Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Suighnap
Mineur
Mineur

Berichtdoor Suighnap » 01 aug 2006 17:43

Hallo Serenity,

Noch de politieke tak van Hizbollah, noch de politieke tak van de Hamas, erkennen het bestaan van de staat Israel. De millitante aftakkingen zetten dat gedachtengoed om in daden.

Niet alleen de uiteindelijke daad, maar vooral het achterliggende gedachtengoed is kwalijk.

Ik heb helaas verder geen tijd hierover te discussieren (hoe graag ik dat ook zou willen. Zie m'n vorige posting voor de reden).

Moshe
Jood

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 01 aug 2006 17:46

ik betwijfelde in geen geval de verbondenheid van de 3 takken van Hezbollah. Het zou wel geniaal zijn als de Hezbollah verdeeld zou zijn :)
what the soul hides, blood tells

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 02 aug 2006 00:21

Ja laat ik ook eens een duit in het zakje doen
Het was mij de laatste tijd niet mogelijk om dat eerder te doen.
In Jerusalem is het rustig ! en hopelijk houden we het zo , maar de mensen aan de grenzen in het noorden en zuiden zitten al weken in de schuilkelder, geen privacy, het sanitair is verrre van fantastisch en er is veel herrie. met buren en kleine kinderen , in sommige gevallen arabieren en joden in dezelfde schuilkelder, allemaal in de benauwende hitte van de zomermaanden ! en we willen allemaal dat er zo spoedig mogelijk een oplossing zal komen.Zo kan het heus niet langer.In gebed zijn wij met onze jongens, dat ze veilig terug mogen keren, en in wijsheid mogen handelen.Het is een spannende tijd.
Kijk wat er hier gebeurd komt steeds voor het nieuws, dat er in Kfar Qana zoveel onschuldige burgers zijn getroffen komt steeds met schokkende beelden voor de tv, maaar wat bijv te denken over de 6000 onschuldigen in Irak die in de afgelopen twee maanden door de elkaar bestrijdende groepen zijn opgeblazan, die plaatjes zullen ook wel niet erg fris geweest zijn. Dat zijn toch barbaarse praktijken.!!!! Deze dingen willen wij nu buiten de deur houden, en in feite doet Israel het vuile werk voor de rest van de wereld, want de radicale groepen van de islam zijn over de hele wereld actief. laatst in india en Ook in Africa en Azie en ook in W Europa en in Usa.
In Europa durft en kan men niet hard optreden.
Israel wil rust aan de grenzen.!!!!!en veiligheid garanderen voor alle Israelische burgers.
Pamfletten werden in Libanon uitgestrooid mensen werden opgeroepen weg te gaan. om zich zolang achter de Litani Rivier terug te trekken zodat de Hezbollah bolwerken onschadelijk kunnen worden gemaakt. daarna mogen internationale opzichters de wacht houden zodat die radicalen niet meer aande grens kunnen opereren.
Oorlog is geen pretje !!!!!, oorlog kost heel veel geld, bij oorlog vallen helaas slachtoffers. !!!!

Ik denk dat het ook interressant is de visie van een ex- moslim militant te horen en te lezen. Hij wil de wereld waarschuwen >>>>
http://www.shoebat.com/
http://www.levitt.tv/
(ook walid shoebat)
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 02 aug 2006 00:23

Toch wel toevallig ?>? dat er een week geleden in Ierland een 1000 jaar oud psalmboek werd opgegraven uit de modder met psalm 83
http://www.blueletterbible.org/tmp_dir/ ... -5676.html

Psalm 83
A Song. A Psalm of Asaph.
1 Do not keep silent, O God!
Do not hold Your peace,
And do not be still, O God!
2 For behold, Your enemies make a tumult;
And those who hate You have lifted up their head.
3 They have taken crafty counsel against Your people,
And consulted together against Your sheltered ones.
4 They have said, “Come, and let us cut them off from being a nation,
That the name of Israel may be remembered no more.”

5 For they have consulted together with one consent;
They form a confederacy against You:...........................

http://www.alpha-online.nl/site/index.p ... Itemid=357

http://abcnews.go.com/Technology/wireStory?id=2235055
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 02 aug 2006 09:04

...Door de Israëlische aanvallen van de afgelopen weken zijn al meer dan 820 Libanezen om het leven gekomen, voornamelijk burgers, onder wie honderden kinderen en jongeren....

...Volgens de politie van Baalbek hebben de Israëlische militairen vijf Libanezen meegenomen. Hezbollah ontkent intussen dat een aantal van zijn strijders tijdens de operatie is opgepakt. De tv-zender van Hezbollah, al-Manar, berichtte dat het burgers betreft. Het Israëlische leger zegt strijders van Hezbollah te hebben gevangengenomen...

het lijkt mij alsof Libanon al die Hezbollah strijders gewoon als burgers rekend, tja, dan kom ik ook wel aan een hoog burger slachtoffer aantal,
het stomme is dat de westerse nieuwsdiensten deze getallen ook gewoon overnemen.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 02 aug 2006 12:10

Regen van Hezbollah-raketten op Israël
Uitgegeven op woensdag 02 augustus 2006 om 12:07:15, bijgewerkt om 13:02:38

(Novum/AP) - Het noorden van Israël heeft woensdag een regen van Hezbollah-raketten over zich heen gekregen. Zeven mensen raakten licht gewond, gebouwen werden vernield en er braken branden uit. Dat hebben de Israëlische reddingsdiensten gemeld. Zij zeiden zeker 84 raketten te hebben geteld.

Er werden inslagen gemeld in Tiberias, Maalot, Kiryat Shemona, Carmiel, Rosh Pina en Safed, zei de politie. Maalot, bij de Libanese grens, werd door meer dan twintig raketten getroffen. De meeste bewoners van het grensgebied zitten in schuilkelders of zijn gevlucht.

Volgens een AP-verslaggever bij de grens werden de raketten afgeschoten vanuit Khiam, Marjayoun en Ibl el-Saqi, dorpen in het gebied binnen vijf kilometer van de grens waar Israëlische grondtroepen de afgelopen twee dagen felle strijd hebben gevoerd met de Hezbollah.

Sinds het begin van het Israëlische offensief op 12 juli heeft de Hezbollah al bijna tweeduizend raketten op Israël afgeschoten.
http://www.nieuws.nl/265086/Regen_van_H ... %26235%3Bl
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 02 aug 2006 13:53

Long-range rocket lands near Jenin http://www.ynetnews.com/articles/0,7340 ... 59,00.html

Het zal vast niet d'r bedoeling zijn dat er ook op Jenin vallen. uhhh

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 02 aug 2006 20:39

Morgen is het trouwens Tisja beAv een belangrijke dag in het Jodendom.
Joden hebben wel toestemming om op de Tempelberg te komen, maar moslims willen dit voorkomen. http://www.haaretz.com/hasen/spages/745740.html
Zou dit tot rellen kunnen leiden of zal men net als vorig jaar toch geen toestemming geven om op de Tempelberg te komen?
Zelf zie ik al visioenen van wat er na het bezoek van Sharon gebeurde aan de Tempelberg in 2000 dacht ik. Gezien de huidige situatie misschien niet eens zo ondenkbeeldig.
Ik vraag dit eerder uit bezorgdheid dan dat ik vind dat Joden daar niet mogen komen morgen. Ik kan me goed voorstellen dat het juist morgen een extra grote betekenis heeft.

Citaat:
The Supreme Court isn't worthy of deciding on matters pertaining to the Al Aqsa Mosque, because Israel does not have sovereignty over it. Selah called on Islamic Movement supporters to reach the Al Aqsa Mosque on Thursday.

Is dat trouwens zo, wat ik vet gedrukt heb? :?

't Is trouwens super druk bij de Klaagmuur. 8)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 aug 2006 09:08

De Mossad is geinfilitreerd in de Hezbollah en gaan stiekem met de langafstandsraketten perongeluk de al-Aqsa van de berg schieten ;)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 03 aug 2006 09:33

Raido schreef:De Mossad is geinfilitreerd in de Hezbollah en gaan stiekem met de langafstandsraketten perongeluk de al-Aqsa van de berg schieten ;)

was dat niet al ergens een mogelijk scenario van de eindtijd, dat om een of andere reden die moskee opeens verwoest was ?
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 aug 2006 10:06

spacy schreef:
Raido schreef:De Mossad is geinfilitreerd in de Hezbollah en gaan stiekem met de langafstandsraketten perongeluk de al-Aqsa van de berg schieten ;)

was dat niet al ergens een mogelijk scenario van de eindtijd, dat om een of andere reden die moskee opeens verwoest was ?
Hmhmmm.. de blauwdrukken voor de derde tempel liggen klaar :) En ik zou willen helpen als het nodig was.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 aug 2006 10:16

Je kunt er ook een kerk neerzetten. :wink:
Ik kijk trouwens liever uit naar de vervulling van Openb. 21:22.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 aug 2006 11:02

elbert schreef:Je kunt er ook een kerk neerzetten. :wink:
Ik kijk trouwens liever uit naar de vervulling van Openb. 21:22.
Dat zal (volgens velen) geschieden nadat de Tempel is gebouwd en Jezus neder zal dalen en daar; in de Tempel het 1000 jarige vrederijk zal oprichting ;)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 03 aug 2006 12:33

De Arabische propaganda is weer deels ontzenuwt

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 aug 2006 12:58

Iran is a significant, respected player in the Middle East which is playing a stabilizing role, French Foreign Minister Philippe Douste-Blazy said Monday, during a visit to Lebanon.

En om te bewijzen hoe stabiel en gerespecteerd Iran is in het Midden-Oosten, heeft z'n president vandaag de volgende uitspraak gedaan:

De Iraanse president Ahmedinejad ziet de vernietiging van de staat Israel als de oplossing van de crisis in het Midden-Oosten. Hij zei dat in Maleisie op een bijeenkomst van moslimlanden.

bron: teletekst.

Het wordt tijd dat westerse diplomaten eens ophouden met het paaien van dit soort clowns, die geacht worden om het goede voor de regio te zoeken waarin ze leven.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”