83 schreef:Pffff 'k ben blij dat ik geen baby heb!

Hehehe, een baby hebben is hartstikke leuk, en het krijgen, tja, dat ben je zoooo weer vergeten..

Toch? :mrgreen:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 28 aug 2006 13:27

zeggen ze ja....maar haal mn moeder er maar niet over los 8) die is niks vergeten :wink: maar je krijgt wat moois voor de pijn terug :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 aug 2006 13:30

Mwah ik weet het niet hoor. Tuurlijk, een baby krijgen/hebben is een wonder, rijkdom etc. Maar er zijn zo veel kinderen op de wereld (ook in Nederland) die wachten op een stel die zich over hem/haar wilt ontfermen, dat ik echt zoiets heb van 'waarom allemaal maar biologische kinderen krijgen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 aug 2006 13:38

Da's waar rosalie, toch denk ik dan ook: die kindjes die geadopteerd worden hebben toch het eerste deel van hun leven geen hechtingsproces met je gehad. Ze hebben meer kans op problemen, dat is nu eenmaal zo. Je hebt helemaal gelijk, maar ik snap ook dat mensen liever kinderen van zichzelf hebben, daar herken je ook dingen van jezelf in enzo.

Over de huisartsen en spoed: dan bel je toch 112 als het echt spoed is?

Verder schijnt het zo te zijn dat vrouwen tijdens de bevalling een hormoon aanmaken dat wat geheugenverlies oplevert, zodat ze achteraf niet meer zo goed weten hoe erg het was.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 aug 2006 13:50

Lalage schreef:Da's waar rosalie, toch denk ik dan ook: die kindjes die geadopteerd worden hebben toch het eerste deel van hun leven geen hechtingsproces met je gehad. Ze hebben meer kans op problemen, dat is nu eenmaal zo. Je hebt helemaal gelijk, maar ik snap ook dat mensen liever kinderen van zichzelf hebben, daar herken je ook dingen van jezelf in enzo.

Over de huisartsen en spoed: dan bel je toch 112 als het echt spoed is?

Verder schijnt het zo te zijn dat vrouwen tijdens de bevalling een hormoon aanmaken dat wat geheugenverlies oplevert, zodat ze achteraf niet meer zo goed weten hoe erg het was.

Dat klopt idd, en ze hebben vaak al weet ik wat meegemaakt. Maar juist daarom laat ik die kindjes liever niet in een tehuis!

Precies!

Dat meen je niet? Geinig! :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 aug 2006 13:52

Nah, voor zover ik weet zijn 3 van de 4 kids van mn ouders met huisarts erbij geboren, en dat vond ze geweldig :)
Maar mijn moeder had een goede band met de huisartsen op het dorp, dus dat scheelt misschien.
Mijn broertje is na 1,5 uur ofzo geboren, dus dat heeft ze amper meegemaakt, de dokter was er ook amper. ZIj vond het best jammer, dan maak je dat hele geboren worden wel heel anders mee denk ik
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 28 aug 2006 14:38

MissF schreef:Nah, voor zover ik weet zijn 3 van de 4 kids van mn ouders met huisarts erbij geboren, en dat vond ze geweldig :)
Maar mijn moeder had een goede band met de huisartsen op het dorp, dus dat scheelt misschien.
Mijn broertje is na 1,5 uur ofzo geboren, dus dat heeft ze amper meegemaakt, de dokter was er ook amper. ZIj vond het best jammer, dan maak je dat hele geboren worden wel heel anders mee denk ik

het verschil is dat in de tijd dat jij werd geboren de bevalling nog in de opleiding van artsen zat en nu niet meer....

maar goed op Urk dus blijkbaar nog wel.

Terug naar “Archief”