Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 07 aug 2006 18:04

Hé gaaf meisje, je bent een schat Afbeelding

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 aug 2006 18:13

gave_meid schreef:alle mensen, ik lees nou al een poosje mee, maar ik zie bijna niks anders dan ruzie :roll: kan er ook respectvol met elkaar omgegaan worden?

Het onderwerp staat mensen (zowel voor als tegen) nou eenmaal nauw aan het hart, dan wil het respect nog wel eens vergeten worden. Goed dat je er iedereen aan herinnert.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 07 aug 2006 19:24

ben toch wel benieuwd naar de reactie van Columbus...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 08 aug 2006 10:17

Cisca schreef:
rosekapje schreef:
Riska schreef:
Rosekapje schreef:Allereerst moeten ze Jezus Christus leren kennen als hun verlosser, en Hem aannemen.

Oké, als dat geldt voor alle mensen dan en niet specifiek voor homo's, want dat zou impliceren dat ze niet geaccepteerd zijn zoals ze zijn...

Tuurlijk geldt dat voor alle mensen, het is van wezenlijk belang dat een ieder de liefde van Christus mag ervaren. Niemand uitgesloten.

*heeft een gruwelijke afkeer aan het woord moeten*

Wie bepaalt wat iemand moet, niemand, heb gewoon respect voor iemand zoals hij/zij is.

Zo gauw er moeten in het spel komt ga ik direct steigeren, dat heb ik veel en veel te vaak gehoord!

Nee, Cisca iedereen moet het woord van onze Heere God gehoord. Het is de opdracht van christenen om het Woord van God uit te dragen, dat staat meerdere malen in de bijbel.
Niet christenen, willen er misschien niet mee geconfronteerd worden, waaronder jij misschhien, ik las elders in een posting van je dat je niks gelooft. Maar toch is het onze taak. (ook moeten we wel weten wanneer te stoppen :wink: ).

En verder over het woordje moeten, moeten is geen lelijk woord, al ervaren we het misschien niet zo. Als alles wat je zou moeten zou mogen, kwam er niet veel van terecht m.i. Gruwelijk offtopic.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 08 aug 2006 11:26

rosekapje schreef:Nee, Cisca iedereen moet het woord van onze Heere God gehoord. Het is de opdracht van christenen om het Woord van God uit te dragen, dat staat meerdere malen in de bijbel.

Dat staat er inderdaad in, maar het is niet handig om het op een dwingende manier te doen, en het een ander op te leggen, dat is namelijk het gevolg van moeten.

rosekapje schreef:Niet christenen, willen er misschien niet mee geconfronteerd worden, waaronder jij misschhien, ik las elders in een posting van je dat je niks gelooft. Maar toch is het onze taak. (ook moeten we wel weten wanneer te stoppen :wink: ).

Oh, dat valt wel mee, inderdaad geloof ik nergens meer in, maar dat is pas van later datum, 'k heb een degelijke refo achtergrond.

rosekapje schreef:En verder over het woordje moeten, moeten is geen lelijk woord, al ervaren we het misschien niet zo. Als alles wat je zou moeten zou mogen, kwam er niet veel van terecht m.i. Gruwelijk offtopic.

Moeten is vreselijk, daardoor zijn tientallen jaren van m'n leven verpest, ben ik alleen gebleven, waardoor ik uiteraard ook geen eigen gezin heb, mede daardoor geloof ik niet meer enz.
Als je iets van me wilt, gebruik dan nooit het woord moeten, want dan is je kans verkeken!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 aug 2006 12:35

Is dat Gods probleem of jou probleem?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 08 aug 2006 12:59

Raido schreef:Is dat Gods probleem of jou probleem?

Hm, heeft God uberhaupt een probleem met mensen die niets moeten van moeten? En heeft Cisca uberhaupt een probleem als ze niets moet van moeten?

Scape

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 08 aug 2006 13:47

Cisca schreef: Moeten is vreselijk, daardoor zijn tientallen jaren van m'n leven verpest, ben ik alleen gebleven, waardoor ik uiteraard ook geen eigen gezin heb, mede daardoor geloof ik niet meer enz.
Als je iets van me wilt, gebruik dan nooit het woord moeten, want dan is je kans verkeken!

Au, wat een frustratie! Probeer toch even dat 'moeten' van vroeger opzij te leggen en dit niet je leven van nu te laten bepalen!

Van God moet niks. Dat weet je ook wel. Maar God gunt je wel alles. Jij gelooft niet meer in Hem, maar Hij wel in jou. Geef God nou geen schop, ook al ben je teleurgesteld in Z'n onderdanen, oftewel brave kerkmensen...

God was er voor mij als homo, toen veel 'christenen' me kwamen vertellen wat ik moest doen en dat ik zo niet mocht zijn of leven. Wow Christa, 'k wou dat ik je even iets kon laten zien van die liefdevolle blikken die God me gaf. Ik moest helemaal niks meer, maar ik kon mooi niet om zoveel liefde heen.

En als je zoveel liefde ervaart, wil ik dat maar zoveel mogelijk door geven en begrip op brengen voor anderen die toch weer met dat onheilige moeten aankomen draven.

Ik hoor hier ook dat ik als homo dit 'moet' en dat 'moet'... Nou en? Van mijn God mág ik er zijn, zoals ik ben. Ik moet Hem niet volgen, maar ik wil nergens anders zijn!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 08 aug 2006 17:30

gave_meid schreef:en wat wil je zeggen met dat de homo's in jou kenniskring alleen maar voor verdriet zonde en verdeeldheid hebben gezorgd? Wil je nou zeggen dat homo's maar slecht zijn? voor verdriet enz, zorgen? :roll:

nee, dat wil ik niet zeggen en dat heb ik ook niet gezegd

Columbus
er is ook nog zoiets als het woord 'zedelijkheid' wat nog steeds bestaat ondanks dat het ouderwets klinkt
Mr.Sokkie
tja, als je iedereen weer met hooggesloten boorden en rokken tot over den enkels wilt hebben...

dat heb ik ook niet gezegd. ik snap nu wel dat wij verschillen van mening over wat zedelijk is.
Quote Columbus
wat wil je daarmee zeggen? dat iedere christen die dvds koopt of huurt? of wat?
Quote Mr.Sokkie
Het zijn vast niet alleen christenen die die DVD's kopen. Wat ik maar wilde aangeven is dat er blijkbaar onderscheid wordt gemaakt tussen mannen-stellen en vrouwen-stellen. In een door mannen gedomineerde maatschappij wordt mannen-homofilie nou eenmaal als bedreigender ervaren dan vrouwen-homofilie. Dat is altijd al zo geweest. Zelfs in de Bijbel wordt seks tussen mannen wel afgekeurd, maar vind je niks over seks tussen vrouwen.

Rom:26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen, want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature
of mannenhomofilie bedreigender is dan vrouwen homofilie? geen idee, daar hou ik me niet mee bezig

nee hoor, niet iedere homo is zo
geen homo's in mijn kennissenkring? laat ik het zo zeggen, die homo's die tot mijn 'bekenden' horen hebben alleen voor veel verdriet, zonde en verdeeldheid gezorgd.

