Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 23 aug 2006 10:51

Als het allemaal zo duidelijk was was er geen honderden pagina's lang over gediscussieerd 8)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 aug 2006 10:52

Tsja, in de bijbel staat duidelijk dat seks tussen twee mensen van hetzelfde geslacht fout is.

Maar ik geloof dat in de hele discussie hierover al heeeeeel veel gezegd is. En ook al heel veel van hetzelfde.

Wat ik alleen wel schokkend vind ik dat homo's ziek genoemd worden etc.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 23 aug 2006 11:28

Op het eerste gezicht staat het duidelijk in de bijbel, als je de teksten echter beter gaat lezen blijkt het niet zozeer over de homosexuele liefde te gaan maar over homosexuele uitspattingen. Die worden veroordeeld, net als heterosexuele overigens.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 aug 2006 11:30

gave_meid schreef:Dr staat heel duidelijk in de bijbel dat het in praktijk brengen van je homofilie verboden is..
En tis ook ziek..

Btw vind ik wel dat homo's seks voort huwelijk mogen hebben ^^ tis tog schooiem

En je noemt jezelf GAVE meid??

Ga je vet zitten schamen! Zelfs als geintje maak je niet zo'n opmerking!

Het is duidelijk wát ziek is: met deze gedachte werden homo''s in de Tweede Wereldoorlog naar de gaskamers gestuurd! Probeer na te denken voor je wat zegt of als dat niet kan, laat anderen het voor je doen!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 aug 2006 12:10

gave_meid schreef:Dr staat heel duidelijk in de bijbel dat het in praktijk brengen van je homofilie verboden is..
En tis ook ziek..

Gm...ga je schamen, ik ben het eens met je dat homofilie bijbels niet toegestaan is......maar hou je ff in!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 aug 2006 12:16

rafaell schreef:Op het eerste gezicht staat het duidelijk in de bijbel, als je de teksten echter beter gaat lezen blijkt het niet zozeer over de homosexuele liefde te gaan maar over homosexuele uitspattingen. Die worden veroordeeld, net als heterosexuele overigens.

Heb je voorbeelden van teksten?

meboy

Berichtdoor meboy » 23 aug 2006 12:49

En tis ook ziek..

Dank je, ik hou ook van jou...

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 23 aug 2006 12:51

En tis ook ziek..

^^^^^^
niet door mij gepost!

ik was net dit topic aan het doorlezen en toen moest ik weg, toen ik terug kwam, zag ik dat iemand aan m'n pc had gezeten want internet was afgesloten, en nou zag ik deze posting en ik zeg het je, ik heb dat niet gepost! :x

en trouwens, jullie kennen me toch? zoiets zou ik toch niet posten? dit is toch heel anders dan wat ik eerder in dit topic heb gepost? :x
beginnen me gelijk een potje uit te....*beep* :roll:
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

meboy

Berichtdoor meboy » 23 aug 2006 12:54

Geen probleem; blij dat je het even rechtzet.

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 23 aug 2006 12:57

de jongen die het gedaan heeft maakt een account aan en komt zo z'n excuses aanbiede, zegt hij ;)
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 aug 2006 13:01

gave_meid schreef:de jongen die het gedaan heeft maakt een account aan en komt zo z'n excuses aanbiede, zegt hij ;)

'k Ben benieuwd!!

meboy

Berichtdoor meboy » 23 aug 2006 13:05

rosalie83 schreef:
rafaell schreef:Op het eerste gezicht staat het duidelijk in de bijbel, als je de teksten echter beter gaat lezen blijkt het niet zozeer over de homosexuele liefde te gaan maar over homosexuele uitspattingen. Die worden veroordeeld, net als heterosexuele overigens.

Heb je voorbeelden van teksten?

Ik heb er wel één die het een beetje nuanceert; ik heb hem ook nog niet zo vaak langs zien komen:

Prediker 4:

Ik wendde mij wederom, en ik zag een ijdelheid onder de zon;
Daar is er een, en geen tweede; hij heeft ook geen kind, noch broeder; nochtans is van al zijn arbeid geen einde; ook wordt zijn oog niet verzadigd van den rijkdom, en [zegt] [niet]: Voor wien arbeide ik toch, en doe mijn ziel gebrek hebben van het goede? Dit is ook ijdelheid, en het is een moeilijke bezigheid.

