Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 26 jul 2006 18:14

Serenity schreef:het schijnt al gewoon bewezen te zijn dat er grofweg 2 "soorten" homo's zijn:

- genetisch bepaald, of in elk geval zo gegroeid
- door opvoeding en andere stimulansen in omgeving zo geworden

Niet elke homo is homo vanwege de genetische bepaling.
Niet elke homo is zo vanwege zijn opvoeding.

En zelfs die laatste "variant" is niet "eventjes" op z'n "clockwork orange" weer om te bouwen tot hetero.

Dat laatste zou ik niet ontkennen, het ging me er meer over dat niet alleen genetica alles bepaald. En waarschijnlijk ook niet alleen invloeden voor de geboorte.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 26 jul 2006 18:28

"mijn" tweede optie/element/kenmerk is tamelijk breed. Dat kan varieren van een opvoeding in een homo-gezin tot het opgroeien in een hetero gezin dat vijandig is tegen vrouwen, of waar veel kennissen homo zijn. Niets beledigends, maar ik wil wat dat betreft de uitspraak aanhalen "waar je mee omgaat daar word je mee besmet". Zo is dat hier ook als het gaat om opvoeding en omgeving. Zo gaat dat bij praktisch alles, niet alleen wat betreft geaardheid (aangeboren of aangepraat/voorgeleefd/gestimuleerd bewust of onbewust)
what the soul hides, blood tells

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 26 jul 2006 18:51

Dat vind ik nogal een gevaarlijke uitspraak. Je zegt hiermee haast dat homosexuelen besmettelijk zijn, maar zo zou ik dat niet stellen.

Zelf denk ik dat het een samenloop is van genetische bepaaldheid ( wat overigens dan ook het grootste deel in neemt) en daarbij ook nog andere omstandigheden. Verder is het gewoon ook nog niet met 100% zekerheid aangetoont waardoor het precies komt, misschien ook wel onbelangrijk; het is er, en daar zullen we mee moeten leven...
- Home is in my head -

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 26 jul 2006 19:13

froske schreef:Zelf denk ik dat het een samenloop is van genetische bepaaldheid ( wat overigens dan ook het grootste deel in neemt) en daarbij ook nog andere omstandigheden.

Waarop baseer je het gedeelte tussen haakjes?

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 26 jul 2006 19:47

Daar had misschien tussen moeten staan; m.i. :wink:

Maar er zijn al wel onderzoeken naar geweest die daarheen wezen.
- Home is in my head -

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 26 jul 2006 21:34

suus_ schreef:ik denk dat we ons ook wel afmogen vragen hoe homofolie ontstaat. in de meeste gevallen is het dus niet vanzelf aangeboren. maar is er iets niet helemaal goed gegaan in de vorming

Is dat zo?

Er is een sterke genetische factor bij homoseksualiteit, en men weet zelfs al welk gen hier belangrijk is. Homoseksuelen hebben ook significant vaker een homoseksuele oom dan je zou verwachten. Als je dit gen hebt, ben je dan homo, nee, de mens is meer dan de verzameling van genen, maar om het nou af te doen als een resultaat van seksueel trauma in de jeugd is ook wel erg makkelijk.

8% van de schapen in Nederland is homoseksueel, wist je dat? Ik ben benieuwd wat een moederschaap allemaal kan laten mislopen in het leven van haar lam.

meboy

Berichtdoor meboy » 26 jul 2006 21:43

Is zondigen tegen het 7e gebod aangeleerd of aangeboren? Een kleine extra prikkel om over na te denken. Zouden we het gen kunnen vinden dat de oorzaak is van ons zondaar zijn?

Misschien moeten we een therapie maken die van wetsovertreders weer pure onbeschreven bladen maakt... Iedereen die de cursus met een voldoende afrond kunnen we dan met een gerust hart toelaten tot onze kerken.

Zonder gekheid; nu even iets moeilijks; ik loop hier al een poos over te piekeren. Zondaar zijn en de rechtvaardigmaking bijten elkaar niet. Al ben je nog zo slecht dat weerhoud God er niet van om een brug te slaan tussen jou en Hem.

Waar het ingewikkeld wordt is de heiligmaking. Het proces waarin de Heilige Geest in je gaat werken. Het proces waarin je wil, je verstand, je lust, je liefde etc gericht wordt op God. Dat is een heel erg breekbaar proces. Je gaat namelijk steeds meer van jezelf zien en steeds meer van God zien.