Dat is misschien ook wel de rede waarom je hier zo'n afkeer van hebt. Negatieve ervaringen met mensen kunnen je beeld totaal veranderen. Ik hoop voor je dat je ooit nog homo's zal tegenkomen die bewijzen dat ze niet allemaal verdriet, zonde en verdeeldheid zaaien.

ik heb geen afkeer van mijn homofiele medemens, heb ik ook nooit gezegd. van feestjes als de Gay Pride heb ik een afkeer net zoals ik een afkeer heb van bv de Dance Parade.
ik heb ook homo''s als klant, hele nette en minder nette mensen. net zoals bij hetero's die ik als klant heb maar daar gáát het niet om. het gaat erom dat ik het er gewoon niet mee eens kan zijn dat homosexueel gedrag goed word gekeurd als de Bijbel het afkeurt. en ik ga al die teksten niet nog eens aanhalen want er is al zat over geschreven en gepraat.
die mening heb ik en jullie dus niet, mag ik mijn eigen mening hebben? en ook hier op het forum neerzetten?

columbus schreef:
geen homo's in mijn kennissenkring? laat ik het zo zeggen, die homo's die tot mijn 'bekenden' horen hebben alleen voor veel verdriet, zonde en verdeeldheid gezorgd.

Denkertje schreef:
Wie zorgde er dan voor verdriet, zonde en verdeeldheid? Jij of de homo's? Kan het niet zo zijn dat jij voor veel verdriet, zonde en verdeeldheid hebt gezorgd doordat jouw visie niet bij die van hen paste?

Kan het niet zo zijn dat juist het verdriet bij hen lag omdat ze niet werden geaccepteerd als homo's? Ik heb al zoveel verdriet en pijn ervaren en gezien juist omdat mijn broeders en zusters in Christus meenden om op Gods plaats te moeten gaan zitten!

zelfs ik ben niet volmaakt en maakt fouten 8) :wink:
je kan wel wat suggereren maar ik ga er niet op in. wat ik hierboven schreef staat er en ik ga mijn privé leven hier niet blootleggen.

quote Cisca
Denkertje, dat is moeilijker, dan moet iemand zich er echt in verdiepen, stel je eens voor dat hij tot andere gedachten zou komen

moet...moet :mrgreen: wie hield er niet van het woord 'moet'?
hoe meer ik me er in verdiepte, hoe meer ik tot de conclusie kwam dat homosexualiteit zonde is.
(en voor het 'evenwicht': er zijn ook hetero's die sexuele zonden doen. anders krijg ik dat verwijt weer)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 aug 2006 17:58

En zorgen de nette homo's in je klantenkring nu ook voor allemaal problemen, of valt dat uiteindelijk wel mee? :)

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 08 aug 2006 18:38

Aragorn schreef:En zorgen de nette homo's in je klantenkring nu ook voor allemaal problemen, of valt dat uiteindelijk wel mee? :)

dat zijn hele lieve jongens :wink:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 aug 2006 18:41

Gelukkig maar dan. :wink:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 08 aug 2006 19:52

columbus schreef:quote Cisca
Denkertje, dat is moeilijker, dan moet iemand zich er echt in verdiepen, stel je eens voor dat hij tot andere gedachten zou komen

moet...moet :mrgreen: wie hield er niet van het woord 'moet'?
hoe meer ik me er in verdiepte, hoe meer ik tot de conclusie kwam dat homosexualiteit zonde is.
(en voor het 'evenwicht': er zijn ook hetero's die sexuele zonden doen. anders krijg ik dat verwijt weer)

Precies, als je iets doet omdat moet, is het niet leuk, als je het uit je zelf doet, geeft dat aan dat je je probeert in te leven in iets of iemand, dat laatste bleek absoluut niet uit je posting, dan was die niet zo ongenuanceerd beschuldigend geweest.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 08 aug 2006 20:09

hmm, en wat doe jij dan genuanceerd beschuldigen? :roll:

ik kan uit 'eigen ervaring' vertellen dat als er iemand is geweest die zich probeerde in te leven in een homo dat dat wel columbus is geweest.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 08 aug 2006 20:22

columbus schreef:nee hoor, niet iedere homo is zo :roll:

Dit is een ongenuanceerde beschuldiging betreffende homo's, ook hetero's kunnen voor verdriet en ellende zorgen, er staat totaal geen onderbouwing bij!

Terug naar “Archief”