Twee zijn beter dan een; want zij hebben een goede beloning van hun arbeid; Want indien zij vallen, de een richt zijn metgezel (idd mannelijk) op; maar wee den ene, die gevallen is, want er is geen tweede om hem op te helpen. Ook, indien twee te zamen liggen, zo hebben zij warmte; maar hoe zou een [alleen] warm worden? En indien iemand den een mocht overweldigen, zo zullen de twee tegen hem bestaan; en een drievoudig snoer wordt niet haast gebroken.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 aug 2006 13:15

gave_meid schreef:
En tis ook ziek..

^^^^^^
niet door mij gepost!

ik was net dit topic aan het doorlezen en toen moest ik weg, toen ik terug kwam, zag ik dat iemand aan m'n pc had gezeten want internet was afgesloten, en nou zag ik deze posting en ik zeg het je, ik heb dat niet gepost! :x

en trouwens, jullie kennen me toch? zoiets zou ik toch niet posten? dit is toch heel anders dan wat ik eerder in dit topic heb gepost? :x

Ik was ook fel.vond dit niks voor jou!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 23 aug 2006 13:24

gave_meid schreef:
En tis ook ziek..

^^^^^^
niet door mij gepost!

Inderdaad, ik dacht direct al dat iemand anders het gepost had, daarom heb ik er maar niet op gereageerd :wink:

*knuffelt zn zusje*

Jana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jana » 23 aug 2006 13:59

Hallo allemaal,

Ik wil allereerst melden dat ik niet gelovig ben, dan is dat maar duidelijk :) Ik ben in mijn leven al vele malen met 'gelovigen' (wat voor geloof dan ook, niet refo's specifiek) in discussie gegaan, maar het liep eigenlijk altijd spaak. Je wilt elkaar toch overtuigen op de een of andere manier, maar dat gaat toch nooit lukken.
Ik ben nu al een tijdje aan het meelezen hier op refoweb, omdat ik simpelweg nieuwsgierig ben naar hoe jullie over bepaalde zaken denken. En omdat ik ergens hoop dat mijn 'vooroordelen' niet bevestigd worden. Helaas gebeurt dat wel zo nu en dan.
Nu even on-topic; veel reacties op dit topic komen op mij over alsof er niet zelf gedacht wordt. Er wordt veel geschreven dat 'het nu eenmaal in de bijbel staat, dus zo is het'. Daar kan ik niet zo goed tegen. Waarom kun je niet gewoon voor jezelf denken?! Als jijzelf echt vindt dat homofilie niet kan, klaar. Onderbouw dat met je eigen argumenten en dat is dan je mening. Maar het alleen maar vinden omdat het in de bijbel staat vind ik geen gegronde reden. Allereerst omdat de bijbel in een compleet andere tijd geschreven is, tig keer herschreven is (waardoor we eigenlijk helemaal niet weten of het oorspronkelijk zo geschreven is, want wie van ons was daarbij?) en op tig verschillende manieren geinterpreteerd kan worden. Daarnaast vind ik het gewoon te makkelijk om je mening altijd maar te baseren op een boek. Je kunt toch ook je eigen mening vormen d.m.v. ervaringen e.d. die je hebt opgedaan?
Ik lees hier van de homo-refo's dat zij het gevoel hebben wel goed bezig te zijn, dus wie ben jij om daarover te oordelen? Wat kan het je uberhaupt schelen wat een ander doet? Zolang die persoon er niemand kwaad mee doet, is er mijns inziens helemaal niks aan de hand toch? En alsof homofilie uberhaupt iets is om over te discussieren. Je bent homo of je bent het niet. Lekker belangrijk, zolang je maar gelukkig bent, klaar.
En het zinnetje: 'Ik veroordeel de persoon niet, maar de daad wel' vind ik een zwaktebod. Je veroordeelt wel en daar gaat het om.
Sorry voor het lange verhaal. Het is ook niet aan iemand specifiek gericht, meer een algemene mening.

Terug naar “Archief”