Ik ben erg benieuwd!
Heeft iemand ervaring met de CHE? of SPH

Moderator: Moderafo's
Yennie schreef:Ik begin dit jaar aan de opleiding SPH in Ede.
Ik ben erg benieuwd!
Yennie schreef:Ik begin dit jaar aan de opleiding SPH in Ede.
Ik ben erg benieuwd!
MissF schreef:Yennie schreef:Ik begin dit jaar aan de opleiding SPH in Ede.
Ik ben erg benieuwd!
Yes, me too, SPH op de CHE.
De school vind ik helemaal geweldig, de opleiding ookIk snap niet altijd waarom deze SPH landelijk op 1 staat, ik vind de theoretische kennis enzo soms echt te krapjes (maar ik ben in het tweede jaar ingestroomd, dus heb dat misschien precies gemist).
Verder heb ik het heel erg naar mijn zin op de CHE en de SPH, maar ik ben gewoon school int algemeen zat, en ga komend jaar gelukkig stage lopen, een jaar lang, en ik hoop dan in deeltijd verder te kunne studeren, dat laatste jaartje.
Heel veel plezier en succes iig met ontgroeningsweek en op de SPH!
Abdijbiertje om 1:00 schreef:Ik pak na 5 jaar werken weer een studie op, nl Logistiek en Technische Vervoerskunde in Zwolle (Windesheim). Heeft iemand ervaring met het oppakken van een studie na een tijd niks gedaan te hebben? Zo ja, waar moet ik voor oppassen?
Nu we toch bezig zijn over studies: Ik zoek tweedehands studieboeken..... wie kan mij helpen?
Loezje schreef:Abdijbiertje om 1:00 schreef:Ik pak na 5 jaar werken weer een studie op, nl Logistiek en Technische Vervoerskunde in Zwolle (Windesheim). Heeft iemand ervaring met het oppakken van een studie na een tijd niks gedaan te hebben? Zo ja, waar moet ik voor oppassen?
Nu we toch bezig zijn over studies: Ik zoek tweedehands studieboeken..... wie kan mij helpen?
Abdijbiertje, ga je de studie weer in voltijd volgen? Of deeltijd (of duaal)? Met voltijd studies heb ik geen ervaring, maar ik heb twee opleidingen in deeltijd gevolgd met ook tussenpozen waarin ik alleen werkte. En dan viel het best even tegen: 's avonds huiswerk i.p.v. gezellig ergens koffie drinken etc. Eerst werken en dan studeren heeft een voordeel: je weet hoe de zaken in de praktijk gaan; ook al is er geen 1:1 verband met je studie, je pikt er altijd wat van op. Bijkomend nadeel: ik moest heel erg oppassen dat ik bij bepaalde tentamens echt de antwoorden gaf 'uit het boek'; ik was veel te snel geneigd om de praktische manier te volgen en die werd niet altijd gewaardeerd door de docenten...
topkok schreef:ik heb het briljante idee om na mijn opleiding die in juni next year, is afgelopen om naar leeds te gaan een jaar voor mijn studie Hoger Hotelmanagement, dat is maar een jaar terwijl het in nederland 4 is!!!
topkok schreef:ik heb het briljante idee om na mijn opleiding die in juni next year, is afgelopen om naar leeds te gaan een jaar voor mijn studie Hoger Hotelmanagement, dat is maar een jaar terwijl het in nederland 4 is!!!
Abdijbiertje om 1:00 schreef:Ik ga de studie in voltijd volgen. Best heftig, want je moet je leven op een heel aantal punten aanpassen, om maar te beginnen met het uitgavenpatroon. Dat is bij mij nooit echt best geweest, maar goed, die angsten neem ik niet mee mn studietijd in. Ik heb er ongelofelijk veel zin in.
Het nadeel van huiswerk maken onder koffietijd zal ik niet echt ervaren. Ik ben nu nog vrachtwagenchauffeur, rij 4 dagen in Belgie, en maak zo'n 70/80 uur per week, dus ik denk dat ik meer vrije tijd overhoud dan nu. In een gesprek met een docent kwam al naar voren dat ik vrijstelling voor bepaalde stages zou kunnen krijgen vanwege mijn werkervaring. Vond ik best vreemd, maar blijkbaar leer je dus genoeg tijdens het werk. Scheelt weer een stage, kan ik volop gaan rijden! En dat betekent doekoe!.
Goed dat je aangeeft dat je niet teveel moet gaan denken in de praktijk. Je bent natuurlijk snel geneigd dat te gaan doen omdat de situaties in een boek lang niet altijd overeenkomen met de werkelijkheid. Ik zal het meenemen tijdens de tentamens.
Ik heb er ongelofelijk veel zin in, echter, nu het steeds dichterbijerderderder komt zie ik er wel tegenop...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten