Andréa B. schreef:hermanmulder schreef:aan de lange kant ben (1.96)
Ieks, ben ik dan echt zo klein...?![]()
Aan de lange kant zeggie dan nog, tsjee... Kan je niet wat aan mij geven...
Haha..

Moderator: Moderafo's
hermanmulder schreef:Andréa B. schreef:hermanmulder schreef:aan de lange kant ben (1.96)
Ieks, ben ik dan echt zo klein...?![]()
Aan de lange kant zeggie dan nog, tsjee... Kan je niet wat aan mij geven...
Haha..Is heel makkelijk, vooral toen mn moeder vroeger de snoepjes zo hoog mogelijk verstopte
Charlotte schreef:Hm....... ik zou wel eens willen weten hoe dik/dun Adam en Eva waren....
Een te laag gewicht kan risico’s voor de gezondheid met zich meebrengen. De conditie kan achteruit gaan en iemand kan zich sneller lusteloos en moe voelen. Ook neemt waarschijnlijk de kans op botbreuken toe. Een BMI van 18,5 of minder is een ernstige risicofactor voor osteoporose (botontkalking).
Galstenen
Vrouwen die vier tot tien kilo afvallen hebben een groter risico op galstenen. Het risico neemt toe naarmate er meer gewicht is verloren.
Lagere botdichtheid
Mensen met overgewicht hebben een verhoogde botdichtheid. Deze botdichtheid neemt af na gewichtsverlies. Het is onzeker of de botmassa weer toeneemt met het gewicht. Om osteoporose te voorkomen, is het verstandig niet te extreem af te vallen. Ook het effect van gewichtsschommeling is niet duidelijk.
Ten eerste zijn de risico’s van overgewicht (een BMI van 25 tot 30) zeer klein en inconsistent. Het laatste gezaghebbende onderzoek18 laat zelfs zien dat in alle gevallen de overlijdensrisico’s van overgewicht kleiner zijn dan die van een normaal gewicht. Voor mensen tussen 25 en 60 jaar die nooit hebben gerookt, geldt dat een normaal gewicht een 50 procent groter overlijdensrisico geeft dan overgewicht. Voor deze categorie geldt zelfs dat obesitas (BMI van 30 tot 35) een kleiner overlijdensrisico geeft. Alleen een BMI boven de 35 geeft consistent een groter risico op overlijden dan een ‘normaal’ gewicht.
Gezondheidsrisico’s zijn dus verbonden aan extreme afwijkingen van de norm. En dat geldt zowel naar boven als naar beneden. Over de gevaren van ondergewicht wordt echter ten onrechte geheel gezwegen in het actuele mediageweld. In combinatie met het eerste punt is deze tweede ondeugdelijkheid een uiterst bedenkelijke omissie.
reform schreef:Pfoe moeilijk Leilah. Je vindt je zelf toch te dik als je wat aangekomen bent. Helpt het niet om te denken dat 99,9% van de dames meer weegt dan jij?
In ieder geval sterkte ermee!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten