liefie schreef:JA dat is echt zo ik heb altijd het idee dat ze echt zonder gevoel werken! En daar kan ik me echt boos om maken! Ik geniet echt van mijn werk! Vanmorgen een uur bezig geweest bij een mevr die was erg verdrietig en zag het even niet meer zitten. gezellig samen wat gedronken en gepraat en die mevr uit laten huilen. Dat hebben mensen nodig en niet alleen maar goede lichamelijke verzorging.
Maar dat snappen veel mensen niet erg jammer en die zien werken in de zorg alleen maar als poep en plas ruimen om het maar zo te zeggen!!
Ik zou echt niet zonder dit werk kunnen
Tja, is idd makkelijk om te zeggen en ben het met je eens.
Maar toch hebben wij op 1 van de afdelingen waar ik van de week een dagje werkte, 35 mensen in de zorg, tussen 7 en 10. Met 3 mensen. Dat betekend dat je er minimaal 10 in 3 uur klaar moet hebben. En een aantal moeten vroeg klaar voor de bus, anderen moeten naar de dagopvang etc.
Er IS gewoon geen tijd! Helaas pindakaas. Hoe graag we willen, het is er niet, en meer personeel wordt niet ingezet want de overheid geeft het geld niet...
Jammer...
Van de week liepen daar 4 mensen huilend over de gang. Ze hadden een schouder nodig. Maar meer dan 1 minuut kan er gewoon niet van mn kostbare tijd af, het is een race tegen de klok!
Gelukkig is dat alleen op 1 verdieping, want ik vind het soms mensontwaardig, hoe we ermee om MOETEN gaan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...