Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 15 aug 2006 15:15

waarschijnlijk inderdaad een splintergroep. En het is hun goed recht, er is niet geschoten op Israelisch grondgebied.

Zulke omzeiling-van-de-regels zul je altijd blijven houden.
what the soul hides, blood tells

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 15 aug 2006 15:43

salty schreef:want Israel is het niet gelukt om
a)de raket aanvallen uit te schakelen..
b) de Hezbollah te ontwapenen

Dit had Israel toch ook niet kunnen lukken in zo'n korte periode?

c) de jongens terug naar huis te halen.

misschien kunnen ze geruild worden tegen die hezbollahfiguren die zijn gevangen genomen.

Inmiddels is het wel duidelijk geworden dat de vijand goed bewapend is
en bizonder taai is .

als jullie niet oppassen heb je straks in de Gazastrook hetzelfde probleem.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 15 aug 2006 22:27

Dit had Israel toch ook niet kunnen lukken in zo'n korte periode?

daarom denkt hezbollah ook dat ze gewonnen hebben, in syrie gaan nu ook stemmen op, die zeggen dat het gebleken is dat israel niet meer zo sterk is als ze eerst dachten en dat de tijd spoedig aan zal breken om de golan hoogten weer terug te veroveren......

als jullie niet oppassen heb je straks in de Gazastrook hetzelfde probleem.

hebben we eigenlijk al , en als we de bergen van Juda en Shomron zouden terug geven daar natuurlijk ook. ook de talibanheeft dezelfde taktieken en meer en meer gevaarlijke groepen daan op de maanier ondergronds...

ik denk ook niet dat de huidige wapenstilstand veel betekenis heeft op de langere termijn.
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 15 aug 2006 22:41

Hmm ik vraag het me af of het ze zal lukken om eventjes over Israël heen te walsen. Als ik deze Wiki lees;

Het land beschikt nu over ruim 4000 tanks en de organieke sterkte van de pantsermacht is na mobilisering groter dan die van de Verenigde Staten.

Ze hebben een grotere pantsermacht dan de Verenigde Staten. Lijkt me niet mis.

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 16 aug 2006 08:55

Of een legermacht altijd zoveel uitmaakt wie er sterker is, of juist niet..
Goed, het is handig, maar verder zegt het niets over een evt. afloop.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 16 aug 2006 09:32

jip_86 schreef:Hmm ik vraag het me af of het ze zal lukken om eventjes over Israël heen te walsen. Als ik deze Wiki lees;

Het land beschikt nu over ruim 4000 tanks en de organieke sterkte van de pantsermacht is na mobilisering groter dan die van de Verenigde Staten.

Ze hebben een grotere pantsermacht dan de Verenigde Staten. Lijkt me niet mis.

Israël heeft zoveel aanvallen moeten te verduren gehad de afgelopen decennia, waardoor een goed georganiseerde defensie vanzelf wel komt...

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 16 aug 2006 09:39

Zijn alle aanvallen afgewend door hun geweldige legermacht?
Ik bedoel.. eens hadden ze die niet, en toch hebben ze heel wonderlijk, "gewonnen" .. (wat is winnen in zo'n situatie)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 16 aug 2006 10:16

Mariekje88 schreef:Zijn alle aanvallen afgewend door hun geweldige legermacht?
Ik bedoel.. eens hadden ze die niet, en toch hebben ze heel wonderlijk, "gewonnen" .. (wat is winnen in zo'n situatie)

Dezen vermelden van wagens, en die van paarden; maar wij zullen vermelden van den Naam des HEEREN, onzes Gods. :wink: (Psalm 20:8 ).

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 16 aug 2006 11:34

salty schreef:daarom denkt hezbollah ook dat ze gewonnen hebben, in syrie gaan nu ook stemmen op, die zeggen dat het gebleken is dat israel niet meer zo sterk is als ze eerst dachten en dat de tijd spoedig aan zal breken om de golan hoogten weer terug te veroveren......

Ik geloof er geen klap van, dat de Hezbollah leiders denken dat ze gewonnen hebben. Het is gewoon ordinaire propaganda, die hun qua steun onder de Libanezen overigens geen windeieren zal leggen. In die zin hebben ze gewonnen. Verder zijn er alleen maar verliezers.

jip_86 schreef:Ze hebben een grotere pantsermacht dan de Verenigde Staten. Lijkt me niet mis.

Klopt, maar de VS is op die manier veel sterker dan de Taliban en alle strijdende groepen in Irak bij elkaar. Toch krijgen ze die groepen er niet onder, door de guerilla taktieken. En dat is ook het probleem van Israël. De Hezbollah tactiek is: vuur de raket af van een mobiel launcher en maak dat je weg komt. Vervolgens gaat Israël dan de plek waar die launcher stond bombarderen, met als gevolg burgerslachtoffers en imagoschade voor Israël, maar een ongeschonden launcher. Het is zoiets als een kanon inzetten tegen een muggenplaag. Omdat het niet lukte hadden ze dan ook vlak voor het bestand besloten tot een uitgebreide grondoorlog, om een bezettingszone te maken. Dat zou - overigens na grote verliezen - wel gewerkt hebben, want het werkte ook ten tijde van de bezetting van Gaza en de Westelijke Jordaanoever. Sterker, dat was de primaire reden van die bezettingen. Na Oslo begon de ellende pas echt, omdat die buffers er niet meer waren. Al die tanks houden ook geen zelfmoordterroristen tegen.

Inderdaad, Israël zal niet zomaar van de kaart geveegd worden, tenzij misschien - wat God verhoede - nucleair. Maar de problemen waar ze nu actueel mee te kampen hebben, kennen geen eenvoudige en ook geen militaire oplossing.
The Lord is the Potter, not Harry!!

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 16 aug 2006 11:38

Naar het schijnt heeft Israël zelf ook kernwapens. Dus dan zal het echt een zooitje worden.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 18 aug 2006 21:04

Frans persbureau meld op gezag van Libanon dat Israël weer aangevallen heeft en er vanaf de grond terug geschoten is. Israël heeft dit niet bevestigd.

De arabieren kennende zal het wel omgekeerd zijn :x

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 aug 2006 09:46

Iran heeft Hezbollah wederom wapens willen leveren, maar die zijn onderschept.

Tijd voor een resolutie tegen Iran of een wapenboycott ofzo.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 20 aug 2006 15:05

Optimatus schreef:Iran heeft Hezbollah wederom wapens willen leveren, maar die zijn onderschept.

Dat dunkt mij een vrij naief streven.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 20 aug 2006 19:11

rafaell schreef:
Optimatus schreef:Iran heeft Hezbollah wederom wapens willen leveren, maar die zijn onderschept.

Dat dunkt mij een vrij naief streven.

Die naïviteit is in feite al gebleken met resolutie 1701.

Vanaf het eerste moment heeft Hezbollah al gezegd dat ze zich niet zal laten ontwapenen. (In feite een al een verbale schending van de resolutie).
Inmiddels heeft de Libanese regering al gezegd dat ze niet mee zal werken aan het ontwapenen van Hezbollah (logisch, er zitten immers Hezbollers in de Libanese regering).
En in de derde plaats heeft de VN geen zin en geen macht om de Hezbollah te ontwapenen. (Een maand lang heeft de wereld Israel lopen vertellen hoe ze het niet moeten doen, en nu diezelfde werelgemeenschap een bijdrage kan leveren moeten ze lopen leuren om een VN vredesmacht bij elkaar te sprokkelen, ofwel: De beste stuurlui stonden weer eens aan de wal.)

Het is eigenlijk precies zoals een Israelische militair uitlegde: In het westen betekent een wapenstilstand niet meer op elkaar schieten. In het M.O. betekent een wapenstilstand hergroeperen en herbewapenen.
Dat laatste is, gezien de actie van de IDF alweer aan de gang, en dus van de Hezbollah een feitelijke schending van resolutie 1701.
En weer krijgt Israel de schuld.....
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 23 aug 2006 09:44

Dit vind ik opmerkelijk:

Afbeelding

Dit plaatje staat op een Iraanse website die door Hezbollah wordt gerund, met het onderschrift dat dit het Israelische schip is dat door een van hun raketten is geraakt.

Op een Australische website vraagt men zich ondertussen af of Hezbollah niet toevallig een Australisch schip heeft geraakt, want dit is de HMAS Torrens, die opzettelijk door de Australische marine is getorpedeerd tijdens proeven. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”