Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 aug 2006 21:50

Gerdien B. schreef:
Optimatus schreef:Er zijn gelukkig ook mensen die de menselijkheid van homo's menselijk benaderen.

ik hoop dat je hier niet mee wil suggeren dat mensen die op grond van de Bijbel tegen homohuwelijk zijn onmenselijk zijn?

Nee, maar ik denk dat we die discussie nu niet vijftien keer moeten herhalen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 aug 2006 21:54

mee eens! Wilde het alleen even zeker weten ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 21 aug 2006 12:00

’Bekeerde’ Raphaël na tien jaar heterohuwelijk weer zichzelf

„Ik heb vier kinderen en ben nu ook trotse opa”

door MARIE-THÉRÈSE ROOSENDAAL

Ooit was Raphaël Creemers (46) als bekeerde homo hét paradepaardje van de EO. God had hem gered! Als vader van vier kinderen werd hij het boegbeeld van de exhomo’s. Maar na tien jaar heterohuwelijk koos hij voor zijn eigen, niet te onderdrukken gevoel. Creemers, inmiddels opa, schreef zijn levensverhaal in het boek ’Rammelend van de Huidhonger’: „Voor mijn kinderen.”

Inmiddels heb ik dit boek gelezen. Erg goed omschreven allemaal, het leest als een soort roman. Hij heeft intussen al enorm veel meegemaakt, ik begrijp niet dat hij zich staande heeft kunnen houden, je zult wel begrijpen wat ik bedoel als je het boekje zelf leest :wink:

Het is heel eerlijk en open omschreven hoe hij het allemaal heeft ervaren, erg ingrijpend is het gedeelte van zijn "verandering" en de daarop volgende 10 jaar huwelijk, met daarna weer een radicale verandering. wat me erg opviel was de liefdeloze en keiharde manier van omgaan met Raphael van de christenen uit zijn gemeente. Ik wist niet dat evangelische christenen er soms zo radicaal in kunnen zijn. Als homo kun je misschien nog beter in een kerk zitten uit de refomatorische hoek, daar wordt je als homo meestal nog wel geaccepteerd in de gemeente, maar in sommige evangelische kerken worden homo's op zichzelf al niet geaccepteerd en moeten ze veranderen. Uit dit verhaal blijkt wel hoe enorm fout dat kan gaan, het had zijn dood kunnen betekenen.

Ik hoop dat d.m.v. dit boek wel duidelijk is geworden dat het "genezen" van homo's niet langer het doel van een behandeling behoort te zijn. Het maakt eerder mensen kapot dan heel.
- Home is in my head -

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 aug 2006 12:04

Evangelischen kunnen soms inderdaad eng fundamentalistich zijn ja, meer dan reformatorischen.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 21 aug 2006 16:47

Aragorn schreef:Evangelischen kunnen soms inderdaad eng fundamentalistich zijn ja, meer dan reformatorischen.

Klopt, ben daar erg van geschrokken, wist niet dat dat zo extreem was. In het boek staat ook nog een brief aan hem gericht min of meer uit de gemeente zelf. Er wordt daar zeer veroordelend over hem gesproken en gezegd dat hij de duivel in zijn leven heeft toegelaten door zijn homosexualiteit weer te gaan accepteren. Ze vonden dat hij de keuze moest maken tegen zijn geaardheid, als hij dat niet deed was hij in hun ogen in de handen van de duivel gevallen. Best triest eigenlijk...
- Home is in my head -

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 21 aug 2006 21:35

Aragorn schreef:Evangelischen kunnen soms inderdaad eng fundamentalistich zijn ja, meer dan reformatorischen.

Ach, Evangelischen zeggen het tenminste ronduit. Maar veel Refo's oordelen net zo hard en zwijgen je dood. Ze hebben al hun bijbeltekstjes paraat en zitten o zo netjes hun leventje te leiden, terwijl er zo veel homo's in hun eigen omgeving zitten die ze als mega grote zondaren afwijzen...

