ISA maakt ervan: 'has perceived' (Markus 13:32) en 'to perceive' (1 Kor 2:2)
Dus waar je dat bekend maken vandaan haalt...
Moderator: Moderafo's
Serenity schreef:tja het zou kunnen dat het "Zoon"-zijnde deel van God er niet van weet, maar God de Vader wel. Symbolisch verwoord in dat vers, om aan te geven dat de datum ECHT niet bekend is.
Maar ook dat is een uitleg![]()
Loella schreef:Dan klopt het dogma niet dat vertelt dat de Heilige Geest en de Zoon gelijk zijn aan de Vader en 1 Godheid vormen
Loella schreef:1 Kor. 11:3: "Ik wil echter, dat gij dit weet: het hoofd van iedereen man is Christus, het hoofd der vrouw is de man, en het hoofd van Christus is God."
=> De man wordt beschreven als gezinshoofd ("het hoofd der vrouw is de man"), en daar moet het hele gezin onderworpen aan zijn. De man heeft als hoofd de Christus, waar de man (samen met zijn gezin) onderworpen aan is. En Christus heeft als hoofd God, waar hij op zijn beurt onderworpen aan is. Ik vind het duidelijk dat God superieur is aan Christus (en aan iedereen), en er dus boven staat, niet gelijk is aan de Zoon.
Lalage schreef:@elbert: als ik een kerk zoek kijk ik liever naar hoe de mensen zijn en hoe de dienst gehouden wordt dan naar de leer, want anders kom ik nooit meer in een kerk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten