Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 jul 2006 16:20

JA dat is echt zo ik heb altijd het idee dat ze echt zonder gevoel werken! En daar kan ik me echt boos om maken! Ik geniet echt van mijn werk! Vanmorgen een uur bezig geweest bij een mevr die was erg verdrietig en zag het even niet meer zitten. gezellig samen wat gedronken en gepraat en die mevr uit laten huilen. Dat hebben mensen nodig en niet alleen maar goede lichamelijke verzorging.
Maar dat snappen veel mensen niet erg jammer en die zien werken in de zorg alleen maar als poep en plas ruimen om het maar zo te zeggen!!

Ik zou echt niet zonder dit werk kunnen

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 14 jul 2006 16:35

Ik heb tot nu toe bij 4 verschillende reumatologen en 1 hematoloog gelopen, maar alleen de hematoloog was aardig, en belangstellend. Dat zegt al iets vind ik :wink:

Ik wil iedereen een compliment geven die in de zorg werkt, het is zwaar werk, je draagt eigenlijk altijd problemen met je mee, maar toch zijn er mensen die het willen doen. Dat vind ik echt ontzettend mooi d:)b

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 jul 2006 18:42

L'être extraterrestre schreef:Ik heb tot nu toe bij 4 verschillende reumatologen en 1 hematoloog gelopen, maar alleen de hematoloog was aardig, en belangstellend. Dat zegt al iets vind ik :wink:

Ik wil iedereen een compliment geven die in de zorg werkt, het is zwaar werk, je draagt eigenlijk altijd problemen met je mee, maar toch zijn er mensen die het willen doen. Dat vind ik echt ontzettend mooi d:)b

DANKJEWEL ik ben eigenlijk ook ontzettend blij dat ik deze kans heb gekregen om voor andere mensen te zorgen.
Het is ook vaak zwaar maar een glimlach of een knipoog maakt echt zoveel goed!
Daar doe je het gewoon voor mensen zo goed mogelijk verzorgen en het leven zo draaglijk mogelijk maken

IK HOU VAN MIJN WERK :8> :8> :8>

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 jul 2006 22:20

L'être extraterrestre schreef:Hoe geleerder de mens, hoe asocialer hij is :lol:

Dat zou je af en toe wel gaan denken ja
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jul 2006 00:17

liefie schreef:JA dat is echt zo ik heb altijd het idee dat ze echt zonder gevoel werken! En daar kan ik me echt boos om maken! Ik geniet echt van mijn werk! Vanmorgen een uur bezig geweest bij een mevr die was erg verdrietig en zag het even niet meer zitten. gezellig samen wat gedronken en gepraat en die mevr uit laten huilen. Dat hebben mensen nodig en niet alleen maar goede lichamelijke verzorging.
Maar dat snappen veel mensen niet erg jammer en die zien werken in de zorg alleen maar als poep en plas ruimen om het maar zo te zeggen!!

Ik zou echt niet zonder dit werk kunnen

Tja, is idd makkelijk om te zeggen en ben het met je eens.
Maar toch hebben wij op 1 van de afdelingen waar ik van de week een dagje werkte, 35 mensen in de zorg, tussen 7 en 10. Met 3 mensen. Dat betekend dat je er minimaal 10 in 3 uur klaar moet hebben. En een aantal moeten vroeg klaar voor de bus, anderen moeten naar de dagopvang etc.
Er IS gewoon geen tijd! Helaas pindakaas. Hoe graag we willen, het is er niet, en meer personeel wordt niet ingezet want de overheid geeft het geld niet...
Jammer...
Van de week liepen daar 4 mensen huilend over de gang. Ze hadden een schouder nodig. Maar meer dan 1 minuut kan er gewoon niet van mn kostbare tijd af, het is een race tegen de klok!
Gelukkig is dat alleen op 1 verdieping, want ik vind het soms mensontwaardig, hoe we ermee om MOETEN gaan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jul 2006 00:35

Het is ook net waar jij je prioriteiten legt.

Ik vind het persoonlijk belangrijker dat ik de bewoners de aandacht geef, ze opvang met hun vragen e.d. dan dat de tafels wel 2x per dag gepoetst worden.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jul 2006 10:57

Op sommige afdelingen is dat idd zo. Maar toch moeten er ''s ochtends wel 35 mensen klaar zijn (en klaar is alleen gewassen en aangekleed, en aan het ontbijt gezet, geen bedden verschonen, bedden opmaken, afwassen e.d.)
Op zo'n dag is het alleen de noodzakelijke klussen om het een ietsiepietsie schoon en leefbaar te houden.
Maargoed, na het wassen moeten er weer een stel op de WC, is noodzakelijk, dan moeten er een aantal geholpen met eten, ook noodzakelijk, weer wc ronde.

Pff, als ik er zo over nadenk ben ik toch blij dat ik er bijna weg ben. Ik vind het echt rot om daar zo te werken, omdat ik echt het idee heb dat ik de mensen tekort doe. En dat is ook zo, alleen kunnen we er niets aan doen.

