MrSokkie schreef: Ik zal wel eens even op de site kijken of dit ook echt het idee achter dit zinnetje is.
t zinnetje was van mij hoor, niet van de site of stichting... t is gewoon iets waar ik zelf veel aan gehad heb.
bidden werkt!!!
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
esra schreef:had er geen link van staan... bedankt dus
open vizier dus.
ik heb diep respect voor moslims als mensen, maar in de islam als godsdienst zie ik niets. ik ben er van overtuigd dat als je je als christen met "andere dingen" dan de heer inlaat, de duivel een zaadje van twijfel kan planten in je hart. wil je dat? het is gewoon een tip waar ik zelf veel aan gehad heb. ik vraag gewoon aan de heer of hij mijn hart en hoofd wil beschermen en dat ik er vanaf zijn perspectief naar mag kijken.
de quaran lees ik omdat ik t belangrijk vind om ze proberen te begrijpen. en dan kun je ze van hun eigen standpunten laten zien dat jezus de messias is.
de stichting vind ik een goeie stichting. de boekjes die ze uitgeven hebben mij altijd erg geholpen om moslims te begrijpen.
een aantal weken geleden heb ik met een team een outreach gedaan onder moslims in johannesburg. daar hebben we een moskee bezocht en met de imam gepraat. ik vind dat er dialoog moet zijn tussen christenen en moslims, maar ik ben niet van plan om me door de duivel te laten beinvloeden, daarom probeer ik mezelf mbv gods woord en gebed ervoor te beschermen.
waarom lees je zelf de quaran?? gewoon om wat te doen te hebben? of wil je moslims redden van de hel??
esra schreef:open vizier dus.
ik heb diep respect voor moslims als mensen, maar in de islam als godsdienst zie ik niets.
ik ben er van overtuigd dat als je je als christen met "andere dingen" dan de heer inlaat, de duivel een zaadje van twijfel kan planten in je hart. wil je dat? het is gewoon een tip waar ik zelf veel aan gehad heb. ik vraag gewoon aan de heer of hij mijn hart en hoofd wil beschermen en dat ik er vanaf zijn perspectief naar mag kijken.
Serenity schreef:wie is "de heer"?
Ik geloof in God den Vader, den Almachtige, Schepper des hemels en der aarde.
En in Jezus Christus, Zijn eniggeboren Zoon, onzen Heere;
Die ontvangen is van den Heiligen Geest, geboren uit de maagd Maria;
Die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, nedergedaald ter helle;
ten derden dage wederom opgestaan van de doden;
opgevaren ten hemel, zittende ter rechterhand Gods des almachtigen Vaders;
vanwaar Hij komen zal om te oordelen de levenden en de doden.
Ik geloof in den Heilige Geest.
Ik geloof een heilige, algemene Christelijke Kerk, de gemeenschap der heiligen;
vergeving der zonden;
wederopstanding des vleses;
en een eeuwig leven.
Ik geloof in God den Vader, den Almachtige, Schepper des hemels en der aarde.
En in Jezus Christus, Zijn eniggeboren Zoon, onzen Heere;
Die ontvangen is van den Heiligen Geest, geboren uit de maagd Maria;
Die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, nedergedaald ter helle;
ten derden dage wederom opgestaan van de doden;
opgevaren ten hemel, zittende ter rechterhand Gods des almachtigen Vaders;
vanwaar Hij komen zal om te oordelen de levenden en de doden.
Ik geloof in den Heilige Geest.
Ik geloof een heilige, algemene Christelijke Kerk, de gemeenschap der heiligen;
vergeving der zonden;
wederopstanding des vleses;
en een eeuwig leven.
14 Toen antwoordde God hem: ‘Ik ben die er zijn zal. Zeg daarom tegen de Israëlieten: “IK ZAL ER ZIJN [JHWH, een vorm van het werkwoord haja, ‘zijn’ (‘Hij zal er zijn’).]
heeft mij naar u toe gestuurd.”’ 15 Ook zei hij tegen Mozes: ‘Zeg tegen hen: “JHWH heeft mij gestuurd, de God van uw voorouders, de God van Abraham, de God van Isaak en de God van Jakob.
esra schreef:waarom lees je zelf de quaran?? gewoon om wat te doen te hebben? of wil je moslims redden van de hel??
hoezo heeft dat niks met religie te maken, of gaan we nou ineens onderscheid maken tussen geloof, religie en godsdienst
Zoals serenity al zei, al het afwijkende is eeuwen geleden gewoon geschrapt tot er een mooi kloppend geheel overbleef.
.
Wat een onzin, eerder heb ik al opgemerkt dat Jeruzalem misschien niet als naam voorkomt, maar er is zeker wel een verwijzing naar. In de nachtelijke reis en de hemelvaart van Mohammed. Dat maakt Jeruzalem ook tot een belangrijke plaats voor moslims.
salty schreef:dus ja geloof en man made religie zijn compleet verschillende dingen.
DE filosofie is totaaal anders.
Je kunt geen appels met peren vergelijken.
als je dat probeert te doen dan ben je niet goed genoeg ingelicht.
Ik blijf het een vreselijk geforceerd en mechanisch onderscheid vinden.
Pas als je gaat zeggen dat appels op de een of andere manier beter zijn dan peren, of meer waarheid hebben, dan wordt het moeilijk.
salty schreef:Als we het over de islam hebben dan is niet alleen de Quraan waar we het over hebben .
De hadiths hebben ook hun plaats als autoriteit in de religie van de islam en geven een inzicht over het leven van mohamed. over Jezus weten we dus alleen wat over Hem in het NT staat.
En van Mohammed feitelijk alleen dat wat er in de Hadiths staat. Mohammed komt nauwelijks voor in de Quran.salty schreef:Als we het over de islam hebben dan is niet alleen de Quraan waar we het over hebben .
De hadiths hebben ook hun plaats als autoriteit in de religie van de islam en geven een inzicht over het leven van mohamed. over Jezus weten we dus alleen wat over Hem in het NT staat.
MrSokkie schreef:De Bijbel is het Woord van God, geinspireerd door de Heilige Geest.
Dat vind ik niet ayatollah-achtig.
Jij misschien niet, maar er zijn er genoeg die het als onfeilbare, letterlijke waarheid nemen, en dat noem ik wél ayatollah-achtig.
Zodra het doel de middelen heiligt en er naar geweld gegrepen kan worden vind ik het redelijk extreem.
It is quite clear that the books of the Old Testament were written between the 17th and the 5th century BC on the only parchments available at that time, pieces of Papyrus, which decayed rather quickly, and so needed continual copying. We now know that much of the Old Testament was copied by hand for 3,000 years, while the New Testament was copied for another 1,400 years, in isolated communities in different lands and on different continents, yet they still remain basically unchanged.
MrSokkie schreef:Het blijft een wedstrijdje bij jou he? Kijk eens hoe veel beter mijn god is dan jullie god.![]()
MrSokkie schreef:Welke bron gebruik je eigenlijk. Uit de voetnootjes proef ik dat zelfs je hele vertaling er op gekant is te polariseren tussen Bijbel en Koran.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten