Het zijn de kleine dingen die je vaak omlaag trekken. Maar het zijn juist ook de kleine dingen die het m doen, waar het om gaat. Ik ben erg gericht op symboliek, vooral in "dipjes". Een papier verbranden waar iets op staat wat je hebt geschreven, het heeft inhoud, het heeft een betekenis, en ik verbrand het. Dat versterkt mijn moraal. Ik ben vaak moe, heb nergens zin in. Ik zie geen toekomst, mijn opleiding lijk ik nu wel te redden, maar daarna is er een zwart gat waarin ik niet kan zien wat mijn toekomst kan zijn. Onduidelijk, onbekend. Ik heb geen fut, ik wil eigenlijk geen fut hebben.
Maar toch zit er ergens een "schil" in me die ervoor zorgt dat het me eigenlijk ook niets kan schelen. Gewoon blijven ademen. Vooral niet denken aan stoppen. Nee, je hebt nergens zin in en niets lukt. Maar gewoon doorgaan is de key. En als dat eenmaal onbewust is geworden, als schild, dan lijd je er ook niet meer onder.
Da's mijn beleving. Werkt misschien niet voor iedereen, maar dat is hoe ik het voel, beleef en meemaak.
Amen, amen, amen!

Vooral ergens aan beginnen is een drama wat dat betreft. (Dat geldt ongetwijfelt ook voor een relatie; Mijn eerste en meteen laatste relatie was de eerste 2 weken ook niets..doodeng) Ik ga op kamers, had er eigenlijk al moeten zitten. Ik heb er veel zin in, maar anderzijds ben ik blij dat het ivm mn werk nog een paar weken duurt voor ik er echt heen ga..waarom? Het is nieuw, dus beangstigend. Evenzo met een opleiding. Ik durf gewoon niet aan een opleiding te beginnen, omdat ik bang ben dat ik er - net als mijn vorige opleiding - weer mee stop. Waar ik nu werk heb ik het ook niet helemaal naar mn zin..maar een andere baan betekent; nieuw. Dit werk is vertrouwd. En zo nog talloze dingen.
Wat betreft het verbranden van dingen; Zo heb ik ooit wel eens een uitgeprinte mail verbrand en dat was idd een opluchting. Nooit meer aan denken, maar vergeten. Andere dingen bewaar ik weer angstvallig om bepaalde herinneringen vast te houden

(En het deed me goed om dit even te posten)
@Girliegirl, ben je iemand die makkelijk praat, en dan bedoel ik ook echt over je problemen? Zoek iemand op met wie je goed kan praten, dan kun je het er uitgooien. Sterkte ermee!