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 22 aug 2006 16:04

zijn er ook voorbeelden van homo's die veranderd zijn en die niet zoals Raphael weer homo geworden zijn?
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 aug 2006 16:08

Ja, Raphael zelf tot een paar jaar geleden. 8)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 22 aug 2006 16:20

(niet te verwarren met Rafaell)

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 22 aug 2006 16:21

Aragorn schreef:Ja, Raphael zelf tot een paar jaar geleden. 8)
:mrgreen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ex-gay
Wat ik er hier over lees, is het iig een erg klein aantal die echt 'bekeerd' worden.

meboy

Berichtdoor meboy » 22 aug 2006 16:25

columbus schreef:zijn er ook voorbeelden van homo's die veranderd zijn en die niet zoals Raphael weer homo geworden zijn?

"zoekt en gij zult vinden :lol: "

Die zijn er zeker maar het is maar net wat je daar mee wilt. Ikzelf vind het goed dat Raphael zo'n boek uitbrengt om het beeld te nuanceren. Ik ga het ook zeker bestellen. Ik wil graag dat m'n ouders het lezen. Puur omdat ze naast de bekende Terdege en RD artikelen ook recht hebben op de de andere kant.

Ikzelf heb lang geleden al besloten me aan geen enkele organisatie "over te leveren". Gewoon door nuchter na te denken: als je naar 1 organisatie gaat dan heb je als het ware voorgecensureerde informatie en als de energie op kunt brengen om met meerdere organisaties tegelijkertijd bezig te zijn dan word je van hot naar her geslingert... Aan mijn lijf geen polonaise. Als ik wil weten hoe ze er over denken dan kan ik op internet genoeg vinden over de theorieën die ze hebben. Voor het investeren in onafhankelijkheid van mensen en afhankelijkheid van God heb ik geen proffesionals nodig.
Laatst gewijzigd door meboy op 22 aug 2006 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 22 aug 2006 16:29

rafaell schreef:(niet te verwarren met Rafaell)

ik dacht toch echt even aan jou 8)

*sorry voor he offtopic gaan* (A)
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 aug 2006 17:06

Machiavelli schreef:
Aragorn schreef:Ja, Raphael zelf tot een paar jaar geleden. 8)
:mrgreen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ex-gay
Wat ik er hier over lees, is het iig een erg klein aantal die echt 'bekeerd' worden.

en meestal is het gewoon schadelijk voor de psyche. :cry:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 22 aug 2006 18:52

En toch zijn er nog zoveel mensen, zeker in onze kringen die denken dat het 'over' kan gaan!

Het enig mogelijke is een zelf opgelegd celibaat. Dat is een keuze waarvan ik niet hoop dat mensen die maken omdat ze denken dat dit van God moet...
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 22 aug 2006 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 22 aug 2006 19:19

columbus schreef:zijn er ook voorbeelden van homo's die veranderd zijn en die niet zoals Raphael weer homo geworden zijn?

De man van Different, hij is ook al een aantal jaren getrouwd met een vrouw. Bij ditgene vraag ik me toch altijd af of het wel terecht is om te zeggen: "ik ben genezen". Het kan ook zijn dat diegene bisexueel is, en daar leert zijn homosexuele gevoelens te onderdrukken zodat de gevoelens naar vrouwen weer meer worden. Je ziet dus ook mensen die hun homosexualiteit gaan onderdrukken maar geen gevoelens krijgen voor vrouwen. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor de zogenaamde "genezing", maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet :wink:

En toch zijn er nog zoveel mensen, zeker in onze kringen die denken dat het 'over' kan gaan!

Daar zit ook een deel ontkenning in. Natuurlijk ben je niet blij als vader of moeder als je eigen zoon of dochter homo blijkt te zijn. Iedereen weet wel dat er vrij negatief over gedacht en gepraat kan worden, liefst zou je het dus anders willen zien. Ik zie dit vaak als een soort onderhandelen, "wacht nog maar een paar jaar, wie weet gaat het over". Dat is ook een deel van het proces waar iemand doorheen gaat.
- Home is in my head -

Terug naar “Archief”