Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meboy

Berichtdoor meboy » 23 aug 2006 21:33

Jasper schreef:Beste lui op dit forum,

Kwil bij deze mijn verontschuldiging aanbieden over wat ik heb gdaan afgelopen middag, twas meer een impulsieve actie khad ook niet verwacht dat het zoveel te weeg zou brengen..
Kzou ook graag willen dat de gene die Gave_meid hebben uitgescholden verontschuldigingen aan haar aanbieden omdat als je haar beetje hebt gevolgd meteen had kunne zien dat zij er niks mee te maken heeft.

Meboy als je homofiel bent en ik heb je gekwetst heb ik daar spijt van sorry...

Aragorn JIJ bent echt heel kansloos bezig kerel dat je op je 21e al zo stoer over sex praat (Natuurlijk gebruiken) is echt matig

Dit is niet mn echte naam dit heb ik overwogen voor de angst gestalkt te worden of een bombrief te ontvangen ^^

Jasperr

Geen probleem. Het nadeel van een forum is dat je niet kunt zien hoe een reactie tot stand komt. Als ik gekwetst was dan had ik wel een pb-tje verzonden. Van mij heb je geen bombrieven of gestalk te verwachten trouwens. :mrgreen:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 aug 2006 08:58

Pff, één dag geen internet, en je mist echt veel :lol:

GM, wat een consternatie, we wisten jouw mening allang *hug* :mrgreen:

Zareb, fijn dat je er weer bent :D

Jana, welkom, prima verwoord, 'k ben het met je eens :wink:

Jana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jana » 24 aug 2006 09:16

Als jij de eo jongerendag niet wil volgen dan zet je toch de tv op een andere zender :roll:

@ Denkertje, Zolang de buitenwereld het maar niet ziet? En de tv dan? Niet te volgen voor de buitenwereld? Je hebt zelf de keus om te kijken of niet.
Dat de kast open staat, dat snap ik want jullie zijn natuurlijk allemaal uit de kast gekomen.[/quote]

Nogmaals; je hoeft de Gaypride ook niet te zien. Je gaat die dag gewoon niet naar Amsterdam en als het 2 tellen op het nieuws is, zap je weg. Precies hetzelfde dus als de EO-jongeren dag.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 24 aug 2006 10:52

Jana schreef:
Nogmaals; je hoeft de Gaypride ook niet te zien. Je gaat die dag gewoon niet naar Amsterdam en als het 2 tellen op het nieuws is, zap je weg. Precies hetzelfde dus als de EO-jongeren dag.

God ziet de gaypride wel. Het gaat in eerste plaats niet dat je mij of andere christenen daarmee kwetst of confronteerd maar God.
ik zie weinig of geen verschil met de situatie in Rome tijdens het bewind van oa Nero, Vespasianus etc, waarbij ook alles geoorloofd was (Rom 1) en evenementen als de gaypride, div danceparades, sexclubs al dan niet in reguliere discotheken en noem maar op. en ik geloof ook zeker dat God die heilig is dat niet tolereert, ook al heeft Hij veel geduld met ons en ons land, er komt een moment dat het geduld op is. als je kijkt wat er speelt in ons land (en ook elders word het steeds erger) ,10000en abortussen per jaar, zelfdodingen, euthanasie, moreel verval, stijgend aantal moorden, verharding, egoisme, Godverlating etc.. dan is de vrees gerechtvaardig lijkt me dat God Zijn handen terugtrekt van ons land.

Jana, ik weet niet of jij waarde aan de Bijbel hecht en of je in God gelooft, zo niet dan zal je aan de bovenstaande tekst geen waarde hechten maar het is wel hoe de meeste christenen erover denken.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Jana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jana » 24 aug 2006 11:05

columbus schreef:
Jana schreef:

God ziet de gaypride wel. Het gaat in eerste plaats niet dat je mij of andere christenen daarmee kwetst of confronteerd maar God.
ik zie weinig of geen verschil met de situatie in Rome tijdens het bewind van oa Nero, Vespasianus etc, waarbij ook alles geoorloofd was (Rom 1) en evenementen als de gaypride, div danceparades, sexclubs al dan niet in reguliere discotheken en noem maar op. en ik geloof ook zeker dat God die heilig is dat niet tolereert, ook al heeft Hij veel geduld met ons en ons land, er komt een moment dat het geduld op is. als je kijkt wat er speelt in ons land (en ook elders word het steeds erger) ,10000en abortussen per jaar, zelfdodingen, euthanasie, moreel verval, stijgend aantal moorden, verharding, egoisme, Godverlating etc.. dan is de vrees gerechtvaardig lijkt me dat God Zijn handen terugtrekt van ons land.

