Met 1 Kor 11:3 wilde ik enkel aantonen dat vrouwen en kinderen zich moeten onderwerpen aan hun man/vader, de man/vader onderwerpt zich aan Christus' leiding, en Christus onderwerpt zich aan Gods leiding.
Het was niet mijn bedoeling om een kronkel te maken ivm dat vrouwen geen mensen zijn

. Stel je voor.
Nu had ik daar nog een bedenking bij: in Joh 14:28 zegt Jezus dat de Vader groter is dan hij. Maar niet alleen toen Jezus op aarde was, was God hoger dan hij. 1 Kor 11:3 stelt duidelijk dat God het hoofd, de meerdere is, van Jezus, inmiddels weer in zijn hemelse positie. Dus zowel op aarde als in de hemel is Jezus ondergeschikt aan God, de Vader. Altijd. Dat is al erg vreemd als God en Jezus één en dezelfde persoon zouden zijn, niet? Want dan is er geen gelijkheid..
Wat ik geloof is dat Jezus Christus inderdaad een mens is geweest, maar niet een mens en God. (Ik denk niet dat er een bijbeltekst bestaat waarin overduidelijk staat dat Christus God is, maar ik kan me vergissen.)
Jullie geloven dat Jezus in zijn voor- en namenselijke bestaan de almachtige God is, ik geloof dat Jezus het begin van de schepping is: de eerste engel rechtstreeks door God geschapen => aartsengel. En in zijn namenselijke bestaan nam hij deze positie weer op.
Ik heb nog wat teksten zitten zoeken
Fil 2:5, 6 "Bewaart die geestesgesteldheid in U welke ook in Christus Jezus was, die, alhoewel hij in Gods gedaante bestond, geen gewelddadige inbezitneming heeft overwogen, namelijk om aan God gelijk te zijn."
=> Waarom zou dat er staan als Jezus gelijk was aan God? Als de Drie-eenheid waar is, dan is wat hier staat onjuist. Deze tekst maakt dan ook duidelijk dat Jezus juist niet gelijk is aan God en dat ook nooit overwogen heeft.
Markus 10:18 "Jezus zei tot hem: "Waarom noemt gij mij goed? Niemand is goed, behalve één, God"
=> Jezus erkende zelfs dat er maar één absoluut goed is, zelfs nog boven hem: God zelf.
Joh 5:30 "Ik kan niets uit mijzelf doen; gelijk ik hoor, oordeel ik; en het oordeel dat ik vel, is rechtvaardig, want ik zoek niet mijn eigen wil, maar de wil van hem die mij heeft gezonden."
Joh 5:19 "Daarom gaf Jezus hun verder ten antwoord: "Voorwaar, voorwaar, ik zeg U: De Zoon kan niets uit zichzelf doen, maar alleen datgene wat hij de Vader ziet doen. Want al wat Die doet, dat doet ook de Zoon evenzo."
=> Jezus erkent dat hij niets uit zichzelf kan doen, maar alles doet in de opdracht en in de kracht van zijn Vader. Dit moet al de krachtige indruk geven dat Jezus en God niet gelijk zijn aan elkaar, of zelfs één.
Joh 14:28 "... Indien GIJ mij liefhadt, zoudt GIJ U verheugen dat ik heenga naar de Vader, want de Vader is groter dan ik."
=> Jezus zegt hier zelf dat zijn vader groter is dan hij.