Als je bedoelt dat mijn weergave niet overeenkomt met jouw instelling dan wil dat domweg zeggen dat jouw formulering je insteling niet juist weergaf. Kan gebeuren en ik had eigenlijk ook niet anders verwacht.

Klaas
Moderator: Moderafo's
surfer schreef:Als je van jezelf zegt dat je zover ontwikkeld bent dat je het hokjesniveau ontstegen bent dan geef je daarmee een duidelijk oordeel over mensen die wel in een hokje passen: ze bevinden zich op een lager, minder ontwikkeld niveau. nee, dat is slechts jouw manier van interpreteren....![]()
Het gaat er dan ook niet om hoe anderen zo'n uitspraak waarderen maar hoe je jezelf opstelt. Door jouw formulering stel je je boven andere christenen idem en dat kan nooit de bedoeling zijn is het ook niet, maar dat maak jij ervan.
martinm81 schreef:Hokjes van het geloof
Ik kom hier al een tijdje. Ik kom ook op andere sites. Het valt me zo op, dat iedere gelovige zich in zijn of haar hokje beschermd houd. Een ieder heeft zo zijn geloof in onze dezelfde Machtige God. Ik kom alleen wel wat vreemde dingen tegen, die ik hier bij refoweb het meeste op viel. Dat zelf de operators aangeven dat RK verkeerd is. Hierover komt dan weer een discussie waar harde woorden en keihard met de bijbel en andere “heilige” geschriften.
Het valt me op, dat men pas uit hun hokje komen als men meer mensen zien die in hun hokje passen. Het valt me op, hier maar ook ergens anders dat me een hokje nodig hebben. Het geeft hun een gevoel van veiligheid, geborgenheid onder de mensen. Soms zelfs zonder enige toetsing van de Bijbel. Dat hokje, geeft je veel vrienden, veel mensen die van je houden. Allemaal één kant op, of niet? Nee, want er zijn ook andere hokjes.
Ik zit niet in een hokje. Ik heb geen richtingsgevoel, heb geen vrienden thuis, heb geen geborgenheid bij mensen. Wel heb ik een levensgeluk. Ik heb God in me hart mogen aanvaarde. Dat is iets heel bijzonder. Ik heb geen vrienden nodig, heb geen geborgenheid van mensen nodig, want heb God. Heb een relatie met God. Ik spreek Hem elke dag, weet al mijn geheimen, al mijn kleine dingen. Hij geef mij altijd een gevoel van de liefde. Ik ben door Zijn Bloed een kind van Hem, en mag Hem volgen. Ik heb ook zo mijn problemen, maar die worden wel vaak opgelost bij Hem. Kan overal met Hem praten, overal lezen en alles van Hem leren. Ik leer niet van een richting, ik leer niet van een “heilig geschrift” of wat het voor jullie ook betekend. Ik leer van een boek, die de naam De Bijbel word genoemd.
Waarom een hokje, als God zegt ik ben altijd bij je, waarom een hokje? Is jullie geloof zo zwak, dat je niet zonder het hokje kan?
martin
Ik ben door Zijn Bloed een kind van Hem, en mag Hem volgen.
joris schreef:haha nee nooit.surfer schreef:ik irriteer me wel eens aan mijn eigen bekrompenheid. Jullie?
volgens mij ben ik niet bekrompen, of doe ik nu iemand pijn?
hokjes vakjes we stoppen iedereen in hokjes vakjes alsze anders zijn dan wij-ij-ij, ken je die van Elly en Rikkert. Waarheid als een koe.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten