afslanken (gesplitst)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 22 jul 2006 22:35

Hallo iedereen,

bedankt voor de reacties... Het probleem is dat ik diep in mijn hart wel weet dat ik een probleem heb. Maar vaak voelt het niet als een probleem, eerder als iets dat ik goed doe en koste wat het kost moet volhouden. Maar omdat ik met mijn verstand weet dat er iets niet goed gaat (ik voel me gwoon egt niet hppy in mn vel:S) bid ik er veel voor. Ik bid of God me op het goede pad wil brengen en me wil helpen om de boze te weerstaan, zeg maar. Het voelt nl net alsof ik gedwongen wordt tot dingen. Stilzitten "mag" niet lang: dan wordt ik rusteloos en wil ik gaan sporten. Eten mag niet te veel: dan krijg ik schuldgevoelens met alle gevolgen daarbij..

En ik wil het egt wel ans, maar dat lukt gwoon egt niet goed. Ik heb nog nooit zoiets moeilijks gehad!! Het punt is nl dat als ik wél gwoon net zoveel eet als de mensen om me heen, ik me totaal niet happy voel. Dan word ik bang.. En als ik gwoon rustig wil doen en niet wil sporten om verder af te vallen, dan wordt ik heel onrustig juist, en depressief:S Dus... ik weet niet goed wat ik nu moet doen..

Btw. ik krijg al wel hulp...
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 22 jul 2006 22:45

Ik hoef je geloof ik niet meer te vertellen dat dit sterk op anorexia lijkt. :wink:
Ik ga voor je bidden girliegirl, ik weet hoe het voelt.. :? Waar krijg je hulp?
Heel veel sterkte!! *hug*

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 22 jul 2006 22:53

marina87 schreef:Ik hoef je geloof ik niet meer te vertellen dat dit sterk op anorexia lijkt. :wink:
Ik ga voor je bidden girliegirl, ik weet hoe het voelt.. :? Waar krijg je hulp?
Heel veel sterkte!! *hug*

Heel erg dank je wel... Ik baal er zelf ook zo van!! Ieder mens mag fouten maken hoor je veel mensen zeggen. Maar dit is mijn zwakke punt waar ik enorm tegen moet vechten. En als ik dan een x niet sterk genoeg ben en een fout maak op dat punt, is het gelijk heel erg... En dan is de 2e fout ook heel dichtbij...

Soms kom ik er echt niet meer uit!!! En ik weet dat bidden helpt, want eerst ging het veel slechter, maar door gebed ging het toen een stuk beter. Het punt is alleen dat ik nu in één of andere stroomversnelling lijk te zitten en ik weet niet goed wat ik moet doen. Ik zei al: ik voel me gwoon heel deprie, en lelijk n dik.. N dat gevoel wordt al1 maar wat minder als ik ga sporten, met als gevolg dat ik mogelijk verder afval wat ik eigenlijk wel wil maar niet mag willen.. :cry:

Ik snap mezelf niet meer en voel me helemaal in de war!! En strax word ik nog ontslagen op mn werk omdat ze bang zijn dat ik onderuit ga en dat is dan hun verantwoordelijkheid.. En mn ouders zullen ook wel boos zijn als ze trugkomen van vakantie. Ik doe zo mn best, maar het is zo moeilijk om steeds te moeten vechten tegen je eigen gevoel!! Je gevoel is er gwoon, dat kan je niet zomaar aan de kant duwen.. :roll: :(

meisje88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor meisje88 » 23 jul 2006 12:43

girliegirl schreef: (..)
Ik snap mezelf niet meer en voel me helemaal in de war!! En strax word ik nog ontslagen op mn werk omdat ze bang zijn dat ik onderuit ga en dat is dan hun verantwoordelijkheid.. En mn ouders zullen ook wel boos zijn als ze trugkomen van vakantie. Ik doe zo mn best, maar het is zo moeilijk om steeds te moeten vechten tegen je eigen gevoel!! Je gevoel is er gwoon, dat kan je niet zomaar aan de kant duwen.. :roll: :(

Jaah, logisch dat je jezelf niet meer snapt!! Dat komt omdat je je gwoon helemaal nie hppy voelt en heel graag anders wilt maar niet weet hoe omdat je tegelijk zo bang bent.. Maar ze gooien je er heus niet zomaar uit op je werk hoor! Ze willen je gwoon helpen denk ik, ze zijn bezorgd om je vermoed ik. Hoe lang werk je daar al dan, ben je dan afgevallen en is ze dat opgevallen? Ik verwijs je nog maar een x naar dze site, denk dat je daar echt steun uit kan halen: http://young_beauties.mysites.nl

Ennew.. miss moet je ans een tijdje uit je thuis- situatie weg, aangezien ik las dat je het thuis ook niet al te makkelijk hebt.. Dat geeft je natuurlijk ook spanning en dat maakt het er ckr niet btr op..

Ben benieuwd wat de rest van dit advies vind!

groetjes en heel veel sterkte girliegirl :wink:

Ps. het topic is helemaal veranderd van gewoon afvallen naar eetstoornis verhalen.. Wil denk ik wel zeggen dat we allemaal erg begaan zijn met jou, girliegirl, omdat we zien dat je het moeilijk hebt en ons echt ff nodig hebt..

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 23 jul 2006 22:09

meisje88 schreef:
Jaah, logisch dat je jezelf niet meer snapt!! Dat komt omdat je je gwoon helemaal nie hppy voelt en heel graag anders wilt maar niet weet hoe omdat je tegelijk zo bang bent.. Maar ze gooien je er heus niet zomaar uit op je werk hoor! Ze willen je gwoon helpen denk ik, ze zijn bezorgd om je vermoed ik. Hoe lang werk je daar al dan, ben je dan afgevallen en is ze dat opgevallen? Ik verwijs je nog maar een x naar dze site, denk dat je daar echt steun uit kan halen: http://young_beauties.mysites.nl

Ennew.. miss moet je ans een tijdje uit je thuis- situatie weg, aangezien ik las dat je het thuis ook niet al te makkelijk hebt.. Dat geeft je natuurlijk ook spanning en dat maakt het er ckr niet btr op..

Ben benieuwd wat de rest van dit advies vind!

groetjes en heel veel sterkte girliegirl :wink:

Ps. het topic is helemaal veranderd van gewoon afvallen naar eetstoornis verhalen.. Wil denk ik wel zeggen dat we allemaal erg begaan zijn met jou, girliegirl, omdat we zien dat je het moeilijk hebt en ons echt ff nodig hebt..

Jij ook bedankt voor je berichtje. Ik werk daar nog niet zo lang, maar die collega's zie ik buiten het werk om ook wel in de kerk of in de winkel (woon maar in een klein stadje waar iedereen iedereen kent..) Ik ben wel wat afgevallen ja, mara dat was in een paar maanden tijd en dat kwam ook omdat ik eerst veel vocht vasthield. Ik weet niet of ze dat is opgevallen, maar feit is dat ze elke keer vragen wat ik gegeten heb, hoeveel, hoe laat? En of het allemaal wel goed gaat.. En vaak dwingen ze me om daar ter plekke te gaan eten, ook al heb ik dan thuis al wat gegeten. Ik weet dat ze het op zich wel goed bedoelen, maar soms vind ik het echt helemaal niet leuk! Dan wil ik het gewoon zelf kunnen beslissen..

Ennew.. dat het topic helemaal veranderd is om mij vind ik wel heftig ja.. Thnx, you all for being there for me! Ennew.. wat die site betreft.. je raad het nooit.. Ga nog maar es op die site kijken, (bij het forum) dan kom je er miss wel 8r.. (als ik je nu nog geen hint gegeven heb..)

meisje88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor meisje88 » 23 jul 2006 22:52

girliegirl schreef:Ennew.. wat die site betreft.. je raad het nooit.. Ga nog maar es op die site kijken, (bij het forum) dan kom je er miss wel 8r.. (als ik je nu nog geen hint gegeven heb..)

Ik begin een vermoeden te krijgen.. Bedoel je dat die site van jou is, dat jij dat meisje bent die haar eigen verhaal op internet heeft gezet op anderen te helpen?? Wooh.. das dan wel super dapper, vooral als je het er zelf nu zo moeilijk mee hebt..!! Weet je, ik ga nu slapen (moet jij ook doen hoor!! zéker als je morgen moet werken..) maar morgen zal ik es ff een berichtje voor je plaatsen op je eigen site in het gastenboek of het forum.

Als we dat nou allemaal es deden.. :) Neem tenminste aan dat ik nu niet iets denk wat helemaal niet klopt, dat zou een mooie blunder zijn!.. :oops:

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 23 jul 2006 22:57

meisje88 schreef: Ik begin een vermoeden te krijgen.. Bedoel je dat die site van jou is, dat jij dat meisje bent die haar eigen verhaal op internet heeft gezet op anderen te helpen?? Wooh.. das dan wel super dapper, vooral als je het er zelf nu zo moeilijk mee hebt..!! Weet je, ik ga nu slapen (moet jij ook doen hoor!! zéker als je morgen moet werken..) maar morgen zal ik es ff een berichtje voor je plaatsen op je eigen site in het gastenboek of het forum.

Als we dat nou allemaal es deden.. :) Neem tenminste aan dat ik nu niet iets denk wat helemaal niet klopt, dat zou een mooie blunder zijn!.. :oops:

Ja hoor, het klopt. Die site is van mij. Ik wilde hier liever een btje anoniem blijven, maar toen jij daarover begon moest ik het toch maar zeggen... Wel heel lief wat je zei.. En ben blij dat jij wat aan mijn site hebt (gehad). Zelf heb ik er ook veel aan, het geeft me voldoening als ik ermee bezig ben en ik vind het fijn om anderen te helpen. Alleen nu gaat het met mijzelf gwoon ff niezo goed.. (N mijn site is nog veel te onbekend, dus ckr met de vakantieperiode is het forum erg rustig, n omdat ik toch ff wat moest dumpen heb ik het hier gedaan..)

Ennew.. ik zou het heel lief vinden als je een berichtje wilt plaatsen in mijn gastenboek. (of forum, of allebei:))

Ps. het is een btje verwarrend want ik denk elke keer dat de berichtjes die jij hebt geschreven van mij zijn, omdat ik jouw naam ook vaak als nickname had.. (wschijnlijk zelfde geboortejaar, haha)

Maar ik ga kijken of ik van8 een x goed kan slapen.. Voel me iig al een stukkie btr dan vanmid. Zo'n end fietsen helpt mij ook echt. Door te sporten schijnt je lichaam één of ander stofje aan te maken waardoor je je btr voelt.. nou, dat zal dan wel. Voor mij mooi meegenomen:)

meisje88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor meisje88 » 23 jul 2006 23:06

girliegirl schreef:(..)

Ps. het is een btje verwarrend want ik denk elke keer dat de berichtjes die jij hebt geschreven van mij zijn, omdat ik jouw naam ook vaak als nickname had.. (wschijnlijk zelfde geboortejaar, haha)

Maar ik ga kijken of ik van8 een x goed kan slapen.. Voel me iig al een stukkie btr dan vanmid. Zo'n end fietsen helpt mij ook echt. Door te sporten schijnt je lichaam één of ander stofje aan te maken waardoor je je btr voelt.. nou, dat zal dan wel. Voor mij mooi meegenomen:)

Haha, dnek indd dat we dan even oud zijn! Maarruw.. lijkt me indd verstandig om nu naar bed te gaan, zéker na zo'n eind fietsen en al je dnekwerk vandaag.. Maar kheb nog ff een tip: gooi wat levendelspul op je kussen, dan voel je je rustiger en slaap je hopelijk zo. Lijkt me een stuk fijner dan de hele n8 liggen tobben en woelen.. Bovendien heb je echt ff een goeje n8rust nodig als je morgen ook nog weer moet werken..

Succes, echt heel veel sterkte! Kga nu echt slapen:)

Zo'n end fietsen helpt mij ook echt. Door te sporten schijnt je lichaam één of ander stofje aan te maken waardoor je je btr voelt.. nou, dat zal dan wel. Voor mij mooi meegenomen:)

Pas wel op dat je niet te weinig eet en ook nog eens heel veel sport..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 jul 2006 09:47

Succes...

Wat hulp betreft, goed om te lezen dat je je hulp bij God zoekt. Maar besef ook dat God andere mensen gebruikt en nog weer anderen wil gebruiken om je te helpen. Wees niet bang om hulp te vragen, dat hebben veel mensen... maar iedereen heeft zo zijn sterke en zwakke punten en iedereen heeft wel eens hulp nodig. Dus ik kan je alleen maar aanraden professionele hulp te zoeken... daarvoor is nodig dat je inziet dat het een probleem is... en dat het heel normaal is om dat hulp te zoeken bij anderen... geloof me, mensen willen heel vaak graag zelf hun problemen oplossen en komen er daardoor juist niet uit.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 24 jul 2006 10:01

Marnix schreef:Succes...

Wat hulp betreft, goed om te lezen dat je je hulp bij God zoekt. Maar besef ook dat God andere mensen gebruikt en nog weer anderen wil gebruiken om je te helpen. Wees niet bang om hulp te vragen, dat hebben veel mensen... maar iedereen heeft zo zijn sterke en zwakke punten en iedereen heeft wel eens hulp nodig. Dus ik kan je alleen maar aanraden professionele hulp te zoeken... daarvoor is nodig dat je inziet dat het een probleem is... en dat het heel normaal is om dat hulp te zoeken bij anderen... geloof me, mensen willen heel vaak graag zelf hun problemen oplossen en komen er daardoor juist niet uit.

Dank je wel, maar ik krijg al prof hulp hoor.. Dat heb ik al ergens geschreven, maar miss niet in dit topic? Maar ik sta onder de zorg van een psychiater en ik moet in september weer naar hem toe. (Waar ik enorm tegen opzie want ik ben behoorlijk benauwd voor dokters de laatste tijd..:S)

Maar verder ga ik elke week naar een therapeute in het ziekenhuis..

Dank je wel voor je berichtje.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 jul 2006 10:48

girliegirl schreef:
Marnix schreef:Succes...

