Moderator: Moderafo's
Verhaal van Job? waarom doet God dat ? waarom laat Hij dat toe? Omdat wij hetzelf over ons heen hebben gehaald.Als wij doen wat God van ons vraagt zal het met ons goed gaan, dat staat heel duidelijk in de bijbel. Steeds weer. Alleen wij zijn zo eigenwijs te vinden dat God dat moet doen wat wij goed vinden. Nee dus.
Storyteller schreef:Een ander opzicht, wat wellicht een stuk interessanter is, is de opvatting van christenen dat God liefde is. Dat God dus uit emotie bestaat. En nog wel de mooiste emotie van allemaal.
God geeft, evenmin als de meeste mensen, direct aan al zijn emoties toe.
leuk hé! Hij had er al tien, dus hij krijgt geen 20 nieuwe, maar 10 erbij. Had ik tot voor kort altijd overheen gelezen. Het is zelfs een soort indirect bewijs van de betrouwbaarheid van deze geschiedenis. Wie kan zoiets nou verzinnen?Ten derde krijgt Job alles dubbel terug, behalve zijn kinderen. Mogelijke verklaring: dit is een teken van het feit, dat hij in het hiernamaals die 10 eerste ook weer terug krijgt
surfer schreef:leuk hé! Hij had er al tien, dus hij krijgt geen 20 nieuwe, maar 10 erbij. Had ik tot voor kort altijd overheen gelezen. Het is zelfs een soort indirect bewijs van de betrouwbaarheid van deze geschiedenis. Wie kan zoiets nou verzinnen?Ten derde krijgt Job alles dubbel terug, behalve zijn kinderen. Mogelijke verklaring: dit is een teken van het feit, dat hij in het hiernamaals die 10 eerste ook weer terug krijgt
Gershwin schreef:surfer schreef:leuk hé! Hij had er al tien, dus hij krijgt geen 20 nieuwe, maar 10 erbij. Had ik tot voor kort altijd overheen gelezen. Het is zelfs een soort indirect bewijs van de betrouwbaarheid van deze geschiedenis. Wie kan zoiets nou verzinnen?Ten derde krijgt Job alles dubbel terug, behalve zijn kinderen. Mogelijke verklaring: dit is een teken van het feit, dat hij in het hiernamaals die 10 eerste ook weer terug krijgt
Het is COOL!!!ik kwam op het idee door Philip Yancey, las er zelf ook altijd overheen... Maar wijst m.i. wederom op het centraal staan van eeuwige ipv tijdelijke dingen (dit in reactie op mezelf)
Klaas schreef:Ik wil niet zover gaan als Elsa en stellen dat we het spreken over emoties in dezelfde lijn moeten zien als het spreken over Gods handen etc,
Klaas
Elsa schreef:God is Liefde. Dit is geen emotie van God, maar een kenmerk van Zijn Wezen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten