Moderator: Moderafo's
Yael schreef:Libanon gaf en geeft huisvesting aan Hezbollah en heeft in al die jaren niets tegen hen ondernomen. Voor mij is Libanon niet onschuldig.
Israel heeft er niet om gevraagt dat Hezbollah haar aanviel, 2 soldaten ontvoerde en er 8 doden. En daarna te beginnen met beschietingen op Noord Israel. Denk je dat Israel werkelijk op de huidige situatie zat te wachten? Ik weet zeker van niet. En wie tips heeft voor Israel om anders te reageren dan hoe ze nu reageert mail dan hierheen.
reform schreef:In het 57 pagina tellende topic heb ik nog geen een, maar dan ook echt geen een tegenstander gehoord die tips heeft gegeven hoe Israël beter had kunnen reageren. Zet die kritiek ook eens om in een gewenster scenario......kritiek leveren kan iedereen. Want wat heeft Israël aan kritiek als het geen eens opbuwend is?
MrSokkie schreef:reform schreef:In het 57 pagina tellende topic heb ik nog geen een, maar dan ook echt geen een tegenstander gehoord die tips heeft gegeven hoe Israël beter had kunnen reageren. Zet die kritiek ook eens om in een gewenster scenario......kritiek leveren kan iedereen. Want wat heeft Israël aan kritiek als het geen eens opbuwend is?
Omdat het de enige optie is wil nog niet zeggen dat we blij hoeven zijn met die optie. In Israël zullen ze wel diep hebben nagedacht voor ze hier aan begonnen en in onmogelijke situaties moet je onmogelijke keuzes maken. Alsof wij leken hier, met onze beperkte informatie, eventjes beter tactisch inzicht zouden hebben dan de politici daar.
Wat mij opvalt is dat er zo nu en dan doorschemert dat mensen hier wel heel erg likkebaardend toekijken hoe de joden (toch het lievelingetje van God) op geheel oud-testamentische wijze huis aan het houden zijn onder de arabieren (de "vijand").
Markie schreef:
Wat mij opvalt is dat sommigen er wel heel erg blijk van geven ani-Israël te zijn. Deze personen doen ook vaak totaal ongenuanceerde uitspraken, leveren niets dan commentaar op de wijze waarop Israël te werk gaat maar zodra ze om een oplossing gevraagd wordt, of een mening hoe het wél zou moeten, staan ze met de mond vol tanden.
Mrsokkie schreef:Omdat het de enige optie is wil nog niet zeggen dat we blij hoeven zijn met die optie. In Israël zullen ze wel diep hebben nagedacht voor ze hier aan begonnen en in onmogelijke situaties moet je onmogelijke keuzes maken. Alsof wij leken hier, met onze beperkte informatie, eventjes beter tactisch inzicht zouden hebben dan de politici daar.
Wat mij opvalt is dat er zo nu en dan doorschemert dat mensen hier wel heel erg likkebaardend toekijken hoe de joden (toch het lievelingetje van God) op geheel oud-testamentische wijze huis aan het houden zijn onder de arabieren (de "vijand").
Ik ben hooguit anti-Israel als hier mensen zeggen 'maar de Staat Israel is wél de Staat die God wíl!'... No way.. Ik bewandel denk ik een middenweg..Wat mij opvalt is dat sommigen er wel heel erg blijk van geven ani-Israël te zijn.
Gods Wil is iets anders als of 'God dat wil'.. De Joden zijn Gods volk, Israel is niet Gods Staat. Ofwel; het zionisme..reform schreef:Ik ben hooguit anti-Israel als hier mensen zeggen 'maar de Staat Israel is wél de Staat die God wíl!'... No way.. Ik bewandel denk ik een middenweg..
Waarom wil God dat niet?
reform schreef:Je zegt zelf al dat het de enige optie is. Ik ben ook niet blij met die optie, maar Israël valt toch niets te verwijten als zij maar één optie hebben (andere landen hadden het zelfde gedaan).
Likkebaardend slaat natuurlijk nergens op........ik zeg alleen dat Israël niets valt te verwijten, zolang er geen betere opties aandienen (als er betere opties waren, dan verwijt ik Israël). Ze zijn inderdaad het uitverkozen volk, dat brengt niet alleen voorrechten met zich mee, maar ook heel veel verplichtingen, die andere volken niet hebben.
Raido schreef:Gods Wil is iets anders als of 'God dat wil'.. De Joden zijn Gods volk, Israel is niet Gods Staat. Ofwel; het zionisme..reform schreef:Ik ben hooguit anti-Israel als hier mensen zeggen 'maar de Staat Israel is wél de Staat die God wíl!'... No way.. Ik bewandel denk ik een middenweg..
Waarom wil God dat niet?
reform schreef:God belooft een land aan z'n volk. De Joden zijn Gods volk. In Israël wonen voornamelijk Joden. Dus ik zie even niet waarom God dat niet wil, als God het heeft beloofd. De staat Israël is momenteel zelfs kleiner....dan wat God beloofd heeft.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten