Optimatus schreef:Om het eens even heel anders te stellen: zijn homoseksuele medemensen niet ook geschapen door God met al hun eigenschappen en geaardheid en weet ik veel wat?
Zou God die mensen bewust zo hebben gemaakt dat zij een leven lang ellende moeten doormaken of zou God ze zo hebben gemaakt dat zij elkaar ook liefhebben en die liefde kunnen bedrijven zonder dat anderen zich daar steeds tegenaan moeten bemoeien? Immers, homo's hoor ik ook nooit zeggen dat heteroseks verkeerd is.
Laten we het demografisch bekijken: wees blij dat vijf procent (zoiets is het toch?) homo is. Dat betekent dat vijf procent van de bevolking geen kinderen zal krijgen. Dat scheelt alweer een grote hoeveelheid bevolkingsoverschot. De aarde kent zes miljard mensen en die zes miljard mensen
ZIJN NIET TE VOEDEN
met de huidige stand van zaken. Daarom mag je blij zijn dat vijf procent van de wereldbevolking zich niet voortplant.
Misschien zeg ik het erg hard, maar ik ben God stilaan dankbaar dat vijf procent zich niet voortplant - dat betekent dat er voor mijn en voor vele andere mogelijk toekomstige kinderen nog enige plaats is.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Voeding lijkt me een randzaak die de kern niet raakt. Homofilie wordt in de bijbel met niet misverstane bewoordingen afgekeurd.
Maar natuurlijk hoor je geen homo over het niet-accepteren van hetero's. Ze willen zelf juist zo graag geaccepteerd worden.
Mensen met een homoseksuele geaardheid zijn zo geschapen, ofwel: zo ben je. Dit betekent niet dat de homoseksueel z'n lusten maar moet botvieren.
God heeft de mens perfect gemaakt (dus niet als homoseksueel), dat is duidelijk. De mens heeft zich van God afgekeerd. God weet wat we allemaal fout doen, hoe fout we als zondaren zijn. Het bestaan van homoseksualiteit is dus een direct gevolg van de zondeval.
Het bedrijven van liefde tussen homoseksuelen onderling, zoals je het benoemd, is bijbels zeer afkeurenswaardig. Ook jij weet dat.
Optimatus, je persoonlijke mening lijkt belangrijker dan de waarheid. Niet enkel inzake dit topic. Punt van kritiek, ik hoop dat je er wat mee doet.