Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 aug 2006 22:16

Katlheen schreef:En Hezbollah zal ook water bij de wijn doen, in plaats van alle Joden de zee in te drijven, nemen ze genoegen met 50%.....Toch?

tja, het nadeel hier is inderdaad dat een beetje redelijkheid van allebei de partijen van belang is.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 aug 2006 22:19

Yael schreef:Verders overdrijf je behoorlijk door te suggereren dat men likkebaarden naar dit conflict kijkt. Je wordt er nou niet bepaald vrolijk van.
Dat ze dat op Oud Testamentische wijze doen raakt kan noch wal.

Het lijkt er anders op dat sommigen al met gepakte koffers zitten te wachten op de vernietiging van Damascus en de volgende stap in de eindtijds-profetiën. Maar goed, ik heb me misschien wat ongelukkig uitgedrukt, daarvoor mijn excuses.

Blijkbaar is het niet mogelijk dat iemand van groep B ook meegevoel heeft met de burger(slachtoffers) van Libanon? :roll:
Net alsof het 1 het ander uitsluit.

Dat niet, het zou alleen mooi zijn als dat meegevoel eens wat vaker doorklonk in de reacties.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 07 aug 2006 00:13

we need your prayers......
Ik heb een hart voor alle mensen overal ter wereld die om onrecht en geweld en terreur en om economische uitbuiting moeten lijden. en geloof me die zijn er ook nog genoeg.
Gek genoeg staat dit rampzalig stukje grond, homeland to the jewish people al sind de oprichting in 1948 dagelijks in het nieuws. en het focuspunt van het geweten van de wereld en wat de "zionisten" doen wordt nauwkeurig in de gaten gehouden en beoordeeld en veroordeeld..maar als de zionisten bedreigd worden is dat hun eigen schuld. Als de joden bedreigd werden was dat ook hun eigen schuld,....mmmmm....!?!?!?!? Israel is als een grote slagroomtaart waar iedereen steeds een stukje vanaf probeert te snijden.
nu zijn de zionisten in de ogen van onze buren en verre neven weer eens de grote agressor die zch schuldig maken aaan "etreme genocide."...omdat ze meer land willen annexeren in hun grootse zionist plannen.

en helaas niet goed geinformeerde toeschouwers geloven deze leugens!

Waarom kan het niet stil blijven aan onze grenzen. Waarom moeten de inwoners van ons land leven onder beschietingen . Wat waren de redenen voor de eerste invasie in libanon in 1982 ----- en nu ook weer.. en de laatste drie jaar in het bizonder , zelfs na de terugtrekking uit libanon en uit ghaza.....
waar bleef het wijzende vingertje tegen bedreigende taal aan israel die wordt geuit door freaks als ahmadinnedjad en benladen???? .Waarom heeft de Hezbollah zich zo kunnen bewapenen terwijl Israel geen oorlogsplannen had integendeel, De Libanese regering Iran en syrie lieten ze hun gang gaan ...... waarom
.Maar !!!
geloof me het is een goed gegeven dat er nu actie werd ondernomen en dat we niet nog een jaar of twee hebben gewacht, want dan was de Hezbollah technologisch gezien nog weer een stuk verder geweest.
Ik zou de bevolking in de Libanon aanraden, blijf uit de buurt van de Hezbollah. Als het grensgebied weer stil en rustig zal worden hebben wij daar verder nix te zoeken.
De IDF krijgt dagelijks oproepen van de christenen in Libanon die willen dat ze doorgaan in het onschadelijk maken van de strongholds van de Hezbollah. Walid Jumblad weet ook precies waarom we tot deze maatregelen hebben moeten komen.
Vandaag was er een vader van een paar dagen geleden gesneuvelde soldaat voor de radio. Hij zei dat zijn zoon hem kort voor zijn dood telefonisch had gesproken en deze had gezegd dat deze operatie absoluut noodzakelijk was voor israel. " Want het is een kwestie van overleven....wie zal er de baas worden hier : zij of wij" daarom hebben we geen keus.Massada zal niet voor de tweede maal vallen !

Wat Israel wil na tweeduizend jaar verstrooiing onder de volken is gewoon in vrede leven op eigen grondgebied.
Er zijn nog 23 buurlanden die allemaal moslim zijn .Wij hebben geen behoefte aan onrust
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 aug 2006 20:36

Het onkruid van de jodenhaat vergaat helaas niet. Het (geïslamiseerde) nazisme van de arabische wereld, zoals dat bijvoorbeeld in de Hezbollah leeft, wordt naar mijn idee veel te weinig onderkend. Het zit er ook al heel lang in. Moefti Aman Al-Hussaini van Jeruzalem was een groot fan van Adolf Hitler.

Hier een plaatje dat hij met hem zit te praten:
Afbeelding

En hier inspecteert hij SS-ers die hij uit Bosnië had geronseld.
Afbeelding
(Vechten aan de kant van de Duitsers... als dàt jihad moet heten! :shock: )

Een engels artikel over hem.
Een (kort) nederlands artikel over hem.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 07 aug 2006 22:16

hehe ook op het Saviour Machine forum komt de discussie bij het "verbond met Israel" etc etc.

Universeel vraagstuk ;)
what the soul hides, blood tells

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 08 aug 2006 15:27

Boekenlezer schreef:(Vechten aan de kant van de Duitsers... als dàt jihad moet heten! :shock:)

Plaatjes van Hezbollah aanhangers die de Hitlergroet brengen zijn er ook:

Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 08 aug 2006 15:30

is dat wel de hitlergroet? wie heeft die groet zo genoemd?

...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 aug 2006 15:35

Serenity schreef:is dat wel de hitlergroet? wie heeft die groet zo genoemd?

...
Het is gewoon de Romeinse groet die soldaten brachten aan de keizer, Mussoli gebruikt hem, Hilter gebruikt hem, de Lega Nord gebruikt hem...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 08 aug 2006 15:37

Wat ik uit de diversen boeken over Hitler begrepen heb, is dat Hitler naast de Joden aan vrijwel alle Oosterse volken een hekel had. hij heeft ze wel als middel gebruikt voor zijn zaak.
Auf Wiedersehen!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 aug 2006 15:37

T. Lindeman schreef:Wat ik uit de diversen boeken over Hitler begrepen heb, is dat Hitler naast de Joden aan vrijwel alle Oosterse volken een hekel had. hij heeft ze wel als middel gebruikt voor zijn zaak.
Alles was minderwaardig aan het Germaansche rasch
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 08 aug 2006 15:41

slavische volken ook inderdaad.

Germanen ftw. Maar ja.

Hij wilde op een verkeerde manier terug naar de "oude tijden" :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 aug 2006 17:03

Raido schreef:
T. Lindeman schreef:Wat ik uit de diversen boeken over Hitler begrepen heb, is dat Hitler naast de Joden aan vrijwel alle Oosterse volken een hekel had. hij heeft ze wel als middel gebruikt voor zijn zaak.

En wat ik begrepen heb, is dat hij bij zijn eigen volk begonnen is met moorden..Of heb ik het mis?

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 08 aug 2006 17:10

Smurffie schreef:
Raido schreef:

En wat ik begrepen heb, is dat hij bij zijn eigen volk begonnen is met moorden..Of heb ik het mis?

Nee dat is historisch correct weergegeven Smurffie 8)
Auf Wiedersehen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 aug 2006 18:03

Smurffie schreef:En wat ik begrepen heb, is dat hij bij zijn eigen volk begonnen is met moorden..Of heb ik het mis?

Toch sympathiek, een beter milieu begint bij jezelf.. 8)

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 aug 2006 19:06

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:En wat ik begrepen heb, is dat hij bij zijn eigen volk begonnen is met moorden..Of heb ik het mis?

Toch sympathiek, een beter milieu begint bij jezelf.. 8)

een beter topic begint bij israel, want daar gaat dit topic over 8)
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Archief”