Ondergewicht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 09 aug 2006 21:08

Andréa B. schreef:
hermanmulder schreef:aan de lange kant ben (1.96)

Ieks, ben ik dan echt zo klein...? 8) :wink:

Aan de lange kant zeggie dan nog, tsjee... Kan je niet wat aan mij geven... ;)

Haha.. :D Is heel makkelijk, vooral toen mn moeder vroeger de snoepjes zo hoog mogelijk verstopte :P

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 09 aug 2006 21:10

hermanmulder schreef:
Andréa B. schreef:
hermanmulder schreef:aan de lange kant ben (1.96)

Ieks, ben ik dan echt zo klein...? 8) :wink:

Aan de lange kant zeggie dan nog, tsjee... Kan je niet wat aan mij geven... ;)

Haha.. :D Is heel makkelijk, vooral toen mn moeder vroeger de snoepjes zo hoog mogelijk verstopte :P

Haha... :) bij ons stonden ze altijd op het aanrechtje bij de vaatwasser, zou dat het zijn?? ;)
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 09 aug 2006 21:20

Die kans is idd aanwezig, dat het daar aan lag :? Is soms wel lastig, ik ging met vrienden op vakantie in een renault clio (echt heel klein)... Dan ben ik aan het einde van de reis, echt blij dat ik uit mag stappen.. Maar nu weer ontopic :wink:

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 11 aug 2006 10:45

Charlotte schreef:Hm....... ik zou wel eens willen weten hoe dik/dun Adam en Eva waren.... :-k

Ik denk zéker niet dik. Ze aten eerst nog geen vlees maar alleen vruchten en zaaddragende planten ofzoiets, dus.. Er bestaat zelfs een dieet dat daar op gebaseerd is:)

Mja.. ik vroeg me eigenlijk iets af.. Want dat overgewicht slecht is weet iedereen, omdat je spieren en botten dan erg belast worden, en je hart dus ook.. En je aderen slippen dicht en weet ik veel wat meer.. Maar sommige mensen doen ook zo overdreven over ondergewicht, dat dan je spieren afbreken, dat je hartritmestoornissen kan krijgen en weet ik veel.. Maar volgens mij valt dat echt heel erg mee!! Eigenlijk geloof ik er niet veel van.. Ja, okeey.. als je echt een skelet bent natuurlijk wel:) Maar dan leef je ook niet meer dus das logisch :? .. Srry, btje cru.. maar weet nie hoe ans 2 say..

Hoe denken jullie daar over?
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 11 aug 2006 11:34

girliegirl schreef:Ik denk zéker niet dik. Ze aten eerst nog geen vlees maar alleen vruchten en zaaddragende planten ofzoiets, dus.. Er bestaat zelfs een dieet dat daar op gebaseerd is:)

Die zullen dan een flink vitamine B tekort hebben gehad :mrgreen:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 11 aug 2006 11:36

Ondergewicht is wel gevaarlijk:

Een te laag gewicht kan risico’s voor de gezondheid met zich meebrengen. De conditie kan achteruit gaan en iemand kan zich sneller lusteloos en moe voelen. Ook neemt waarschijnlijk de kans op botbreuken toe. Een BMI van 18,5 of minder is een ernstige risicofactor voor osteoporose (botontkalking).

(bron)

Galstenen

Vrouwen die vier tot tien kilo afvallen hebben een groter risico op galstenen. Het risico neemt toe naarmate er meer gewicht is verloren.

Lagere botdichtheid

Mensen met overgewicht hebben een verhoogde botdichtheid. Deze botdichtheid neemt af na gewichtsverlies. Het is onzeker of de botmassa weer toeneemt met het gewicht. Om osteoporose te voorkomen, is het verstandig niet te extreem af te vallen. Ook het effect van gewichtsschommeling is niet duidelijk.

( bron
)

Deze link geeft het tegendeel aan, uit een recent onderzoek blijkt dat overgewicht helemaal niet zo schadelijk is als iedereen zegt.
Ten eerste zijn de risico’s van overgewicht (een BMI van 25 tot 30) zeer klein en inconsistent. Het laatste gezaghebbende onderzoek18 laat zelfs zien dat in alle gevallen de overlijdensrisico’s van overgewicht kleiner zijn dan die van een normaal gewicht. Voor mensen tussen 25 en 60 jaar die nooit hebben gerookt, geldt dat een normaal gewicht een 50 procent groter overlijdensrisico geeft dan overgewicht. Voor deze categorie geldt zelfs dat obesitas (BMI van 30 tot 35) een kleiner overlijdensrisico geeft. Alleen een BMI boven de 35 geeft consistent een groter risico op overlijden dan een ‘normaal’ gewicht.
Gezondheidsrisico’s zijn dus verbonden aan extreme afwijkingen van de norm. En dat geldt zowel naar boven als naar beneden. Over de gevaren van ondergewicht wordt echter ten onrechte geheel gezwegen in het actuele mediageweld. In combinatie met het eerste punt is deze tweede ondeugdelijkheid een uiterst bedenkelijke omissie.

(bron)

Ik denk zelf dat onder en bovengewicht schadelijk is. Als je té dun of té dik bent is dat ongezond. En bovendien is het goed om na te gaan waarom je af wilt vallen; als je een gezond gewicht hebt, is dat helemaal niet nodig :)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 11 aug 2006 11:38

O.o, ik lees nu net in mijn eigen quote dat ik in gevaar ben:
Een BMI van 18,5 of minder is een ernstige risicofactor voor osteoporose (botontkalking).

Ik heb een BMI van 17.. *zucht* ;)

Moontjuh
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Moontjuh » 11 aug 2006 12:39

ik heb een bmi van 24 wil naar un bmi van 21...
ben al op weg....
- 4.5 kilo
aye voel me licht worde!!!

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 11 aug 2006 13:11

Ik merk heel duidelijk de gevaren van ernstig ondergewicht. 2 maanden geleden woog ik nog maar 44 kilo en ik kon echt niets meer, was kortademig, totaal geen kracht, mijn maag en darmen gaven het op, hartklachten, eigenlijk liet mijn lichaam het gewoon afweten.
Dat was vreselijk beangstigend maar aan de andere kant kon ik het niet laten om ook een zekere vorm van trotsheid te voelen omdat ik zo dun was geworden. Ik moet nu heel erg oppassen dat ik niet weer zo diep zink, hoe graag ik ook lichter wil zijn maar de risico's zijn toch wel erg groot, maarja...wie mooi wil zijn moet pijn lijden zeggen ze dan he.

Ik ben nu dus wel iets aangekomen maar iedereen die ik ken zegt dat ik er ongezond uitzie en veel te dun ben maar ik vind mezelf nu alweer te dik, smerig vies vet. Ik besef aan de ene kant heel goed dat ik mezelf kapot maak maar de ziekte is zo sterk en overheerst bij alles wat ik eet weer en geef ik er aan toe want elke keer als ik voor de spiegel sta ben ik doodongelukkig om wat ik zie.
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 11 aug 2006 14:10

Pfoe moeilijk Leilah. Je vindt je zelf toch te dik als je wat aangekomen bent. Helpt het niet om te denken dat 99,9% van de dames meer weegt dan jij?

In ieder geval sterkte ermee!
Afbeelding

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 11 aug 2006 14:17

Gelukkig is mijn BMI prima! En als je dat hoort van mensen met ondergewicht ga ik me niet meer echt zorgen maken over mijn omvang...Dat lijkt me ook niet echt prettig!

Sterkte ermee in ieder geval!
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 aug 2006 17:49

reform schreef:Pfoe moeilijk Leilah. Je vindt je zelf toch te dik als je wat aangekomen bent. Helpt het niet om te denken dat 99,9% van de dames meer weegt dan jij?

In ieder geval sterkte ermee!

Idd meis, sterkte!

Zoals Reform al zei..Soms zie ik van die mega dunnen meiden lopen, als ik vergelijk met mezelf :shock: Maar anderzijds zullen dames die weer dikker zijn dan jou/mij weer denken; zó, wat een figuurtje heeft zij man :o

Ook ik moet bekennen dat ik er iets te vaak mee bezig ben, maar zie mezelf nog steeds niet als 'te dik'. Tot dusver hoef ik me geen zorgen te maken dan :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 aug 2006 18:04

Deze knaap weeg 61, is 1.81 lang en heeft een buikomtrek van 71 cm dat maakt een BMI van 18.4; ondergewicht dus :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 aug 2006 18:10

Dat wordt een extra frietje halen Raido 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 11 aug 2006 18:52

Ik met mijn 1.88 en 72 kg kom op een bmi van 20 en een beetje. Niet slecht dus :)

Terug naar “Archief”