Denkertje21 schreef:Gek he, dat die mannen van Sodom even later met de DOCHTERS van Lot aan de haal gaan.
Dat staat er niet. Lot biedt zijn dochters aan (!), maar ze gaan er niet op in.
De vraag of homosexualiteit een
geaardheid (dus aangeboren) is, is wetenschappelijk gezien niet te beantwoorden. De term 'sexuele geaardheid' is niet ingeburgerd geraakt door een wetenschappelijk onderbouwde verandering van inzicht, maar door de propaganda van de homo-lobby.
Voor veel christenen is het een heel belangrijke vraag of h.s. aangeboren is, of niet. De gedachte is dan, dat je aan een geaardheid weinig kunt doen en dat het dan moeilijk zonde kan zijn. Als het daarentegen een keuze is, dan zou het pas zonde zijn. Het merkwaardige is, dat diezelfde christenen ook in de zondige natuur van de mens geloven en dus dat de neiging tot zonde in het algemeen aangeboren is. Maar daaruit mag je dan weer niet de conclusie trekken, dat het geen zonde is, omdat het aangeboren is... Wie het snapt, mag het uitleggen.
Volgens mij is die hele vraag naar de oorsprong van h.s. niet zo belangrijk, maar het lijkt me zuiverder om niet over 'geaardheid', maar over 'gerichtheid' te spreken, juist om de vraag naar de oorsprong buiten beschouwing te laten.
Waar de bijbel duidelijk over is, is dat God homosexueel handelen niet toestaat. Dat betekent niet, dat iemand er niet naar kan verlangen. Maar in dat opzicht lijkt me dat er geen verschil is met andere zonden. Naar iedere zonde kun je verlangen: naar machtswellust, naar hoererij, naar dronkenschap, noem maar op. Het zijn de 'werken van het vlees', die gekruisigd dienen te worden. Althans, dat lees ik toch in m'n bijbel en ik geloof het.
Denkertje21 schreef:Ervaring? Ik was het wel in één keer! Namelijk al direct bij mijn geboorte. Ik heb mijzelf nooit anders gekend.
Wil je ons laten geloven, dat jij in de wieg al over jongetjes lag te fantaseren? Of als kleuter? Een klein kind heeft geen sexuele verlangens naar anderen toe.
froske schreef:Natuurlijk is die toegedacht. Waarom zou Denkertje anders op deze wereld staan met deze geaardheid en meerdere met hem? God bestuurt alles en Hij zal hiermee dus echt wel een bedoeling hebben en gaat ook met ieder Zijn eigen weg
Dus alles wat gebeurt is Gods wil? Dan bestaat er geen zonde. Dan is het tamelijk overbodig om te bidden "Uw wil geschiede". De bijbel leert niet, dat God alles bepaalt en dat alles wat gebeurt Zijn wil is.