Jana, ik weet niet of jij waarde aan de Bijbel hecht en of je in God gelooft, zo niet dan zal je aan de bovenstaande tekst geen waarde hechten maar het is wel hoe de meeste christenen erover denken.

Columbus; ik geloof inderdaad niet in de bijbel, niet in Jezus en en niet in God. Ik geloof in principe niets, maar ik ontken ook niets. Ik ben van mening dat we het allemaal niet weten, niemand niet. En dat is natuurlijk ook zo.

Als ik bovenstaande tekst van jou lees, dan lijkt het alsof men volgens 'jullie' alleen maar dingen mag doen die in jullie straatje passen. Wat is er mis met een dance-feest? Met zn allen dansen op muziek, dat is toch helemaal niet erg? Jullie doen hetzelfde op de Eo-jongerendag en dan mag het ineens wel?
Ik heb ook totaal geen problemen met abortus, euthansie en zelfdoding. Uiteraard vind ik vele gevallen erg treurig, maar ik vind dat ieder mens zelf mag beslissen over zijn of haar eigen leven. Ik vind niet dat je dat hoeft over te laten aan iemand van wie je helemaal niet zeker weet of hij of zij wel bestaat.
En wat gebeurt er volgens jou dan als God zijn handen terugtrekt van ons land? (dat doet ie dan van alle landen trouwens, want in ieder land gebeuren deze dingen natuurlijk)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 24 aug 2006 11:26

columbus schreef:God ziet de gaypride wel. Het gaat in eerste plaats niet dat je mij of andere christenen daarmee kwetst of confronteerd maar God.

Dit vind ik altijd een beetje een kul-redenatie, sorry. Christenen zijn de enigen die zich gekwetst voelen en dan moet je dat niet gaan lopen afschuiven op God. Christenen zijn beledigd als Madonna gekruisigd een liedje zingt, Christenen zijn beledigd als er mensen in tanga door de amsterdamse grachten varen. Als er iemand geen bescherming nodig heeft, is God dat wel, lijkt me.

en ik geloof ook zeker dat God die heilig is dat niet tolereert, ook al heeft Hij veel geduld met ons en ons land, er komt een moment dat het geduld op is.

Ik kijk al uit naar die 2e zondvloed, of die komeetinslag dan.

als je kijkt wat er speelt in ons land (en ook elders word het steeds erger) ,10000en abortussen per jaar, zelfdodingen, euthanasie, moreel verval, stijgend aantal moorden, verharding, egoisme, Godverlating etc.. dan is de vrees gerechtvaardig lijkt me dat God Zijn handen terugtrekt van ons land.

Dus je strijd helemaal niet voor God, je bent gewoon bang dat God dit land, en dus ook jou, verlaat. Dat zijn hele andere motieven dan waar je je postje mee begon.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 24 aug 2006 11:46

MrSokkie schreef:
columbus schreef:God ziet de gaypride wel. Het gaat in eerste plaats niet dat je mij of andere christenen daarmee kwetst of confronteerd maar God.

Dit vind ik altijd een beetje een kul-redenatie, sorry. Christenen zijn de enigen die zich gekwetst voelen en dan moet je dat niet gaan lopen afschuiven op God. Christenen zijn beledigd als Madonna gekruisigd een liedje zingt, Christenen zijn beledigd als er mensen in tanga door de amsterdamse grachten varen. Als er iemand geen bescherming nodig heeft, is God dat wel, lijkt me.

Nou, als ik voor mijzelf spreek, ik ben niet gekwetst als mensen in tanga door de Amsterdamse grachten varen. Ik vind ik het alleen ongepast om daarmee in het publieke domein geconfronteerd te kunnen worden. En dat is wat betreft de EO-jongerendag echt anders. Ik zou ook niet willen dat in de stad waar ik woon een massa mensen door de grachten voeren en halleluja roepen oid. De straat is van iedereen en moet daarom zo min mogelijk door welke groep dan ook geclaimd worden.

Ik besef echter dat mensen zoals Jana er totaal andere normen op na houden. Dan zeg ik, oke, maar wees consequent. Ik begrijp zelf nooit zo goed waarom bijv. naaktloperij nog verboden is. Het feit is wel dat veel mensen, ook zij die onchristelijk zijn, een bepaald beschavingsgevoel hebben. Een bepaald idee dat bepaalde afspraken niet alleen bedoeld zijn om samenleven eenvoudiger te maken, maar dat het schenden daarvan ook echt ongepast is. Misschien zou je, Jana, aan kunnen geven waar dat vandaan komt, of heb jij dat in het geheel niet?

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 24 aug 2006 12:02

Ik vind het erg belangrijk dat het homo-zijn geaccepteerd is Nederland. En dat is het nog lang niet, en echt niet alleen onder de gelovige mensen ook onder andere mensen. Alleen al als ik mensen 'homo' als scheldwoord hoor gebruiken, net als 'Turk' :roll:. Ik denk dat veel mensen bij homo's direct aan '2 mannetjes in de bosjes' denkt. Ik persoonlijk vind dat zo'n gaypride die negatieve gedachte versterkt, door daar een beetje idioot te staan gaan doen in je string. En uiteraard heb je ook nare mensen die hun standpunt niet WILLEN veranderen. En dat geldt net zo goed voor Christenen, die mogen soms ook wel eens meer op een positieve manier aan de wereld laten zien wie ze zijn, laat dat duidelijk zijn.

Jana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jana » 24 aug 2006 12:11

Ik besef echter dat mensen zoals Jana er totaal andere normen op na houden. Dan zeg ik, oke, maar wees consequent. Ik begrijp zelf nooit zo goed waarom bijv. naaktloperij nog verboden is. Het feit is wel dat veel mensen, ook zij die onchristelijk zijn, een bepaald beschavingsgevoel hebben. Een bepaald idee dat bepaalde afspraken niet alleen bedoeld zijn om samenleven eenvoudiger te maken, maar dat het schenden daarvan ook echt ongepast is. Misschien zou je, Jana, aan kunnen geven waar dat vandaan komt, of heb jij dat in het geheel niet?[/quote]

Ik krijg uit jouw opmerking een beetje het idee dat jij denkt dat veel niet-christenen maar een stelletje onbeschofte, losbandige, asociale mensen zijn. Bijvoorbeeld omdat je schrijft dat veel mensen, ook on-christelijke mensen, een bepaald beschavingsgevoel hebben. Alsof je dat erbij moet vermelden dat ook niet-christenen dat hebben. Tuurlijk hebben die dat!! Er zijn ook veel Christenen die dat dan weer niet hebben trouwens, maar goed. Dus een bepaald beschavingsgevoel heeft m.i. helemaal niets te maken met of je al dan niet Christen bent. En dat je vermeldt dat ik er hele andere normen op na houdt. Alsof mijn normen zo vreemd zijn!

Ik begrijp niet zo goed wat er inconsequent zou moeten zijn aan mijn gedrag. Ik heb inderdaad bepaalde normen en ik denk dat die redelijk overeenstemmen met de wet. Naaktloperij is verboden inderdaad en ik zie dan ook weinig naaktlopers op straat moet ik zeggen :D Hoeft wat mij betreft ook niet. Op de Gaypride zijn ze ook niet naakt, dus deze mensen houden zich keurig aan de regeltjes. Je hebt alleen bepaalde naaktstranden, prima! Daar heeft niemand er 'last' van.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 24 aug 2006 12:15

Christenen doen hier net zo goed aan mee, daar is Nederland niet alleen schuldig aan. Misschien komen wij niet in sexclubs, danceparades etc. Maar weet wel dat er veel in het verborgene gebeurt. Zo zijn er genoeg mannen die elke zondag netjes in de kerk zitten met hun vrouw en kinderen en later weer te vinden zijn op een homo-parkeerplaats. Wees dan eerlijk, en kom er gewoon voor uit. Ik ben zelf ook niet positief over de gay-pride, maar ik denk wel dat het de schuld is van de reacties van mensen uit de omgeving op homo's. Op zo'n dag kunnen homo's helemaal hun zelf zijn zonder zich ervoor te schamen, want iedereen is daar zo.

10000en abortussen per jaar, zelfdodingen, euthanasie, moreel verval, stijgend aantal moorden, verharding, egoisme, Godverlating etc.. dan is de vrees gerechtvaardig lijkt me dat God Zijn handen terugtrekt van ons land.

Onder homo's schijnt zelfdoding meer voor te komen dan bij anderen. Dat lijkt me toch al een duidelijke verklaring van hetgeen ik hierboven heb neergezet. Er zal nog veel gewerkt moeten worden aan de acceptatie van homo's.
- Home is in my head -

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 24 aug 2006 14:48

Christenen doen hier net zo goed aan mee, daar is Nederland niet alleen schuldig aan.