De valkuil daarin is om de Goedheid van God tegen jezelf te gebruiken en niet voor jezelf. Je kunt zeggen: "God ik begin steeds meer te zien dat U volmaakt bent, en ik zie steeds meer dat ik dat niet ben. Zou het geen goede oplossing zijn als U gewoon iemand anders opzoekt om Uw liefde mee te delen?" Maar dat is niet wat de Heilige Geest wil! De Heilige Geest wil dat je naar God toe gaat, en dat je je handen uitreikt naar de mensen om je heen! Ja, ik ben homo... en God laat mij zijn liefde zien! is dat niet overdonderend wonderlijk!? Ik mag zelfs mijn vriend meenemen en hem voor Zijn gezicht brengen, ik mag Hem vertellen dat we er geen bal van terrecht brengen maar dat we uiteindelijk bij Hem zijn uitgekomen als de Bron van alle goedheid en heiligheid. En ik ben er van overtuigd dat de Heilige Geest daar zeeeeeeer tevreden over is, want dat is niet aan dat prutsende homo-stelletje te danken maar aan Hemzelf.

Heiligmaking is geen toekomstplannen bouwen; dat is ook niet zelf uitzoeken hoe het zit en je daar op z'n striktst aan houden. Heiligmaking is blind varen op de koers van de Heilige Geest. Dat is omvallen en opstaan, met God, naar God. Hoe zou dat kunnen zonder doorn in je vlees? hoe zou dat kunnen zonder een gebrek aan kennis? hoe zou dat kunnen zonder verlegenheid? hoe zou dat kunnen zonder imperfectie? Willen we nog steeds als God zijn, de zonde die ons het paradijs uitgekickt heeft? Willen we nog steeds zegen; "Vader ik heb zelf leren lopen, dus ik ren er maar vandoor"?

Heilig-zijn en homo-zijn bijten elkaar... Net zoals hetero-zijn en heilig-zijn elkaar tegenwoordig bijten (wie is als hetero zonder zonden?). Maar hetero-zijn en heiligMAKING en homo-zijn en heiligMAKING bijten elkaar niet!

De oplossing is niet de onheilige confronteren met de Heilige (de wet-gevende God), maar met de Heiligmaker (de wet-vervullende God)!
Dat geeft geloof, hoop, en... liefde. Hier voor een deel, maar eens volmaakt.
Laatst gewijzigd door meboy op 26 jul 2006 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 26 jul 2006 21:45

MrSokkie schreef:
suus_ schreef:ik denk dat we ons ook wel afmogen vragen hoe homofolie ontstaat. in de meeste gevallen is het dus niet vanzelf aangeboren. maar is er iets niet helemaal goed gegaan in de vorming

Is dat zo?

Er is een sterke genetische factor bij homoseksualiteit, en men weet zelfs al welk gen hier belangrijk is. Homoseksuelen hebben ook significant vaker een homoseksuele oom dan je zou verwachten. Als je dit gen hebt, ben je dan homo, nee, de mens is meer dan de verzameling van genen, maar om het nou af te doen als een resultaat van seksueel trauma in de jeugd is ook wel erg makkelijk.

8% van de schapen in Nederland is homoseksueel, wist je dat? Ik ben benieuwd wat een moederschaap allemaal kan laten mislopen in het leven van haar lam.

Kun je de referenties geven? Zeker in het geval van homoseksualiteit bij vrouwen lijkt de genetische factor heel klein te zijn.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 26 jul 2006 21:57

@ meboy: mooi omschreven :!:
- Home is in my head -

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 26 jul 2006 21:58

parsifal schreef:Kun je de referenties geven? Zeker in het geval van homoseksualiteit bij vrouwen lijkt de genetische factor heel klein te zijn.

Uh, ja, het gaat hier inderdaa voorlopig alleen nog maar om homoseksuele mannen. Voor vrouwen is zo'n gen (nog) niet ontdekt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 jul 2006 23:49

Om het eens even heel anders te stellen: zijn homoseksuele medemensen niet ook geschapen door God met al hun eigenschappen en geaardheid en weet ik veel wat?

Zou God die mensen bewust zo hebben gemaakt dat zij een leven lang ellende moeten doormaken of zou God ze zo hebben gemaakt dat zij elkaar ook liefhebben en die liefde kunnen bedrijven zonder dat anderen zich daar steeds tegenaan moeten bemoeien? Immers, homo's hoor ik ook nooit zeggen dat heteroseks verkeerd is.

Laten we het demografisch bekijken: wees blij dat vijf procent (zoiets is het toch?) homo is. Dat betekent dat vijf procent van de bevolking geen kinderen zal krijgen. Dat scheelt alweer een grote hoeveelheid bevolkingsoverschot. De aarde kent zes miljard mensen en die zes miljard mensen

ZIJN NIET TE VOEDEN

met de huidige stand van zaken. Daarom mag je blij zijn dat vijf procent van de wereldbevolking zich niet voortplant.

Misschien zeg ik het erg hard, maar ik ben God stilaan dankbaar dat vijf procent zich niet voortplant - dat betekent dat er voor mijn en voor vele andere mogelijk toekomstige kinderen nog enige plaats is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 27 jul 2006 00:16

Optimatus schreef:Om het eens even heel anders te stellen: zijn homoseksuele medemensen niet ook geschapen door God met al hun eigenschappen en geaardheid en weet ik veel wat?

