Moderator: Moderafo's
gave_meid schreef:alle mensen, ik lees nou al een poosje mee, maar ik zie bijna niks anders dan ruziekan er ook respectvol met elkaar omgegaan worden?
Cisca schreef:rosekapje schreef:Riska schreef:Rosekapje schreef:Allereerst moeten ze Jezus Christus leren kennen als hun verlosser, en Hem aannemen.
Oké, als dat geldt voor alle mensen dan en niet specifiek voor homo's, want dat zou impliceren dat ze niet geaccepteerd zijn zoals ze zijn...
Tuurlijk geldt dat voor alle mensen, het is van wezenlijk belang dat een ieder de liefde van Christus mag ervaren. Niemand uitgesloten.
*heeft een gruwelijke afkeer aan het woord moeten*
Wie bepaalt wat iemand moet, niemand, heb gewoon respect voor iemand zoals hij/zij is.
Zo gauw er moeten in het spel komt ga ik direct steigeren, dat heb ik veel en veel te vaak gehoord!
rosekapje schreef:Nee, Cisca iedereen moet het woord van onze Heere God gehoord. Het is de opdracht van christenen om het Woord van God uit te dragen, dat staat meerdere malen in de bijbel.
rosekapje schreef:Niet christenen, willen er misschien niet mee geconfronteerd worden, waaronder jij misschhien, ik las elders in een posting van je dat je niks gelooft. Maar toch is het onze taak. (ook moeten we wel weten wanneer te stoppen).
rosekapje schreef:En verder over het woordje moeten, moeten is geen lelijk woord, al ervaren we het misschien niet zo. Als alles wat je zou moeten zou mogen, kwam er niet veel van terecht m.i. Gruwelijk offtopic.
Cisca schreef: Moeten is vreselijk, daardoor zijn tientallen jaren van m'n leven verpest, ben ik alleen gebleven, waardoor ik uiteraard ook geen eigen gezin heb, mede daardoor geloof ik niet meer enz.
Als je iets van me wilt, gebruik dan nooit het woord moeten, want dan is je kans verkeken!
gave_meid schreef:en wat wil je zeggen met dat de homo's in jou kenniskring alleen maar voor verdriet zonde en verdeeldheid hebben gezorgd? Wil je nou zeggen dat homo's maar slecht zijn? voor verdriet enz, zorgen?
Columbus
er is ook nog zoiets als het woord 'zedelijkheid' wat nog steeds bestaat ondanks dat het ouderwets klinkt
Mr.Sokkie
tja, als je iedereen weer met hooggesloten boorden en rokken tot over den enkels wilt hebben...
Quote Columbus
wat wil je daarmee zeggen? dat iedere christen die dvds koopt of huurt? of wat?
Quote Mr.Sokkie
Het zijn vast niet alleen christenen die die DVD's kopen. Wat ik maar wilde aangeven is dat er blijkbaar onderscheid wordt gemaakt tussen mannen-stellen en vrouwen-stellen. In een door mannen gedomineerde maatschappij wordt mannen-homofilie nou eenmaal als bedreigender ervaren dan vrouwen-homofilie. Dat is altijd al zo geweest. Zelfs in de Bijbel wordt seks tussen mannen wel afgekeurd, maar vind je niks over seks tussen vrouwen.
nee hoor, niet iedere homo is zo
geen homo's in mijn kennissenkring? laat ik het zo zeggen, die homo's die tot mijn 'bekenden' horen hebben alleen voor veel verdriet, zonde en verdeeldheid gezorgd.
Dat is misschien ook wel de rede waarom je hier zo'n afkeer van hebt. Negatieve ervaringen met mensen kunnen je beeld totaal veranderen. Ik hoop voor je dat je ooit nog homo's zal tegenkomen die bewijzen dat ze niet allemaal verdriet, zonde en verdeeldheid zaaien.
geen homo's in mijn kennissenkring? laat ik het zo zeggen, die homo's die tot mijn 'bekenden' horen hebben alleen voor veel verdriet, zonde en verdeeldheid gezorgd.
Wie zorgde er dan voor verdriet, zonde en verdeeldheid? Jij of de homo's? Kan het niet zo zijn dat jij voor veel verdriet, zonde en verdeeldheid hebt gezorgd doordat jouw visie niet bij die van hen paste?
Kan het niet zo zijn dat juist het verdriet bij hen lag omdat ze niet werden geaccepteerd als homo's? Ik heb al zoveel verdriet en pijn ervaren en gezien juist omdat mijn broeders en zusters in Christus meenden om op Gods plaats te moeten gaan zitten!
Denkertje, dat is moeilijker, dan moet iemand zich er echt in verdiepen, stel je eens voor dat hij tot andere gedachten zou komen
columbus schreef:quote CiscaDenkertje, dat is moeilijker, dan moet iemand zich er echt in verdiepen, stel je eens voor dat hij tot andere gedachten zou komen
moet...moetwie hield er niet van het woord 'moet'?
hoe meer ik me er in verdiepte, hoe meer ik tot de conclusie kwam dat homosexualiteit zonde is.
(en voor het 'evenwicht': er zijn ook hetero's die sexuele zonden doen. anders krijg ik dat verwijt weer)
columbus schreef:nee hoor, niet iedere homo is zo![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten