goofy1978 schreef:caprice schreef:goofy1978 schreef:caprice schreef:goofy1978 schreef:maar als je uitverkoren bent zul je er zeker komen vruchten of niet.
Jakobus 2:20:
Maar wilt gij weten, o ijdel mens, dat het geloof zonder de werken dood is?
ik bedoel dat als je goddeloos leeft,en geen voorbeeldige levenswandel hebt.je toch uitverkoren kunt zijn
dan komt je uitverkiezing niet in de vruchten openbaar.
Jawel, want zij die van eeuwigheid verkoren zijn worden in de tijd toegebracht en zullen vruchten dragen. De één dertig, de ander zestig en de andere honderdvoud.
Ik begrijp je stelling niet, want hoe kan iemand verkoren zijn en onbekeerd sterven? Dat is onmogelijk.
als je op je sterfbed bekeerd word en gelijk daarna sterft.
heb je
niet veel vruchten gehad.
Maar ze zijn er toch. Ook al zijn het er niet veel.
En ik zou het maar niet wagen op zo'n sterfbed, want er staat maar één voorbeeld van in de Bijbel.
Zoek de Heere als je jong bent. Waarom zouden we een groot deel, het beste deel van ons leven voor onszelf houden en onze oude zwakke jaren de Heere denken te gaan dienen? Zo makkelijk gaat dat niet, want hoe ouder de mens is, hoe kouder en onvatbaarder hij wordt voor de prediking. Er kunnen maar twee dingen zijn als een mens verder leeft. Of er is een opklimmen in de zonde, of er is verootmoediging door genade.
Het is nu de welaangename tijd. Niet later. Wanneer moet het dan gebeuren als zo'n grote zaak als de bekering uitgesteld wordt? Als het vandaag niet gebeurd, waarom morgen wel dan? En om welke reden kan ik dan aannemen dat het volgende week of volgend jaar wel gebeurt dan?
De Heere vraagt nu ons hart.