Christenen doen hier net zo goed aan mee, daar is Nederland niet alleen schuldig aan.
Ik zou nooit beweren dat Christenen één haar beter zijn dan niet-Christenen! en als je goed gelezen heb schreef ik meerdere malen
ons land. Net zoals niet (alle) nederlanders naar bv sexclubs gaan kan je ook niet beweren dat (alle) Christenen er aan mee doen, natuurlijk zondigen zij ook. Waar het ook om gaat is dat we die zonden belijden, er tegen strijden en de zonde laten.
God ziet de gaypride wel. Het gaat in eerste plaats niet dat je mij of andere christenen daarmee kwetst of confronteerd maar God.
Mr:Sokkie:
Dit vind ik altijd een beetje een kul-redenatie, sorry. Christenen zijn de enigen die zich gekwetst voelen en dan moet je dat niet gaan lopen afschuiven op God. Christenen zijn beledigd als Madonna gekruisigd een liedje zingt, Christenen zijn beledigd als er mensen in tanga door de amsterdamse grachten varen. Als er iemand geen bescherming nodig heeft, is God dat wel, lijkt me.
Als iemand jouw vader kwetst voel jij je dan niet beledigd? zo is het met Christenen ook, God die ons geschapen heeft, de wereld geschapen heeft, die voor ons zorgt en waar we al het goede aan te danken hebben...het is dan toch niet gek als we het pijnlijk vinden dat onze God, onze Vader beledigt word? voel jij geen steek van binnen als iemand vloekt?
en niemand beweert trouwens dat christenen beledigt zijn als er mensen in een tanga door de grachten varen, dat maakt jij ervan!
en over Madonna aan het kruis...waarom laat ze zich niet vastspijkeren?
als je de volle betekenis beseft waarom Christus aan het kruis gestorven is maak je die geintjes niet. voor mij is dat Godslastering! nu zijn er misschien mensen die aangeven dat de kruisdood vroeger vaker werd toegepast of die willen aangeven dat Madonna door die actie ergens de aandacht op wil vestigen, dat maak voor mij geen verschil.
als je kijkt wat er speelt in ons land (en ook elders word het steeds erger) ,10000en abortussen per jaar, zelfdodingen, euthanasie, moreel verval, stijgend aantal moorden, verharding, egoisme, Godverlating etc.. dan is de vrees gerechtvaardig lijkt me dat God Zijn handen terugtrekt van ons land.
Dus je strijd helemaal niet voor God, je bent gewoon bang dat God dit land, en dus ook jou, verlaat. Dat zijn hele andere motieven dan waar je je postje mee begon.
onzinreactie, ik snap ook niet waar je dat uit opmaakt.
God kan voor zichzelf opkomen. dat heeft Hij laten zien door de eeuwen heen, vaak worden er wel mensen gebruikt om zaken aan te wijzen die in strijd zijn met Zijn Woord.
goeie conclusie hoor dat ik bang ben

nu je het zegt, weet je waar ik wel eens bang voor ben? voor al die mensen die sterven zonder God te kennen, die Jezus'genade afwijzen en denken dat ze het zelf wel kunnen en leven zoals zij dat zelf wel bepalen, en die voor eeuwig verloren gaan....
Jana schreef:Columbus; ik geloof inderdaad niet in de bijbel, niet in Jezus en en niet in God. Ik geloof in principe niets, maar ik ontken ook niets. Ik ben van mening dat we het allemaal niet weten, niemand niet. En dat is natuurlijk ook zo.
wat we weten moeten over de weg naar de zaligheid en over hoe we moeten leven volgens God wil kunnen we vinden in de Bijbel. dat de Bijbel van AtotZ waar is leren we door het geloof. neemt niet weg dat er talloze feiten zijn die ook aantonen dat wat er in de Bijbel staat waar is of die de authenticiteit kunnen verantwoorden. door oa archeologie. er zijn veel boeken geschreven die over dit onderwerp gaan en die het duidelijker kunnen verwoorden als ik.
Ik heb ook totaal geen problemen met abortus, euthansie en zelfdoding. Uiteraard vind ik vele gevallen erg treurig, maar ik vind dat ieder mens zelf mag beslissen over zijn of haar eigen leven. Ik vind niet dat je dat hoeft over te laten aan iemand van wie je helemaal niet zeker weet of hij of zij wel bestaat.
over deze onderwerpen zijn al diverse topics, lees ze eens door als je wilt.
En wat gebeurt er volgens jou dan als God zijn handen terugtrekt van ons land? (dat doet ie dan van alle landen trouwens, want in ieder land gebeuren deze dingen natuurlijk)
Wat er gebeurt als God zich terugtrekt en ons overlaat aan onze eigen ik?
meer wetteloosheid, chaos, corruptie, afgodendiensten, niet iets wat we niet kennen, het lijkt er soms al een beetje op dat God zich langzaam terugtrekt.
wil je hier meer over lezen, lees dan het Oude Testament eens, het volk van Israel is een goed voorbeeld.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.