Zou God die mensen bewust zo hebben gemaakt dat zij een leven lang ellende moeten doormaken of zou God ze zo hebben gemaakt dat zij elkaar ook liefhebben en die liefde kunnen bedrijven zonder dat anderen zich daar steeds tegenaan moeten bemoeien? Immers, homo's hoor ik ook nooit zeggen dat heteroseks verkeerd is.

Laten we het demografisch bekijken: wees blij dat vijf procent (zoiets is het toch?) homo is. Dat betekent dat vijf procent van de bevolking geen kinderen zal krijgen. Dat scheelt alweer een grote hoeveelheid bevolkingsoverschot. De aarde kent zes miljard mensen en die zes miljard mensen

ZIJN NIET TE VOEDEN

met de huidige stand van zaken. Daarom mag je blij zijn dat vijf procent van de wereldbevolking zich niet voortplant.

Misschien zeg ik het erg hard, maar ik ben God stilaan dankbaar dat vijf procent zich niet voortplant - dat betekent dat er voor mijn en voor vele andere mogelijk toekomstige kinderen nog enige plaats is.

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Voeding lijkt me een randzaak die de kern niet raakt. Homofilie wordt in de bijbel met niet misverstane bewoordingen afgekeurd.

Maar natuurlijk hoor je geen homo over het niet-accepteren van hetero's. Ze willen zelf juist zo graag geaccepteerd worden.

Mensen met een homoseksuele geaardheid zijn zo geschapen, ofwel: zo ben je. Dit betekent niet dat de homoseksueel z'n lusten maar moet botvieren.

God heeft de mens perfect gemaakt (dus niet als homoseksueel), dat is duidelijk. De mens heeft zich van God afgekeerd. God weet wat we allemaal fout doen, hoe fout we als zondaren zijn. Het bestaan van homoseksualiteit is dus een direct gevolg van de zondeval.

Het bedrijven van liefde tussen homoseksuelen onderling, zoals je het benoemd, is bijbels zeer afkeurenswaardig. Ook jij weet dat.

Optimatus, je persoonlijke mening lijkt belangrijker dan de waarheid. Niet enkel inzake dit topic. Punt van kritiek, ik hoop dat je er wat mee doet.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 27 jul 2006 09:30

Maar natuurlijk hoor je geen homo over het niet-accepteren van hetero's. Ze willen zelf juist zo graag geaccepteerd worden.

Dat lijkt me een vrij logisch vervolg als je niet geaccepteerd wordt. Maar stel dat het andersom was? Dat is wat Optimatus hier m.i. duidelijk wil maken.

Mensen met een homoseksuele geaardheid zijn zo geschapen, ofwel: zo ben je. Dit betekent niet dat de homoseksueel z'n lusten maar moet botvieren.

Een hetero mag dat wel?
Het bestaan van homoseksualiteit is dus een direct gevolg van de zondeval.

Het hele bestaan van mensen nu is een direct gevolg van de zondeval :wink:
- Home is in my head -

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 27 jul 2006 10:23

Optimatus schreef:Laten we het demografisch bekijken: wees blij dat vijf procent (zoiets is het toch?) homo is. Dat betekent dat vijf procent van de bevolking geen kinderen zal krijgen.

Tenzij homo's in een hetero-relaties worden gedwongen door druk van de samenleving en schuldgevoel. Kinderen maken kan nog steeds hoor.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 27 jul 2006 10:24

Cybercurse schreef: Homofilie wordt in de bijbel met niet misverstane bewoordingen afgekeurd.

Ik ben niet iemand die snel op de man speelt, maar om zo'n opmerking kan ik nou echt boos worden!!! Doen we al heel veel pagina's ons best om iets uit te leggen, komt Cybercurse ineens aan dat ook homofilie wordt veroordeeld!

Cybercurse schreef:Mensen met een homoseksuele geaardheid zijn zo geschapen, ofwel: zo ben je. Dit betekent niet dat de homoseksueel z'n lusten maar moet botvieren.

Tjonge, jij zal volle kerken trekken zeg! Je pakt mij echt persoonlijk als je zulk soort dingen schrijft. Er is verschil tussen oprechte liefde en 'lusten botvieren'. Als jij liefde wilt reduceren tot platte seks, zegt dat wel erg veel over jou

Cybercurse schreef:Optimatus, je persoonlijke mening lijkt belangrijker dan de waarheid. Niet enkel inzake dit topic. Punt van kritiek, ik hoop dat je er wat mee doet.

Dan moeten we waarschijnlijk heel blij zijn dat jij die waarheid wel in pacht hebt! Nooit aan getwijfeld zeker? Misschien tioch eens doen en je biddend afvragen of deze houden de WWJD houding is!

Terug naar “Archief”