Ik zou nooit beweren dat Christenen één haar beter zijn dan niet-Christenen! en als je goed gelezen heb schreef ik meerdere malen ons land. Net zoals niet (alle) nederlanders naar bv sexclubs gaan kan je ook niet beweren dat (alle) Christenen er aan mee doen, natuurlijk zondigen zij ook. Waar het ook om gaat is dat we die zonden belijden, er tegen strijden en de zonde laten.

Mr:Sokkie:

Als iemand jouw vader kwetst voel jij je dan niet beledigd? zo is het met Christenen ook, God die ons geschapen heeft, de wereld geschapen heeft, die voor ons zorgt en waar we al het goede aan te danken hebben...het is dan toch niet gek als we het pijnlijk vinden dat onze God, onze Vader beledigt word? voel jij geen steek van binnen als iemand vloekt?
en niemand beweert trouwens dat christenen beledigt zijn als er mensen in een tanga door de grachten varen, dat maakt jij ervan!
en over Madonna aan het kruis...waarom laat ze zich niet vastspijkeren?
als je de volle betekenis beseft waarom Christus aan het kruis gestorven is maak je die geintjes niet. voor mij is dat Godslastering! nu zijn er misschien mensen die aangeven dat de kruisdood vroeger vaker werd toegepast of die willen aangeven dat Madonna door die actie ergens de aandacht op wil vestigen, dat maak voor mij geen verschil.

als je kijkt wat er speelt in ons land (en ook elders word het steeds erger) ,10000en abortussen per jaar, zelfdodingen, euthanasie, moreel verval, stijgend aantal moorden, verharding, egoisme, Godverlating etc.. dan is de vrees gerechtvaardig lijkt me dat God Zijn handen terugtrekt van ons land.

Dus je strijd helemaal niet voor God, je bent gewoon bang dat God dit land, en dus ook jou, verlaat. Dat zijn hele andere motieven dan waar je je postje mee begon.

onzinreactie, ik snap ook niet waar je dat uit opmaakt.
God kan voor zichzelf opkomen. dat heeft Hij laten zien door de eeuwen heen, vaak worden er wel mensen gebruikt om zaken aan te wijzen die in strijd zijn met Zijn Woord.
goeie conclusie hoor dat ik bang ben :roll: nu je het zegt, weet je waar ik wel eens bang voor ben? voor al die mensen die sterven zonder God te kennen, die Jezus'genade afwijzen en denken dat ze het zelf wel kunnen en leven zoals zij dat zelf wel bepalen, en die voor eeuwig verloren gaan....
Jana schreef:
Columbus; ik geloof inderdaad niet in de bijbel, niet in Jezus en en niet in God. Ik geloof in principe niets, maar ik ontken ook niets. Ik ben van mening dat we het allemaal niet weten, niemand niet. En dat is natuurlijk ook zo.

wat we weten moeten over de weg naar de zaligheid en over hoe we moeten leven volgens God wil kunnen we vinden in de Bijbel. dat de Bijbel van AtotZ waar is leren we door het geloof. neemt niet weg dat er talloze feiten zijn die ook aantonen dat wat er in de Bijbel staat waar is of die de authenticiteit kunnen verantwoorden. door oa archeologie. er zijn veel boeken geschreven die over dit onderwerp gaan en die het duidelijker kunnen verwoorden als ik.

Ik heb ook totaal geen problemen met abortus, euthansie en zelfdoding. Uiteraard vind ik vele gevallen erg treurig, maar ik vind dat ieder mens zelf mag beslissen over zijn of haar eigen leven. Ik vind niet dat je dat hoeft over te laten aan iemand van wie je helemaal niet zeker weet of hij of zij wel bestaat.

over deze onderwerpen zijn al diverse topics, lees ze eens door als je wilt.
En wat gebeurt er volgens jou dan als God zijn handen terugtrekt van ons land? (dat doet ie dan van alle landen trouwens, want in ieder land gebeuren deze dingen natuurlijk)

Wat er gebeurt als God zich terugtrekt en ons overlaat aan onze eigen ik?
meer wetteloosheid, chaos, corruptie, afgodendiensten, niet iets wat we niet kennen, het lijkt er soms al een beetje op dat God zich langzaam terugtrekt.
wil je hier meer over lezen, lees dan het Oude Testament eens, het volk van Israel is een goed voorbeeld.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 24 aug 2006 14:49

Jana schreef:
Ik besef echter dat mensen zoals Jana er totaal andere normen op na houden. Dan zeg ik, oke, maar wees consequent. Ik begrijp zelf nooit zo goed waarom bijv. naaktloperij nog verboden is. Het feit is wel dat veel mensen, ook zij die onchristelijk zijn, een bepaald beschavingsgevoel hebben. Een bepaald idee dat bepaalde afspraken niet alleen bedoeld zijn om samenleven eenvoudiger te maken, maar dat het schenden daarvan ook echt ongepast is. Misschien zou je, Jana, aan kunnen geven waar dat vandaan komt, of heb jij dat in het geheel niet?