Tja, ik krijg steeds meer respect voor de mensen die als 100% et op zulke afdelingen werken..
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 jul 2006 12:27

wij hebben gewoon het geluk dat we veel tijd kunnen besteden aan mensen als ze dat nodig vinden. Zij betalen gewoon de minuten die wij er zijn. Het is hier eigenlijk altijd relaxt werken omdat je ook tijd heb om van de een naar de ander te lopen. En sommige mensen hebben die dag geen zin in praatje daar ben je dan zo klaar en heb je tijd over voor andere mensen. Ik ga in september naar een verpleegtehuis en dan de pg afdeling zal wel wennen zijn maar heb er super zin in.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 19 jul 2006 23:11

Vandaag enorm leuk op stage:)

Ik had extra kleren bij me, en ben met de jongeren onder de tuinsproeier gaan staan. Enorm gelachen!
Achteraf zegt een van die gasten: Ik vind het eigenlijk toch best leuk met jou!
(3 weken geleden was hij woest op me, en wilde hij me dood hebben 8) )

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 jul 2006 10:32

:D 't Kan verkeren hè. Leuk om te horen natuurlijk.

Bij ons was 't echt moeilijk om de luitjes gemotiveerd te krijgen: veel te warm om te werken vonden ze... En ach, ze hadden natuurlijk wel een beetje gelijk, dus heb ik vooral leuke en lichte karweitjes bedacht, zodat ze (we) toch bezig waren en de tijd dus toch lekker snel ging. En we zijn een kwartiertje eerder gestopt om nog even gezellig met z'n allen wat te drinken.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

zekharyahu
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zekharyahu » 21 jul 2006 00:13

Acire schreef:Vandaag enorm leuk op stage:)

Ik had extra kleren bij me, en ben met de jongeren onder de tuinsproeier gaan staan. Enorm gelachen!

Ah, wat gaaf! :)

zekharyahu
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zekharyahu » 21 jul 2006 00:15

Acire schreef:Vandaag enorm leuk op stage:)

Ah, wat gaaf! :)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 25 jul 2006 10:52

Gerdien B. schreef:
L'être extraterrestre schreef:Hoe geleerder de mens, hoe asocialer hij is :lol:

Dat zou je af en toe wel gaan denken ja

waarom zijn artsen nou asociaal?er wordt hier 1 voorbeeld uit een bepaald perspectief gegeven en gelijk algemeen getrokken.

Open dan een aparte topic: zeuren over artsen ofzo. En hou het hier wat positief.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 jul 2006 16:16

Tweetietwee... ben jij soms arts?

Dit is niet op 1 voorbeeld gefundeerd. Ik heb altijd goed van artsen gedacht, totdat ik met verstandelijk gehandicapten naar artsen moest. De 1 arts na de ander luistert gewoon niet naar wat jij als begeleiding zegt, helpt de bewoner in de stress daardoor (wat meestal uiteindelijk zich op de woongroep uit maar soms wel in agressief gedrag) en daarbij reageren sommige nog is vreselijk bot.

Na 6 jaar artsen langslopen met verschillende zorgvragers in verschillende ziekenhuizen e.d. heb ik er onder mijn buik er wel van vol ja.

Ik vraag me af of aartsen ook in hun opleiding een stuk krijgen van: hoe ga je om met verstandelijk gehandicapten als ze langskomen.

Het is geen moetwillig negatief spreken, maar en conclusie die mij helaas is opgevallen na die 6 jaar.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 jul 2006 18:41

Gerdien B. schreef:Tweetietwee... ben jij soms arts?

Dit is niet op 1 voorbeeld gefundeerd. Ik heb altijd goed van artsen gedacht, totdat ik met verstandelijk gehandicapten naar artsen moest. De 1 arts na de ander luistert gewoon niet naar wat jij als begeleiding zegt, helpt de bewoner in de stress daardoor (wat meestal uiteindelijk zich op de woongroep uit maar soms wel in agressief gedrag) en daarbij reageren sommige nog is vreselijk bot.

Na 6 jaar artsen langslopen met verschillende zorgvragers in verschillende ziekenhuizen e.d. heb ik er onder mijn buik er wel van vol ja.

Ik vraag me af of aartsen ook in hun opleiding een stuk krijgen van: hoe ga je om met verstandelijk gehandicapten als ze langskomen.

Het is geen moetwillig negatief spreken, maar en conclusie die mij helaas is opgevallen na die 6 jaar.

Inderdaad, Gerdien! Ik erger me er ook aan hoe bepaalde artsen met mensen met een verstandelijke beperking omgaan! Op de woning waar ik 3 jaar als invalkracht gewerkt heb, hadden de vijf bewoners op die afdeling dezelfde arts. Als er iets was met een cliënt kon je beter zeggen dat hij op sterven lag, dan kwam de arts tenminste. Bij een flinke epilepsie-aanval kwam de arts niet eens.

En, ook mee eens, de meeste artsen in een ziekenhuis weten amper hoe ze met verstandelijk gehandicapten en met demente bejaarden om moeten gaan.

Mijn vriend heeft een meervoudig gehandicapte broer gehad. Als ik hoor, dat sommige artsen niet wisten hoe ze met hem om moesten gaan, vind ik dat diep bedroevend! :(
Afbeelding

Terug naar “Archief”