Dank je wel, maar ik krijg al prof hulp hoor.. Dat heb ik al ergens geschreven, maar miss niet in dit topic? Maar ik sta onder de zorg van een psychiater en ik moet in september weer naar hem toe. (Waar ik enorm tegen opzie want ik ben behoorlijk benauwd voor dokters de laatste tijd..:S)

Maar verder ga ik elke week naar een therapeute in het ziekenhuis..

Dank je wel voor je berichtje.

Ik zie het nu ja, had ik even overheen gelezen... zou iets van pastorale hulp trouwens ook niet wat zijn? Ik weet niet of je een christelijke psychiater hebt? Als christen is het wel fijn als die twee gecombineerd kunnen worden. Omdat het twee verschillende vormen van hulp zijn en christelijke hulp, bijbels pastoraat enzo ook erg belangrijk kunnen zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 24 jul 2006 21:14

Ik zie het nu ja, had ik even overheen gelezen... zou iets van pastorale hulp trouwens ook niet wat zijn? Ik weet niet of je een christelijke psychiater hebt? Als christen is het wel fijn als die twee gecombineerd kunnen worden. Omdat het twee verschillende vormen van hulp zijn en christelijke hulp, bijbels pastoraat enzo ook erg belangrijk kunnen zijn.

Helemaal mee eens.. van mn psychiater weet ik niet of hij christen is, maar hij weet wel dat ik het ben. Mijn therapeute is niet christelijk maar staat er wel erg open voor..

Weetje, ik ben helemaal bekaf.. heb bijna 10 uur gewerkt terwijl ik al niet lekker was.. Heb de hele dag bijna nx kunnen eten. Vanmorgen 2 crackers maar ik kreeg buikpijn en werd misselijk. Vanmiddag stond alles me tegen, maar een collega op mn werk vond dat ik toch moest eten, als het er dan weer uit zou gaan zouden we het dan wel zien. Dus ik een droog bolletje eten, met heel veel tegenzin. Kwam nog niet eens tot de helft. Verder de hele dag duizelig gevoeld, maar heb het maar niet gezegt. Wat kunnen zij ermee? Ik hoef geen medelijden, en ze wisten dat ik niet lekker was en hielden daar zoveel mogelijk rekening mee. Net een kopje soep gehad, maar voel mn buik nu alweer verkrampen:S..

En strx komen mijn ouders thuis, niet wetende hoe het nu met me gaat. Wat moet ik ze zeggen?? Ik weet het niet, het is zo moeilijk.. Gewoon vrolijk doen en ondertussen strx met een zwaar hoofd naar bed gaan is niet erg fijn, maar om nu te gaan zeggen hoe het echt gaat.. Ze zullen dat niet leuk vinden.. En dan verpest ik hun vakantie, terwijl ze het nu blijkbaar eindelijk es een redelijk x goed schijnen te hebben samen.. Ik wil dus niet de schuldige zijn van nieuwe spanningen..!!

Njah.. t kan nog wel ff duren voor ze er zijn dus miss ga ik wel vast naar bed, voel me toch al niet lekker en morgen moet ik weer werken..

Bedankt voor de reactie!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 24 jul 2006 21:55

girliegirl schreef:Ik hoef geen medelijden

Medelijden is ook een rotwoord. Het heeft iets vreselijk neerbuigends vind ik zelf. Alsof je dan meteen zielig bent. Vreselijk. Maar je moet medelijden niet verwarren met oprecht medeleven en bezorgdheid.

En strx komen mijn ouders thuis, niet wetende hoe het nu met me gaat. Wat moet ik ze zeggen?? Ik weet het niet, het is zo moeilijk.. Gewoon vrolijk doen en ondertussen strx met een zwaar hoofd naar bed gaan is niet erg fijn, maar om nu te gaan zeggen hoe het echt gaat.. Ze zullen dat niet leuk vinden.. En dan verpest ik hun vakantie, terwijl ze het nu blijkbaar eindelijk es een redelijk x goed schijnen te hebben samen.. Ik wil dus niet de schuldige zijn van nieuwe spanningen..!!

Je kan ze ook eens deze stukjes laten lezen. Geeft een redelijk beeld van hoe het met je gaat, en je kunt het niet meer veranderen of weghalen. Verder moet je echt van het idee af dat jij verantwoordelijk bent voor het geluk, of gebrek aan geluk, van je ouder. Als er spanning is tussen jou ouders, dan is dat niet jouw schuld. Wees eerlijk, vertel wat er dwars zit, dan kunnen je ouders er tenminste voor je zijn. Met de schone schijn ophouden help je niemand, jezelf niet en je ouders ook niet.

Sterkte en niet te veel piekeren, he!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 jul 2006 12:18

Jaja, weer een kilo....-35!! :lol:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 jul 2006 12:34

super essieee!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”