Ik krijg uit jouw opmerking een beetje het idee dat jij denkt dat veel niet-christenen maar een stelletje onbeschofte, losbandige, asociale mensen zijn. Bijvoorbeeld omdat je schrijft dat veel mensen, ook on-christelijke mensen, een bepaald beschavingsgevoel hebben. Alsof je dat erbij moet vermelden dat ook niet-christenen dat hebben. Tuurlijk hebben die dat!! Er zijn ook veel Christenen die dat dan weer niet hebben trouwens, maar goed. Dus een bepaald beschavingsgevoel heeft m.i. helemaal niets te maken met of je al dan niet Christen bent. En dat je vermeldt dat ik er hele andere normen op na houdt. Alsof mijn normen zo vreemd zijn!

Ik begrijp niet zo goed wat er inconsequent zou moeten zijn aan mijn gedrag. Ik heb inderdaad bepaalde normen en ik denk dat die redelijk overeenstemmen met de wet. Naaktloperij is verboden inderdaad en ik zie dan ook weinig naaktlopers op straat moet ik zeggen :D Hoeft wat mij betreft ook niet. Op de Gaypride zijn ze ook niet naakt, dus deze mensen houden zich keurig aan de regeltjes. Je hebt alleen bepaalde naaktstranden, prima! Daar heeft niemand er 'last' van.

Helaas strekken de normen van jou zich niet uit tot het afkeuren van het dragen van een string in het openbaar. Fijn dat je normen hebt die overeenstemmen met de wet, dan zul je wel begrijpen dat er nogal wat mensen zijn die openlijke onzedelijkheid zoals tijdens dat gay-gedoe, afkeuren, al is het dan wettelijk mogelijk helaas.

Natuurlijk hebben christenen niet het alleenrecht op normen (laat staan op het in praktijk brengen daarvan helaas). Maar als ik jou zo hoor vervagen die wel erg. Dat wat wettelijk mogelijk is verschuift veelal met de tijdgeest.
Laatst gewijzigd door Jort op 24 aug 2006 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 24 aug 2006 15:23

columbus schreef:Als iemand jouw vader kwetst voel jij je dan niet beledigd?

Nee, waarom zou ik? Ik heb het idee dat christenen het veel te veel op zichzelf betrekken als anderen iets doen wat - in de ogen van de christenen - iets is waarvan God het zou afkeuren.

voel jij geen steek van binnen als iemand vloekt?

Nee, ik vraag me hooguit af wat het is waar diegene zich zo over opwindt.

en over Madonna aan het kruis...waarom laat ze zich niet vastspijkeren?
als je de volle betekenis beseft waarom Christus aan het kruis gestorven is maak je die geintjes niet. voor mij is dat Godslastering! nu zijn er misschien mensen die aangeven dat de kruisdood vroeger vaker werd toegepast of die willen aangeven dat Madonna door die actie ergens de aandacht op wil vestigen, dat maak voor mij geen verschil.

Ach, het is waarschijnlijk een pure publiciteitsactie, en reken maar op de Christenen om precies volgens het boekje te reageren en daarmee bergen gratis publiciteit te genereren.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 24 aug 2006 15:25

Even off-topic, maar ik krijg een beetje het idee dat niet iedereen even goed doorheeft hoe het quoten van voorgaande postjes werkt. Dat maakt het lastig te lezen wie nou wat gezegd heeft. Misschien iets waar we allemaal even op kunnen letten. Dank u. :wink:

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 24 aug 2006 16:45

MrSokkie schreef:Even off-topic, maar ik krijg een beetje het idee dat niet iedereen even goed doorheeft hoe het quoten van voorgaande postjes werkt. Dat maakt het lastig te lezen wie nou wat gezegd heeft. Misschien iets waar we allemaal even op kunnen letten. Dank u. :wink:

Als er een keer gezondigd wordt werkt het door tot in de derde en vierde posts. Ik heb mijn post aangepast.

Terug naar “Archief”